عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: توافق ایران و 1+5 فقط در مباحث هسته‌ای است و هیچگاه نمی‌تواند روابط ایران و آمریکا را عادی کند.

به گزارش مشرق، سید حسین نقوی حسینی با بیان اینکه جمع‌بندی که در پایان مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 صورت گرفت دارای نکات بسیار زیاد حقوقی، فنی و سیاسی است، اظهار کرد: متن این جمع‌بندی که 150 صفحه است نیازمند بررسی دقیق و آثار این توافق در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیازمند بررسی دقیق است.

وی با بیان اینکه به طور کلی می‌توان گفت این جمع‌بندی زمینه مناسبات عادی بین ایران و کشورهای 1+5 را فراهم کرده است، تصریح کرد: البته مجلس شورای اسلامی در این جمع‌بندی هیچ نقشی ندارد و حتی قانون حفظ و صیانت از دستآوردهای هسته‌ای مجلس نیز هیچ نقشی برای مجلس قائل نشده است.
 
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه گزارش دولت از روند مذاکرات صرفا در حالت ارائه گزارش به نمایندگان خواهد بود، افزود: اگر مجلس نظری هم بر توافق داشته باشد قابل اعمال نخواهد بود چون جمع‌بندی توافق تبدیل به یک سند بین‌المللی شده است.
 
وی ادامه داد: حتی کنگره آمریکا نیز نمی‌تواند وارد جزییات توافق شود و آنها نیز فقط می‌توانند رای آری و یا نه را به این توافق داشته باشند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحث ما و آمریکایی‌ها فقط پیرامون مذاکرات هسته‌ای بوده است، بیان کرد: این جمع‌بندی هیچ پایه‌ای برای عادی سازی روابط ایران آمریکا نخواهد شد و به غیر از مباحث هسته‌ای هیچ پایه و اساس دیگری نخواهد داشت.
منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس