کد خبر 443382
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

وزیر راه و شهرسازی گفت: اشتغال دغدغه اصلی در حوزه مهندسی کشور است و باید برای حل آن فکری شود.

به گزارش مشرق، عباس آخوندی پیش از ظهر سه شنبه در هجدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: تعداد دانشگاه های مهندسی در کشور قابل توجه است و در حال حاضر اشتغال به عنوان یک دغدغه جدی مطرح است.

وی با تاکید به ایجاد فضای جدید در بازار کار با لغو تحریم ها اضافه کرد: باید به فکر بازارهای فراملی باشیم و با تغییر قاعده بازی به سمت بازارهای فراملی گام برداریم.

وزیر راه و شهرسازی به ضرورت ایجاد رقابت در عرصه بین المللی در حوزه آموزش تاکید کرد و افزود: نظام مهندسی در وضعیت خطیر قرار گرفته و تا امروز اگر نگاه ها درون گرا بود باید برون گرا باشیم و وارد رقابت های بین المللی شویم.

آخوندی با اذعان به ساماندهی هفت رشته مهندسی در سازمان نظام مهندسی کشور، اضافه کرد: در طول ۲۰ سال گذشته تعداد اعضای این سازمان از ۱۱ هزار نفر به بیش از ۳۰۰ هزارنفر افزایش یافته است.

وی وظیفه اصلی این سازمان را ساماندهی امور مهندسان و اعتلای امر مهندسی دانست و تاکید کرد: از روز تصویب قانون نظام مهندسی مبحث مقررات کلی ساختمان تصویب شده و سال گذشته ویرایش چهارم آیین نامه زلزله در کشور مصوب شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زمانی ساختمان مقاوم به زلزله نداشتیم گفت: امروز ساختمان های مقاوم افزایش یافته است و این مفاهیم رو به توسعه است.

آخوندی در عین حال هب توسعه مدیریت انرژی در ساختمان اشاره کرد و گفت: ۳۵ درصد انرژی در بخش ساختمان مصرف می شود و با اجرای آیین نامه ها این موضوع به جد مورد توجه است.

این مسئول در عین حال به توجه به دومقوله در حوزه مهندسی اشاره کرد و گفت: یکی از این ضرورت ها توسعه بازار ساختمان است و به دلیل مشکلاتی که مردم هم نسبت به آن آگاه اند و با روکود و مشکلات اقتصادی آمار پروانه های ساختمانی با کاهش مواجه است.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با ایجاد شرایط جدید اقتصادی موضوع کاهش پروانه ها مدیریت شود و حوزه ساختمان سهم مناسبی در توسعه اشتغال به خود گیرد.

آخوندی همچنین با تاکید به ضرورت توزیع کار در حوزه مهندسی اضافه کرد: در حال حاضر توزیع کار اداری است و در مسئله رقابت در داخل کشور و در سطح بین المللی توزیع کار را لحاظ نکردیم.

وی با تاکید به ضرورت حرکت در مسیر رقابت افزود: امید می رود با سیاست های خروج از رکود دسترسی بیشتری به بازارهای بین المللی داشته باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس