کد خبر 443953
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پست اخیرش به تشریح مصاحبه با یک رسانه ضدانقلاب پرداخت.

گروه فضای مجازی مشرق- حمید رسایی در صفحه اینستاگرامش نوشت: دیشب ساعت 22 بود که صدای زنگ موبایلم با شماره +98123 به صدا درآمد و فردی که پشت خط بود، خود را قاضی معرفی کرد! پرسیدم کدام قاضی؟ گفت فرشته قاضی از روز آنلاین!

وقتی رسایی یک قاضی را محاکمه کرد+عکس 

مثل موارد دیگر گفتم که با رسانه های در خدمت دشمنان ملت ایران مصاحبه نمی کنم. چند کلامی با او صحبت کردم که البته بیشتر شبیه به محاکمه اش بود. صوت این محاکمه کوتاه را در سایتم قرار داده ام، گوش کردنش خالی از لطف نیست. ظاهرا وی با برخی از نمایندگان دیگر هم تماس گرفته است که نمی دانم با او مصاحبه کرده اند یا نه و همینطور نمی دانم این خبرنگار فراری، صوت این مصاحبه را منتشر خواهد کرد یا نه البته بعید می دانم چنین کاری را انجام دهد، برای همین صوتش را خودم منتشر می کنم تا بلکه سردبیر روزآنلاین، پرداخت پاداش چنین مصاحبه را فراموش نکند. اما چند نکته ای که لازم است درباره این سایت اینترنتی و فرد مصاحبه کننده بدانید:

 

فرشته قاضی و روز آنلاین

فرشته قاضی یکی ازخبرنگاران روزنامه اعتماد و از پرورش یافتگان در دامن الیاس حضرتی (مدیر مسئول روزنامه اعتماد) است که به همراه شهرام رفیع زاده (دبیر سرویس فرهنگی اعتماد) و روزبه میرابراهیمی (دبیر سرویس سیاسی اعتماد) و چند خبرنگار دیگر این روزنامه و دیگر رسانه های اصلاح طلب در سال های پایانی دولت اصلاحات بازداشت و پس از مدتی وقتی آزاد شدند بلافاصله با کمک عناصر داخلی دولت اصلاحات به خارج از کشور گریختند و برای مدتی در چند کشور اروپایی علاف بودند تا اینکه جذب شبکه های ضد انقلاب شدند. برخی به BBC و V0A رفتند و مثل فرشته قاضی در نهایت به روزنامه اینترنتی روزآنلاین پناه برد.

 

اکثر این افراد با اعترافات سیامک پورزند شناسایی شدند و همان ایام، شبکه آنها به «خانه عنکبوت» مشهور شد. اصلی ترین اقدام این شبکه، انتقال اطلاعات اخذ شده در قالب ارتباطات رسانه ای با فعالان سیاسی و مسئولان کشور به عناصر سلطنت طلب خارج از کشور بود.

 

روزآنلاین را هوشنگ اسدی و نوشابه امیری که زن و شوهر هستند با حمایت و بودجه موسسه «هیفوس» که مقر آن در هلند است و به اسم سازمان های جامعه مدنی فعالیت می کند، راه اندازی کردند و مدیریت آن را حسین باستانی، عضو حزب مشارکت (سردبیر بولتن محرمانه خاتمی در دوره ریاست جمهوری) بر عهده داشت. هوشنگ اسدی، عضو کمیته مرکزی حزب توده ایران بود که قبل از انقلاب، سردبیر شیفت شب روزنامه کیهان شد و همزمان جاسوس ساواک در حزب توده بود. هوشنگ اسدی تا سال 67 در زندان بود که بعد از آزادی در سال 70 مجله «گزارش فیلم» را راه اندازی کرد و با اسم مستعار «بهار ایرانی» در آن قلم می زد. این مجله وقتی توقیف شد، این زن و شوهر به خارج از کشور گریختند و در خدمت رسانه های بیگانه قرار گرفتند و روزنامه اینترنتی «روز آنلاین» را با کمک موسسه هلندی راه اندازی کردند و برخی از روزنامه نگاران فراری مثل فرشته قاضی را دور خود جمع کردند.

 


 

پروژه هلندي "پلوراليزم رسانه اي در ايران "

چند ماه قبل از کودتای سال 88 گزارشی توسط دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی منتشر شد که در آن آمده بود:

يكي از مهمترين و جدي ترين حوزه هاي فعاليت كشورهاي دشمن در جنگ نرم عليه نظام جمهوري اسلامي استفاده از رسانه در جهت ايجاد جو منفي عليه ايران بوده است، كه از آن جمله مي توان به راه اندازي رسانه هاي فارسي گوناگون مانند شبكه هاي تلويزيوني و راديويي ماهواره اي فارسي زبان خارج از كشور در جهت مبارزه همه جانبه با جمهوري اسلامي ايران دانست.


يكي از اين كشورها كه در سال هاي اخير اقدام به حمايت مالي از جريان اپوزيسيون كرده، كشور هلند است كه در سال 2005 به پيشنهاد فرح كريمي نماينده ايراني تبار پارلمان هلند كه عضو حزب چپ سبزها بوده الحاقيه اي بر بودجه وزارت امور خارجه اين كشور تصويب شد كه به موجب آن مبلغ 15 ميليون يورو در جهت اجراي طرح "پلوراليزم رسانه اي در ايران " تخصيص يافت كه اين بودجه در جهت راه اندازي شبكه تلويزيوني ماهواره اي فارسي زبان و به عنوان زير مجموعه وزارت خارجه هلند در نظر گرفته شد و به دليل مخالفت ها و محدوديت هاي ديپلماتيك به جاي تاسيس اين شبكه ماهواره اي اين بودجه به سايت هاي اينترنتي اختصاص يافت. فرح كريمي، نماينده ايراني الاصل پارلمان هلند در سال هاي اوايل انقلاب همكاري هايي با سازمان منافقين داشته است و از اعضاي رده بالاي اين سازمان محسوب مي شود. كريمي در هلند در زمينه حقوق بشر فعاليت خود را شروع مي كند و پس از عضويت در حزب سبزها و با حمايت اين حزب وارد پارلمان هلند شده و براي دو دوره متوالي عضو اين پارلمان بود.

 

حزب سبزها به صورت كاملا آشكار تمايلات صهيونيستي دارد و اعضاي اين حزب از حاميان اصلي صهيونيست ها در اروپا هستند. وي چندين بار به دعوت مجلس ششم به ايران سفر كرد و آخرين بار در ارديبهشت سال 84 به دعوت ستاد انتخاباتي مصطفي معين به ايران سفر كرد. در تشريح پروژه شبكه هلندي بايد گفت اين شبكه، به عنوان يك آيتم از برنامه هاي بلند مدت و استراتژيك بيگانه در ناتوي فرهنگي، سرمايه هنگفت، نيروي انساني متخصص و هماهنگي هاي سياسي سنگيني را به خود جذب نموده و مجموعه اي از مجرب ترين فعالان رسانه اي اپوزيسيون داخل و خارج از كشور با هماهنگي انگليس، هدايت سياسي و ديپلماتيك هلندي و طراحي و بودجه ريزي پنهان امريكايي شركت كرده و اقدام به پيگيري سرخط هاي مدنظر استكبار رسانه اي در قالب اين طرح نموده اند. بطوري كه بررسي هاي انجام شده تا كنون، فهرست بلند بالايي از عناصر اپوزيسيون سياسي و رسانه اي سازمان دهي شده در قالب اين پروژه شناسايي شده‌اند.



از شروع اين پروژه، در ابتدا پارلمان هلند طي مصوبه‌اي صوري، مبلغي در حدود 15 ميليون يورو را جهت تامين اهداف و برنامه هاي سياسي و تبليغاتي هلند در حوزه ايران تصويب نمود و وزارت خارجه هلند به عنوان مناقصه گذار، اقدام به جذب چند پيمانكار كلان از ميان به اصطلاح NGO هاي غربي فعال در حوزه هاي رسانه اي و تبليغاتي همسو با منافع نظام سلطه نموده و اين NGO ها نيز با سازماندهي اپوزيسيون رسانه اي ايراني در كنار سر شبكه هاي غربي، پروژه هاي مختلفي را در حوزه هاي رسانه اي و تبليغاتي به مرحله اجرا در آوردند.



شايان ذكر است كه طرح، پروژه و بودجه مذكور، جدا از ساير پروژه ها و بودجه هايي است كه از سوي آمريكا به شكل علني در تقابل با نظام جمهوري اسلامي ايران تصويب و به مرحله اجرا در آمده است كه جديدترين آنها ارايه طرح تصويب يك بودجه 107 ميليون دلاري از سوي آمريكا به سناي اين كشور در همين حوزه مي باشد. البته سوابقي از تصويب بودجه هاي 75 و 50 ميليون دلاري از سوي آمريكا در جهت تقابل و عمليات براندازانه فرهنگي وجود دارد.



یکی از موسساتي كه موفق به جذب اين بودجه شد، موسسه هلندي هيفوس (Hivos) بود که در قالب كمك به موسسه ايران گويا صاحب سايت روزآنلاين (www.roozonline.com) به مديريت "حسين باستاني "، عضو ارشد حزب مشاركت ايران این کار را انجام داد. بررسي عملكرد و وضعيت موسسات طرف حساب وزارت امور خارجه هلند، بيانگر تجربيات و سوابق در همراهي و همكاري با جريان استكبار در حوزه هاي فرهنگ، سياست و رسانه است.



نكته جالب توجه در اين ميان كه از اهميت بسيار جدي برخوردار است، رفتار و عملكرد پيچيده و نوين اپوزيسيون در جهت حساسيت زدايي از عمده فعاليت هاي مذكور در ميان نهادهاي نظارتي و قانوني جمهوري اسلامي ايران است به طوري که برخي از عناصر اپوزيسيون رسانه اي جمهوري اسلامي ايران مدتي است با راه اندازي سلسله اي از دعاوي صوري و به اصطلاح آغاز نوعي جنگ زرگري، به القاء اختلاف و بريدگي خويش از جريانات محارب و تندرو برانداز نظام جمهوري اسلامي ايران پرداخته و با اتخاذ ژست يك منتقد مصلح و خيرخواه نظام جمهوري اسلامي ايران سعي در تبرئه لايه‌هايي از پروژه هاي مذكور از براندازي نرم و جلوگيري از ايجاد حساسيت و برخورد نظام جمهوري اسلامي ايران با پروژه هاي شكل گرفته در طرح ناتوي فرهنگي کردند.



اين لايه خاص از اپوزسيون، طي راهكارها و تاكتيك هاي مختلفي به اين امر دست مي زنند كه از جمله آنها سوزاندن بخشي از اطلاعاتي است كه اولا از منابع آشكار قابل جمع آوري بوده و ثانيا از نظر آنان در اختيار جمهوري اسلامي ايران مي باشد. اين عناصر، با انتشار اين اطلاعات به ظاهر افشاگرانه عليه بخشي از اين پروژه ها، نسبت به آنها موضع تند و منفي گرفته و مدعي مخالفت خود با آن پروژه ها بخاطر رويكرد براندازانه آنها مي شود و در همين هنگام، پروژه هايي بي خطر و به نفع مردم و حكومت ايران معرفي كرده و به حساسيت زدايي پيرامون آنها دست مي زنند.



از نمونه اين عناصر كه در چنين چهارچوبي در حال تعقيب اين هدف است، مي توان به يك وبلاگ نويس ضد انقلاب فراري، اشاره نمود كه با طرح دعاوي خاصي با عناصري همچون حسين باستاني، نيك آهنگ كوثر، محسن سازگارا، مسئولان پروژه گذار و برخي ديگر از عناصر اين طيف مي كوشد تا با نشر اطلاعات سوخته ذيل عنون اطلاعات محرمانه در خصوص گوشه اي از اين پروژه ها همچون پروه گذار و پروژه به اتمام رسيده روز آنلاين، لايه هاي اصلي اين طرح ها را از مظان اتهام و حساسيت نظام جمهوري اسلامي ايران دور كرده و از تلاش براي ايجاد چتر اطلاعاتي و اشراف و كنترل بر فعاليت هاي آنها كه منجر به توقف و كندي فعاليت هاي مخرب ايشان مي گردد، جلوگيري نمايد.



حال آنكه، پروژه هاي بي خطر و مفيد به حال مردم و حاكميت ايران نام مي برد، پروژه هايي بس عميق و پيچيده بوده و استحاله آرام و با صبر و حوصله نظام جمهوري اسلامي ايران از درون را در دستور كار دارند. در يك جمع بندي خلاصه، مي توان شاخصه مشترك تمامي پروژه هاي هلندي را تلاش براي استحاله فكري، عقيدتي و فرهنگي مخاطبان آنها معرفي نمود.

 

نقش موسسه هیفوس در  کودتای سال 88

یک سال بعد از کودتای سال 88 بود که موسسه هيفوس به نقش خود در فتنه سال 88 پرداخت و اعلام كرد که یک جايزه 5 هزار يورويي به فيلم تهيه شده از سوي «گروه فيلمساز ناشناس ايراني كه به خاطر مسائل امنيتي نام خود را ذكر نكرده اند» مي پردازد. فيلم مذكور به مدت 51 دقيقه و با استفاده از تصاوير ارسالي از ایران تهيه شده بود. جايزه مذكور را محبوبه عباسقلي زاده از عناصر فراري به نمايندگي از تهيه كنندگان فيلم دريافت کرد.



نقش آفريني علني و مجدد موسسه هلندي هيفوس در دفاع از آشوبگران خياباني در حالي بود كه یک سال قبل از آن پس از آن كه دستگاه های امنیتی کشور اين موسسه را جزو موسسات فعال در عرصه براندازي معرفي كردند، گردانندگان موسسه ياد شده اعلام برائت كرده بود و ادعا می کرد صرفا در عرصه جامعه مدني فعاليت مي كنند!


مجلس و پارلمان هلند، بودجه اي 15ميليون يورويي براي موسسه هيفوس اختصاص داده بودند و اين موسسه به نيابت از سرويس هاي جاسوسي جبهه استكبار- و به صورت پوششي- كار شناسايي و استخدام جاسوس و مزدور را به عهده دارد. برخي مديران سايت هاي راديو زمانه، گويا و روز آنلاین (نظير حسين باستاني)، مركز فرهنگي زنان (شهلا شركت)، و كساني چون شادي صدر و سهراب رزاقي جزو مرتبطان و دريافت كنندگان پول از موسسه هيفوس به شمار مي روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • پایداری ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    احسنت جناب دکتر. خوب حالشو گرفتید.
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    سلامت باشی رسایی عزیز و با غیرت
  • کاپیتان ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    من خودم از رسایی خوشم نمیاد بهش هم رای نمیدم ولی واقعا" آفرین به غیرتش با این حرف زدنش دمش گرم دمش گرم خوب جوابشو داد بهترین کار همین هست نباید به این ها مشروعیت بخشید آفرین ( حالا باز خوبه الحمدلله همون اول فهمید این روز آنلاین کدومه، خوبه که مسئولین این رسانه ها رو بشناسند یکی ممکنه زنگش بزنن روز آنلاین و خبر آنلاین و مشرق و تابناک و بی بی سی رو از هم تشخیص نده)
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    ممنون آقای رسایی تا سیه رو شود هرکه در او غش باشد!
  • احمد ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    0 0
    علاف رو خوب اومدی
  • حسن ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    0 0
    به عنوان یه مخالف آقای رسایی. خدایی دمش گرم حال این وطن فروش رو حسابی گرفت. :)) حاجی ایول داری!
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    0 0
    احسنت
  • كارشناس ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    من با نگرش سياسي آقاي رسايي موافق نيستم و مخالف نظرات ايشان هستم اما آفرين مي گويم به اين شجاعت و غيرت ايشان كه بسيار زيبا پاسخ اين خانم را داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس