۷۰ شخصیت سیاسی، اقتصادی و نظامی اروپایی ضمن درخواست از اتحادیه اروپا برای کاهش تحریم‌های ضد ایرانی و برقراری روابط سیاسی و اقتصادی با تهران کنگره را دعوت به ارائه فرصتی برای اجرای برجام کردند.

به گزارش مشرق، 70 نفر از شخصیت‌های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اروپا ضمن استقبال از جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 برای پایان به بحران، خواهان اقدامات مقتضی برای پیاده‌سازی برنامه جامع اقدام مشترک توسط کنگره آمریکا، اروپا، و ایران شدند.

در بخشی از بیانیه این گروه چنین آمده است: "اعتقاد داریم این توافق چارچوبی منطقی برای پایان به بحران برنامه هسته‌ای ایران و نیز بنیانی برای ادغام دوباره ایران در جامعه بین‌المللی پدید آورده است. در همین حین، پذیرش این سند اولین قدم در فرآیندی است که باید سطح امنیت برای تمام کشورها در خاورمیانه، اروپا و ورای آن را افزایش دهد."

این چهر‌ه‌های اروپایی که عضو "شبکه رهبری اروپا" هستند از کنگره آمریکا خواستند فرصت پیاده‌سازی سند برجام را ارائه کند: "ما از کنگره آمریکا می‌خواهیم که فواید و ریسک‌های مجموع این توافق را به صورت جامع و عینی بررسی کند.... اعضای کنگره را تشویق می‌کنیم که به این توافق فرصتی دهند تا سودمندی‌اش را ثابت کند."

در ادامه این بیانیه چنین اعلام شده: "ما از تمام کشورهای اروپایی می‌خواهیم که رژیم تحریم‌ها، هم داخلی و هم در سطح سازمان ملل، را آنگونه که در برجام اشاره شده کاهش دهند. اگر می‌خواهیم که این توافق تأثیری تحول‌آمیز داشته باشد، اتحادیه اروپا باید به آرامی به سمت روابط سیاسی و اقتصادی برنامه‌ریزی شده با ایران پیش رود."

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس