کد خبر 444502
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

منابع قضایی آمریکایی روز جمعه اعلام کردند یک نظامی 28 ساله این کشور در ارتباط با عکس برداری غیر قانونی از یک زیردریایی اتمی تهاجمی این کشور و سپس ایجاد مانع در برابر تحقیقات مربوطه تفهیم اتهام شد.

به گزارش مشرق، دیردری دالی (Deirdre Daly)، داستان فدرال کنتیکت اعلام کرد کریستین سوسیر (Kristian Saucier) در زیردریایی یو اس اس الکساندریا، زیردریایی اتمی تهاجمی مستقر در گروتون در کنتیکت در شمال غرب آمریکا، تکنیسین بود.

کریستین سوسیر در سال 2009 دست کم سه مرتبه با تلفن همراه خود از فضاها، دستگاه ها و تجهیزات این زیردریایی که محرمانه محسوب می شوند، عکس گرفته است.

در ماه مارس 2012 تلفن همراه وی در یک مرکز انتقال ضایعات در هامپتون در کنتیکت یافت شد.
بر اساس اسناد قضایی این نظامی تحت بازجویی پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی قرار گرفت. بعد از بازجویی او یک رایانه قابل حمل، یک دستگاه دوربین شخصی و کارت حافظه دوربین را از بین برد. قطعات رایانه در جنگل های ملکی خصوصی متعلق به اعضای خانواده وی به دست آمد.

کریستین سوسیر که هم اکنون جمعی نیروهای مستقر در پایگاه ساراگوتا اسپرینگز در ایالت نیویورک است، 28 ماه مه گذشته بازداشت شده بود که با وثیقه ای یکصد هزار دلاری آزاد شد.

 به گفته دادستان کنتیکت هیئت ژوری روز پنجشنبه این نظامی را در ارتباط با در اختیار داشتن اطلاعات دفاعی غیر مجاز تفهیم اتهام کرد. او ممکن است به مجازاتی بالغ بر 10 سال حبس و پرداخت جریمه ای بالغ بر 250 هزار دلار محکوم شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس