کد خبر 442206
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰

ریاست دوره‌ای شورای امنیت تایید کرد: رای‌گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه تایید توافق هسته‌ای ایران روز (29 تیر)۲۰ ژوییه ساعت ۹ صبح به وقت نیویورک انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از ایتارتاس، پیشتر یک منبع دیپلماتیک در مقر سازمان ملل گفته بود که در نشست کارشناسان شورای امنیت در روز پنجشنبه، هیچ کشوری پیشنهادی در خصوص تغییر در متن پیش نویس قطعنامه ارئه نکرد.

وی افزود: این سند آماده است،‌ بر سر مفاد آن توافق شده و تغییری در آن به وجود نیامد است.

در پیش نویس قطعنامه سازمان ملل درخصوص برنامه هسته ای ایران که امریکا روز چهارشنبه آن را تسلیم شورای امنیت کرد، برچیده شدن همه تحریمها بر ضد ایران طی یک دوره ده ساله مشروط به پایبندی ایران به مفاد توافق با پنج به علاوه یک، پیش بینی شده است.

در این پیش نویس اندکی پس از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در تایید اجرای مفاد بندهای طرح جامع اقدام مشترک از سوی ایران ، همه تصمیمات گذشته شورای امنیت در خصوص برنامه هسته ای ایران دیگر اجرا نخواهد شد.

همزمان یک رژیم جدید برچیده شدن محدودیت ها اعمال خواهد شد که امکان انتقال کالاها ، مواد ، تجهیزات ، اقلام و فناوری مورد نیاز را برای فعالیت های هسته ای ایران بر اساس طرح جامع اقدام مشترک با کسب رضایت شورای امنیت سازمان ملل فراهم خواهد آورد.

ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل پیش نویس قطعنامه درباره ایران را یکی از پیچیده ترین و جالب ترین قطعنامه ها در تاریخ فعالیت شورای امنیت توصیف کرده است.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 24 تاکید کرد: اطمینان داد این قطعنامه با موافقیت همه 15 عضو این شورا به تصویب خواهد رسید.

چورکین گفت : « پس از یازده سال کار و مذاکره که در نهایت با موفقیت به پایان رسیده است، و پس از این همه آماده سازی و تمهیدات، شورای امنیت قطعا با اکثریت آرا این قطعنامه را تصویب خواهد کرد.»‌
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس