کد خبر 444330
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال تاکید کرد که این سازمان مسئولیتی برای تامین مالی داوران ندارد.

به گزارش مشرق،‌ مهدی تاج رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال درباره رای پرونده راه‌آهن و پیکان گفت: در تاریخ 20 اردیبهشت ماه نامه‌ای به کمیته استیناف فرستادیم و پرونده انضباطی علیه باشگاه راه‌آهن مبنی بر استفاده غیرمجاز از بازیکن خارجی و ارائه مدارک نامعتبر مفتوح شد.

وی ادامه داد:‌این پرونده در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار گرفت و رایی مبنی بر قرائت صادر شد که این بازیکن مدارکش نامعتبر نیست و نتایج کسب شده به قوت خود باقی است اما بعد از اعتراض پیکان به کمیته استیناف این کمیته وارد شد و این بحث مطرح شد که نام جعلی و نامعتبر است.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال تصریح کرد: کمیته استیناف اعلام کرد اگر نامه جعلی باشد باید نتایج تمام مسابقاتی که این بازیکن در آن حضور داشته است 3 بر صفر به سود حریفان شود. بعد از آن نامه‌ای برای باشگاه ترکیه‌ای ارسال شد که این باشگاه اعلام کرد با توجه به توافقی که میان ما و موتومبا صورت گرفته است قرارداد موجود فسخ شده است و به نوعی باشگاه ترکیه‌ای مسئولیت این موضوع را بر عهده گرفت.

تاج خاطرنشان کرد: البته باشگاه پیکان می‌تواند به مراجع ذیصلاح در فیفا در خصوص حقوق تضییع شده‌اش شکایت کند.

وی درباره انتقادات و هزینه‌های بالا برای برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ در برج میلاد و اینکه چرا این هزینه به جای حقوق داوران پرداخت نشده است، گفت: هزینه‌های این مراسم را حامی مالی پرداخت کرده است و حتی ما از این راه درآمدزایی هم داشته‌ایم. کمیته داوران وضع مالی خوبی ندارد اما سازمان لیگ مسئول تامین مالی آنها هم نیست.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال درباره عدم اجازه به تیم‌های بدهکار برای بازی در لیگ برتر گفت: مسئول آرای بازدارنده کمیته انضباطی، اخلاق و استیناف که ارکان قضایی فدراسیون فوتبال هستند،‌است. این رای مربوط به سازمان لیگ نبود و ما تنها رای کمیته انضباطی را به باشگاه‌ها اعلام کردیم و اعلام کردیم تمام قراردادها ثبت شود اما برای انجام مسابقات به کمیته انضباطی بروند.

مهدی تاج که در برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد ادامه داد: چرا این کار را کردیم؟ برای اینکه اگر پنجره نقل و انتقالات بازیکنان خارجی بسته می‌شد باشگاه‌ها دیگر نمی‌توانستند بازیکن خارجی جذب کنند و شاید مواردی مانند موتومبا پیش می‌آمد. به همین دلیل اجازه دادیم باشگاه‌ها قرارداد بازیکنان خارجی خود را ثبت کنند و همچنین تا دوشنبه بازیکنان داخلی هم به صورت کامل ثبت شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس