کد خبر 443195
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

سایت افشاگر ویکی لیکس با ارائه اسناد جدیدی از جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از وزارت خارجه آلمان و مقامات این وزارتخانه از جمله فرانک والتر اشتاین مایر خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" با استناد به اسناد جدیدی که سایت ویکی لیکس ارائه داده است از جاسوسی سیستماتیک آژانس امنیت ملی آمریکا از "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر امور خارجه آلمان خبر داد. بر این اساس ظاهرا یک شماره موبایل که متعلق به اشتاین مایر بوده است در لیست جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا قرار داشته است.

ویکی لیکس همچنین اسناد مربوط به سابقه جاسوسی از یک گفتگوی تلفنی اشتاین مایر مربوط به 29 نوامبر 2005 را ارائه داده است. اینکه وی در آن تاریخ با چه کسی مکالمه می کرده است هنوز مشخص نیست.

اسناد جدید ارائه شده از طرف سایت ویکی لیکس که روزنامه "زوددویچه سایتونگ" ارائه داده است از حملات جاسوسی سالیان طولانی آژانس امنیت آمریکا روی وزارت خارجه آلمان حکایت دارد. روی لیست جاسوسی آمریکا از وزارت خارجه آلمان در مجموع حدود بیست شماره تلفن وجود داشته است، از جمله شماره تلفن های بسیاری که آژانس امنیت ملی آمریکا آن ها را منتسب به اشتاین مایر می دانسته است. احتمالا یوشکا فیشر وزیر امور خارجه سابق آلمان هم در این لیست جاسوسی قرار داشته است.

هفته گذشته نیز سایت افشاگر ویکی لیکس از اهداف جاسوسی فراوان آمریکا در دفتر صر اعظم آلمان و جاسوسی از بسیاری مقامات آلمانی خبر داد.

"هانس کریستین اشتروبل" از نمایندگان حزب سبز پارلمان آلمان بعد از افشا گری های اخیر سایت ویکی لیکس از دولت آلمان و سازمان های اطلاعاتی درخواست کرده است که به موقع در این باره به کمیته کنترل پارلمانی گزارش دهند.

وی اظهار داشت که شما باید بگویید که حالا چه اقداماتی انجام می دهید تا درباره این جاسوسی ها شفاف سازی کرده و آسیب های آن را برطرف کنید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس