کد خبر 441926
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

پنتاگون فیلم‌سازان هالیوودی را مجبور کرده ضدقهرمان‌های فیلم‌هایشان را به قهرمان تبدیل کنند و نشان دهند که ارتش آمریکا به نجات آن‌ها می‌آیند و صحنه‌هایی را که از نظر پنتاگون مورد قبول نیست از فیلم نامه ها حذف نمایند.

گروه بین‌الملل مشرق- پنتاگون فیلم‌سازان هالیوودی را مجبور کرده ضدقهرمان‌های فیلم‌هایشان را به قهرمان تبدیل کنند و نشان دهند که ارتش آمریکا به نجات آن‌ها می‌آیند و صحنه‌هایی را که از نظر پنتاگون مورد قبول نیست از فیلم نامه ها حذف نمایند. مرد آهنی، تبدیل شوندگان و فیلم های دیگری که قهرمان های ما ورائی دارند توسط ارتش آمریکا مصادره به مطلوب می شود.

فیلم‌سازها و کارگردان‌ها می‌گویند ارتش مجبورشان کرده است فیلم‌نامه‌هایشان را از ابتدا تا انتها بازنویسی کنند. اسنادی که این واقعیت را نشان می‌دهد به درخواست "متیو آلفورد" تحت لایحه آزادی اطلاعات افشا شده است. آلفورد در دانشگاه "بث" مشغول تحقیق درباره رابطه صنعت سرگرمی، قدرت سیاسی و پروپاگاندا در آمریکاست. سند 1400 صفحه‌ای از میزان باورنکردنی حضور ارتش در هالیوود و به طور کلی صنعت سرگرمی آمریکا حکایت دارد؛ از جمله تغییر در فیلم‌نامه در ازای دسترسی کم‌هزینه به سایت‌ها، وسایل نقلیه و تجهیزات نظامی مورد نیاز برای ساخت فیلم.

یکی از درخواست‌های ارتش از فیلم‌سازان هالیوودی درباره تغییر شخصیتی در فیلم مشهور "سقوط شاهین سیاه" در سال 2001 بود. یکی از شخصیت‌های نظامی که در فیلم‌نامه اولیه "کودک‌آزار" توصیف شده بود، به درخواست پنتاگون تغییر کرد تا چهره ارتش مخدوش نشود. ارتش آمریکا در سری "تبدیل‌شوندگان" هم تغییراتی ایجاد کرده و به سراغ سریال‌هایی مانند "بُت آمریکایی" و حتی "جنگ‌های کیک فنجانی" هم رفته است.

حضور قهرمانان دلخواه پنتاگون در هالیوود
پنتاگون و هالیوود رابطه تنگاتنگی با هم دارند

حضور قهرمانان دلخواه پنتاگون در هالیوود
ارتش آمریکا نگاهی هم به سری شناخته‌شده فیلم‌های تبدیل‌شوندگان دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس