کد خبر 441311
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱

باشگاه صبای قم در خصوص کناره‌گیری سیروس محجوب از مالکیت ۸۰ درصد سهام این باشگاه بیانیه‌ای را در ۱۵ بند صادر کرد.

به گزارش مشرق، باشگاه صبای قم در خصوص کناره‌گیری سیروس محجوب از مالکیت باشگاه صبا بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:

مردم شریف استان قم، جامعه ورزش، پیشکسوتان و هواداران فهیم باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم در این برهه حساس از زمان که کمتر از 20 روز به شروع مسابقات فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشور وجود دارد، لازم است در خصوص شرایط کنونی باشگاه، واگذاری باشگاه به بخش خصوصی و اخباری که در محافل مختلف نقل قول می‌گردد، از سوی باشگاه شفاف‌سازی صورت گیرد تا مردم عزیز قم و علاقه‌مندان به فوتبال و باشگاه صبا در جریان تمامی امور خصوصاً مسائلی که این روزها در باشگاه می‌گذرد باشند، لذا توضیحات مشروح ذیل به منظور تنویر افکار عمومی و روشن شدن اذهان علاقه‌مندان و دلسوزان تهیه و تنظیم گردیده است.

1- در پی بروز مشکلات عدیده مالی طی چند سال گذشته و انباشت بدهی‌ها و عدم امکان تأمین منابع مورد نیاز از سوی دولت و نیز عدم وصول برخی درآمدها از جمله درآمد حق پخش تلویزیونی، ادامه کار باشگاه بدین شکل غیرممکن به نظر رسید لذا مسئولان استان به ویژه استانداری قم و هیئت مدیره باشگاه در راستای کاهش تصدی‌گری دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ورزش و نیز به منظور تأمین منابع کافی مورد نیاز اداره باشگاه به نحو مطلوب و بهتر از گذشته تصمیم به واگذاری باشگاه صبای قم به بخش غیردولتی متقاضی و علاقه‌مند نمودند.

2- در پی این تصمیم جلسات متعددی برگزار و مقرر شد در چارچوب مقررات، باشگاه برای فصل جاری از طریق مزایده و یا ترک تشریفات به افراد حقیقی و یا حقوقی واجدالشرایط واگذار شود.

3- با عنایت به زمان بر بودن اجرای فرآیند قیمت‌گذاری باشگاه، انجام مزایده و یا ترک تشریفات و نزدیک بودن فصل مسابقات هیئت مدیره و استانداری تصمیم گرفت تا با دعوت از افراد علاقه‌مند و دارای اهلیت با واگذاری بخشی از سهام باشگاه (80 درصد) در فصل جاری باشگاه با مشارکت بخش خصوصی اداره شود تا پس از طی مراحل قانونی و آماده شدن فرآیند واگذاری متعاقباً 100 درصد سهام باشگاه واگذار گردد.

4- در این راستا چندین نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی شناسایی شده دعوت و مذاکرات مفصلی در این زمینه صورت گرفت باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی، سودآور نبودن باشگاهداری در کشور، ضعف قوانین حمایتی و عدم وجود بخش‌های اقتصادی قوی در استان قم متأسفانه هیچ یک از افراد مذکور تمایل به خرید و یا مشارکت با باشگاه به عمل نیاوردند و تنها گزینه محتمل برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در باشگاه صبای قم آقای سیروس محجوب، مالک باشگاه ملوان بندرانزلی بودند که به طور شفاهی و جلسه حضوری با رئیس هیئت مدیره باشگاه آقای غمخوار اعلام آمادگی نمودند.

5- سیروس محجوب متعاقباً با حضور در دفتر باشگاه صبای قم در حضور آقایان عابدی، مدیرکل ورزش و جوانان قم سید حسن رضوی،  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم، حجت الاسلام بنائی، معاون سیاسی و امنیتی وقت استانداری، قائم مقام باشگاه و مدیرعامل باشگاه صراحتاً اعلام آمادگی برای همکاری و مشارکت با باشگاه صبای قم نموده و مقرر شد با ردوبدل نمودن اطلاعات و اعلام شرایط واگذاری حضور ایشان در قم فراهم گردد.

6- متعاقباً در هفته بعد نماینده‌ای از سوی ایشان بنام امجدی به همراه دو نفر دیگر به باشگاه مراجعت نمودند و با کسب میزان بدهیها و دارایی های باشگاه مقرر شد نقطه نظرات خود را به آقای محجوب منعکس نمایند تا ایشان برای تصمیم گیری مهیا شوند.

7- پس از چند روز نجفی، وکیل تام الاختیار سیروس محجوب با حضور در دفتر باشگاه در مذاکره با مدیرعامل و آقای سیدحسن رضوی، عضو هیئت مدیره باشگاه به برخی از ابهامات اشاره و نهایتاً مقرر گردید با جمع‌بندی نقطه نظرات، حضور آقای سیروس محجوب را نهایی نموده و پس از آن برای امضای قرارداد واگذاری جلسه ای در استانداری برگزار گردد.

8- پس از چند روز تبادل اطلاعات و تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه، جلسه‌ای در تاریخ 1394/4/14 با حضور استاندار قم، معاونین استاندار، اعضای هیئت مدیره باشگاه، مدیرکل ورزش و جوانان قم، مسئول حقوقی استانداری و برخی اعضای دیگر و نیز سیروس محجوب، وکیل ایشان و یکی از شرکای ایشان در دفتر استاندار قم تشکیل و با مشورت‌های فراوان و رفع برخی ابهامات تفاهم‌نامه حاضر(پیوست) تهیه و در همان جلسه به امضای طرفین رسید.

9- به منظور ثبت و انتقال 80درصد سهام باشگاه صورتجلسه مجمع عمومی باشگاه در جلسه تهیه و فی ما بین سیروس محجوب و استاندار قم تنظیم و مبادله شد تا متعاقباً به ثبت شرکت های قم منعکس شود.

10- پس از مبادله قرارداد تفاهم نامه و صورتجلسه مجمع عمومی باشگاه در شامگاه روز یکشنبه مورخ 1394/4/14، سیروس محجوب در ضیافت افطاری که بین مدیرعامل باشگاه و در حضور عابدی مدیرکل ورزش و جوانان قم در محل ارگ سالاریه قم انجام شد به عباس جهان بینی مدیرعامل باشگاه و تارتار سرمربی باشگاه ماموریت دادند که برای بستن تیم و جذب بازیکنان مورد نظر و شروع تمرینات اقدام نمایند و فرصت را بیش از این از دست ندهند.

11- محجوب در همان شب اذعان داشتند برای انتقال پول مورد نیاز باشگاه عازم سفر خارج از کشور می باشند و حداکثر تا روز یکشنبه مورخ 1394/4/21  دو تا سه میلیارد تومان برای باشگاه پول خواهند آورد تا بخشی از مطالبات و پیش پرداخت بازیکنان پرداخت شود.

12- در فاصله 1394/4/14تا 1394/4/20بارها با مدیرعامل،سرپرست،سرمربی تیم جهت انجام امور باشگاه،جذب بازیکنان و حتی انجام مصاحبه از سوی سرپرست،قائم مقام و مدیرعامل باشگاه هماهنگی بعمل آوردند و در این راستا مستند،مصاحبه ها و مذاکرات تلفنی موجود میباشد.

13- پس از اینکه مقرر شد باشگاه از روز یکشنبه مورخ 1394/4/21به اردوی کرج برود و قرارداد اردو نیز با هتل انقلاب کرج منعقد گردید،با بازگشت ایشان از سفر خارج از کشور و درخواست مسئولین باشگاه برای پرداخت هزینه های اردو و تعیین تکلیف پرداخت بخشی از بدهی های بازیکنان،شاهد عقب نشینی ، تغییر موضع و بهانه جویی آقای سیروس محجوب در این زمینه بودیم.

14- سیروس محجوب و وکیل ایشان آقای نجفی دلیل این عقب نشینی و تغییر موضع (واقولی)را اینطور عنوان کردند که برخی بندهای تفاهم نامه مورد تایید ما نیست از جمله بند(6)که می بایست حذف گردد.

15- از سویی مسئولین استانداری و هیئت مدیره معتقدند حذف بند(6)که به جهت حقوقی همه الزامات و تضامین مورد نظر استانداری در آن لحاظ شده امکان پذیر نمی باشد به عبارتی انجام یک معامله در این حد نیازمند تضمین است که آنهم صرفاً در صورتجلسه آورده شده است که مانع احراز مالکیت ایشان نخواهد بود.

استنباط و برداشت ما از این تغییر موضع محجوب این است که اساساًایشان و همکارانشان بدنبال اهدافی همچون عدم پرداخت کل بدهی‌ها، اجازه انتقال تیم به خارج از قم و انتقال کل سهام باشگاه بنام خود بدون پرداخت هرگونه تضمینی که با هوشیاری هیئت مدیره و استاندار قم این اتفاق صورت نگرفت و زمانی که این شرایط فراهم نشد مجبور به عقب نشینی و انصراف شدند.

متأسفانه در این برهه حساس ایشان از حسن اعتماد مسئولین استان، هیئت مدیره نهایت سوءاستفاده را به عمل آوردند که این عمل خلاف اخلاق و کار حرفه ای است و در این مسیر با احساسات و عواطف مردم قم  و رسانه ها به شیوه ای رندانه بازی شد.

لذا ضمن عذرخواهی از همه هواداران و علاقمندان باطلاع می رساند مجموعه مسئولین استان ،هیئت مدیره و مدیریت باشگاه در طول ماه‌های گذشته همواره تلاش خود را جهت رفع مشکلات و محدودیت های مالی باشگاه بعمل آورده و خواهد آورد.در پایان اعلام می‌کند باشگاه صبای قم موضوع را تا حصول نتیجه از طریق مراجع حقوقی،قضائی،امنیتی پیگیری می نماید و نتایج و مراتب نیز متعاقباً به سمع ونظر مردم،هواداران و رسانه ها نیز می‌رساند.

در پایان اعلام می‌دارد مسئولین باشگاه بویژه همه تلاش و همت خود را جهت حفظ باشگاه برای مردم و ورزشکاران قم انجام داده است تا هر آنچه خدا خواهد و خیر و مصلحت صورت گیرد.

ضمناً تصاویر جلسه مبادله تفاهم نامه فی ما بین استانداری قم و سیروس محجوب در سایت می باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس