مراسم بدرقه جانباز ایرانگرد که سفر خود را از سوم خرداد همزمان با روز جانباز از توس، آرامگاه فردوسی آغاز کرده و با پیمودن مسیر ۲ هزار و ۸۰۰ هزار کیلومتری به شلمچه ختم می‌شود، در کرج برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم بدرقه جانباز 65 درصد ارتش که برای مباحث انسانی زیست‌محیطی با پیام "صلح و دوستی" به ایرانگردی و جهانگردی پرداخته است با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز انجام شد.

سیدمسعود طباطبایی جانباز 65 درصد با بیان اینکه هدف این بود که دور دنیا را به صورت پیاده طی کنم، اظهار داشت: مسیرها تهران به قم، قم- کربلا، تهران- مشهد و ایران و ترکیه به صورت انفرادی و گروهی طی شد.

وی با اشاره به عدم موفقیت سفر به ایتالیا و آلمان، افزود: از سال 1390 به ایرانگردی با دوچرخه با مباحث تاریخی، فرهنگی، هنری و زیست‌محیطی کشور اقدام کردم.

جانباز ایرانگرد و جهانگرد  با بیان اینکه این سفرها از پاسارگارد به مناسبت روز ملی خلیج فارس آغاز شد، گفت: این مسیر به سمت شلمچه آغاز شد و با رکاب زدن در کلیه استان‌های ایران، در سال 93 به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت روز جانباز و یادمان حماسه سوم خرداد به صورت انفرادی از توس به سمت شلمچه تحت عنوان "حماسه‌سازان تاریخ‌ساز "با مبحث اینکه بحران‌های زیست‌محیطی را جدی بگیریم حرکت کردم.

طباطبایی با بیان اینکه منابع طبیعی، تاریخی و حماسی یک کشور نشانگر ایثار، افتخار و فرهنگ یک کشور و ملت است، گفت: تاکنون با حرکت‌های انفرادی و گروهی توانستیم مباحث زیست‌محیطی را با ارتباط گرفتن با مردم عادی، اجرایی کنیم.

وی اظهار داشت: در این سفرها مردم را با اهدای عضو، اهدای خون، کاشت درخت و مباحث مربوط به انسانیت و محیط زیست آشنا کنیم و در این راستا امسال بیست و هفتمین درخت در ترویج فرهنگ درخت‌کاری کاشته می‌شود.

جانباز ایرانگرد و جهانگرد با تاکید بر اینکه فرهنگ باید از دورن شکل بگیرد، تصریح کرد: باید مدیریت برای منابع ملی و طبیعی انجام شود و نباید به آن به عنوان بحران نگاه کرد، چراکه باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه همه مدعی تاریخ، فرهنگ و تمدن هستیم و رعایت نمی‌کنیم و به خود و آیندگان ضربه می‌زنیم.

به گزارش تسنیم، این سفر از سوم خرداد همزمان با روز جانباز از توس، آرامگاه فردوسی آغاز شده و پس از گذر از البرز، زنجان، آذربایجان‌ها، کردستان و خرم‌آباد به با توجه به برنامه‌ریزی‌ها در آغاز هفته دفاع مقدس به شلمچه ختم می‌شود که مسیری حدود 2 هزار و 800 کیلومتر است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس