کد خبر 440886
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵

درپی کشته شدن فرمانده عملیات گروه تروریستی تکفیری «داعش» در حسکه، داعش تعدادی از عناصرش را اعدام کرد تا انتقام شکستش در حسکه را بگیرد.

به گزارش مشرق، منابع نزدیک به گروه‌های مسلح تروریستی از کشته شدن «ابو قتاده الادلبی»، فرمانده عملیات گروه تروریستی تکفیری «داعش» علیه شهر حسکه خبر دادند.

این منابع اذعان کردند که الادلبی در عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه که خودرو فرمانده عملیات داعش در حسکه را در مسیر شهرهای حسکه – الشدادی هدف گرفته بود، به همراه 12 نفر از عناصر داعش کشته شد.

این منابع افزودند: درپی این حمله و کشته شدن این سرکرده داعش، اختلافات شدیدی در صفوف عناصر داعش در شهر الشدادی، واقع در جنوب حسکه بروز کرد.

دلیل این اختلافات ناکامی و شکست مستمر حملات داعش به شهر حسکه عنوان شده است که حدود یک ماه است، با هدف تصرف آن آغاز شده، اما علاوه بر ناکامی، تاکنون صدها کشته و بیش از آن زخمی از عناصر این گروه بر جای گذاشته است.

این منابع تاکید کردند که داعش در صفوف داخلی خود با بحران شدیدی بین عناصر خارجی و عناصر بومی و محلی مواجه است.

منابع مذکور تصریح کردند که داعش امروز (دوشنبه) 9 نفر از عناصر خود را در شهر الشدادی اعدام کرد، در حالی‌که در میان این افراد یک سرکرده بارز داعش نیز مشاهده می‌شد.

این منابع دلیل اعدام این افراد توسط داعش را ناکامی و شکست گروه‌ها و عناصر وابسته به این گروه در عملیات حمله به حسکه و تصرف این شهر بیان کردند.

علاوه بر شکست‌ و ناکامی در نبرد تصرف حسکه، آنچه به اختلافات داخل صفوف داعش دامن می‌زند و آنها را تعمیق می‌کند، غیبت و عدم حضور «ابو بکر البغدادی»، سرکرده داعش در رسانه‌های وابسته به داعش و یا در ملاء عام است.

گفته شده، البغدادی از بیم حملات ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا علیه مواضع و مقرهای این گروه در شهر رقه که پایگاه اصلی داعش در کشور سوریه شمرده می‌شود، پنهان شده است.

علاوه بر الادلبی روز گذشته (یک‌شنبه) داعش به کشته شدن «ماهر الشویب» اذعان کرد. الشویب سعودی، بارزترین سراینده و خواننده داعش بود که با وجود سن کم فرماندهی یک گروه داعش را نیز برعهده داشت.

داعش اعلام کرده است که وی در جریان حملات ائتلاف بین المللی ضد داعش کشته شده است، اما برخی منابع داعشی اعلام کردند، الشویب که 2 سال و نیم قبل به داعش ملحق شده بود، در این حملات کشته نشده، بلکه داعش وی را به قتل رسانده است.

نزدیکان به الشویب در داعش یکی از دلایل کشته شدن وی به دست داعش را انتقاد وی از بخشی بود که در آن مشغول فعالیت بود و اینکه بر این باور بود، بسیاری از سروده‌های داعش دارای اشکال شرعی است که مورد خوشایند سرکردگان صف اول این گروه نبود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • farzad ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    خدا را شکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس