کد خبر 444182
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حدود ۲۵ هزار روستای کشور امسال به اینترنت متصل می‌شود.

به گزارش مشرق، محمود واعظی، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس استانداری برگزار شد، در ارتباط با موضوع اینترنت، اظهار داشت: در ابتدای این دولت سه میلیون و 200 هزار مشترک اینترنت ثابت ADSL و 200 هزار مشترک اینترنت موبایل داشته‌ایم که امروز سه میلیون مشترک اینترنت ثابت به حدود 9 میلیون مشترک رسید و  12 هزار مشترک موبایل نیز به حدود 11 تا 12 میلیون مشترک رسیده است.

وی افزود: اتفاقی که در این 23 ماه در حوزه اینترنت افتاده باورکردنی نیست زیرا درگذشته نزدیک به 100 روستای کشور اینترنت داشت اما امروز نزدیک به هشت هزار روستا اینترنت دارند و امسال نیز حدود 25 هزار روستا به آنهااضافه می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: سال گذشته در استان لرستان 353 روستا اینترنت دار شد و در سال 94 نیز 755 روستا به اینترنت داده می‌شود.

وی در رابطه با پهنای باند، عنوان کرد: پهنای باند در ابتدای این دولت 600 گیگابیت بر ثانیه بود اکنون به دو هزار و 400 گیگابیت بر ثانیه رسید و تا پایان امسال به چهار هزار گیگا بیت بر ثانیه می‌رسد.

واعظی  تصریح کرد: اتفاق خوبی در زمینه زیرساخت کشور افتاده ولی یک اشکالی که در توسعه پیدا نکردن این حوزه وجود دارد این است که دولت قبل به دلیل نبود پهنای باند، تعداد مصرف‌کننده‌های پهنای باند را زیاد می‌گذاشت که ما این اپراتورها را جریمه کردیم و جد به جلوی آن‌ها را می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: دولت اینترنت را به مردم واگذار نمی‌کند بلکه شرکت‌های خصوصی مانند شرکت‌های مخابرات و اپراتورها رابط میان دولت و مردم هستند بنابراین مردم نیز باید توجه کنند و در صورت اعتراض از طریق شماره 195 پیگیر باشند کمااینکه در استان نیز می‌توان اپراتور و شرکت را عوض کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اکنون در لرستان حدود هشت شرکت مختلف ارائه‌دهنده اینترنت هستند که تعدادی نیز کم‌فروشی نیز می‌کنند.

وی در رابطه با اقدامات انجام‌شده بخش آی سی تی در لرستان، اظهار داشت: در  20 ماه گذشته و بر اساس برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استان لرستان  در این حوزه جزء استان‌های با اولویت مدنظر قرار گرفت.

واعظی بابیان اینکه  در این  حوزه میزان سرمایه‌گذاری بخش‌های دولتی و خصوصی در لرستان طی 10 ماه گذشته حدود 110 میلیارد تومان بوده، افزود: این روند افزایشی امسال نیز در استان لرستان ادامه پیدا می‌کند بنابراین در نظر داریم  شیب نمودار همه بخش‌های مرتبط با حوزه ارتباطات در لرستان را صعودی کنیم تا از این طریق روند توسعه و سرمایه‌گذاری در این استان افزایش یابد.

وی در رابطه با افزایش سرعت اینترنت در لرستان، عنوان کرد: آمادگی داریم تا به هر اپراتور و شرکت مخابراتی در استان  لرستان هرچقدر پهنای باند بخواهد کمک کنیم مشروط بر اینکه این شرکت‌ها در رویه خود تغیری ایجاد نکنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس