کد خبر 440495
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

سران حوزه یورو هم اکنون در خصوص شرایط اعطای وام کمکی به یونان در حال مذاکره هستند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، یک منبع دولتی امروز اعلام کرد "الکسیس سیپراس،" نخست وزیر یونان، "آنگلا مرکل،" صدر اعظم آلمان، "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه و "دونالد تاسک،" رئیس شورای اروپا دور جدید مذاکرات را در بروکسل با حضور رهبران کشورهای حوزه یورو برای حل بحران مالی یونان آغاز کرده اند. 

آنها هم اکنون در حال مذاکره در خصوص شرایط اعطای وام کمکی به یونان هستند. سیپراس از این رهبران درخواست کرده بود برای جلوگیری از ورشکستگی دولت یونان بودجه فوری در اختیار این کشور قرار دهند و دور جدید مذاکرات را در خصوص سومین برنامه کمک مالی به یونان --که حدود 95 میلیارد دلار بر آورد شده است -- آغاز کنند. این در حالی است که مذاکرات دیروز بدون نتیجه تا پاسی از شب ادامه داشت.

پیش نویس طرح وزرای دارایی گروه یورو نشان داد برای دریافت کمک مالی از وام دهندگان بین المللی ، یونان باید تا 15 ژوئیه (چهارشنبه شب) قوانین اصلاحات مالیات و حقوق بازنشستگی را اعمال کند و این مسئله پیش از آغاز مذاکرات به تأیید پارلمان برسد. بر اساس این طرح، اگر یونان با شرایط فوق موافقت نکند باید از حوزه یورو خارج شود. اما در صورت موافقت، روز پنج شنبه مذاکراتی برای گفتگو در خصوص اعطای وام های جدید به یونان آغاز خواهد شد.
آنگلا مرکل پیشتر اعلام کرد: شرایط هنوز برای آغاز مذاکرات فراهم نشده است. مهم ترین مسئله که اعتماد است از بین رفته است.

گروه یورو روز گذشته پیشنهادهایی را برای حل بحران مالی یونان ارائه داد. سران حوزه یورو هم اکنون در بروکسل در حال بررسی این پیشنهادها هستند.

آتن در بازپرداخت بدهی های خود به اتحادیه اروپا به شدت با مشکل روبرو شده است. صندوق بین‌المللی پول از اواسط سال گذشته هیچ بازپرداختی در ازای کمک‌های مالی اعطا شده به یونان دریافت نکرده است. در همه پرسی هفته گذشته یونان، 61 درصد از مردم به دریافت کمک مالی از وام دهندگان خارجی رأی "منفی" و 38 درصد از آنها رأی "مثبت" دادند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس