مدير‌کل حج و زيارت استان خراسان جنوبي در همايش فاطميون بشرويه گفت: بايد فرهنگ عزاداري و سابقه عزاداري در دوران پيامبر و ائمه تبيين شود و عزاداري‌ها و مداحي‌ها آسيب‌شناسي شود.<BR>

به گزارش مشرق به نقل از فارس از بشرويه، ابوالفضل نوفرستي در جمع مداحان و اعضاي هيئت‌هاي مذهبي شهرستان بشرويه در همايش فاطميون اظهار داشت: وقتي پيامبر مکرم اسلام بعد از جنگ احد در خانه حضرت حمزه حضور پيدا کردند به‌رغم از دست دادن ايشان گريه کرده و به عزاداري پرداختند.

* برخي محتواي مداحي‌ها بر اساس غرض‌ها است
مديرکل حج و زيارت خراسان جنوبي با اشاره به شبهاتي که از سوي وهابيت و توطئه‌هاي استکباري عنوان مي‌شود، يادآور شد: همواره بايد مواظبت کرد که از اعمال و رفتار ما به عنوان شيعيان و عزاداران اهل بيت سوء استفاده نشود.
نوفرستي با يادآوري نمونه‌اي از اين سوء استفاده گفت: وقتي در هنگام تحويل سال در مکه مکرمه عده‌اي از حجاج ايراني به شادي و شعف پرداختند تندروي‌‌هاي وهابي از اين حرکت به عنوان تفسير يکي از آيات قرآن ياد کردند.
وي آسيب‌هاي وارد شده به عزاداري را در سه بخش اغراضي، گفتاري و کرداري تشريح کرد و تأکيد کرد: بعضي از مطالبي که در مداحي‌ها مطرح مي‌شود بر اساس غرض‌ها است و از قبل برنامه‌ريزي شده است که مردم نسبت به محتواي اين سخنان آگاه باشند.

* مداح‌محوري يکي از آسيب‌هاي عزاداري در کشور است
مدير کل حج و زيارت خراسان جنوبي با اشاره به برگزاري کنفرانس شيعه‌شناسي در مرکز رژيم صهيونيستي گفت: در همين اجلاس دشمنان اسلام و شيعه به اين نتيجه رسيدند که بايد نسبت به موضوع محرم، عاشورا و عزاداري، مرجعيت و مهدويت برنامه‌ريزي کرده و آن را تحريف و تخريب کنند.
نوفرستي سوء استفاده سياسي سکولاري، خشونت طلبي، مداح‌محوري، فعاليت کاسب کارانه، تحريف لفظي و معنوي، نقل‌هاي مجهول و مشکوک را از جمله آسيب‌هاي وارده به فرهنگ عزاداري در کشور عنوان کرد.
وي دهه فاطميه را ايامي دانست که مي‌تواند به عنوان يک عاشوراي ديگر در فرهنگ عزاداري کشور برگزار شود.

* بشرويه يکي از کانون‌هاي عزاداري در استان است
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بشرويه نيز در اين مراسم با اشاره به فعاليت کانون مداحان شهرستان و برنامه‌هاي مفيد و ارزنده‌اي که براي ساماندهي هيئت‌هاي مذهبي انجام گرفته است، اظهارداشت: در سال جاري با توجه به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب که فرمودند دهه فاطميه را عاشورايي برگزار کنيد ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) باشکوه برگزار مي‌شود.
حجت‌الاسلام رضا بهشتي‌فر از بشرويه به عنوان يکي از کانون‌هاي عزاداري و برگزاري مجالس با هيجان و معنويت بي‌نظير ياد کرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس