کد خبر 439786
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

در حالی اواسط ماه گذشته مدیرعامل شرکت عمران پرند از رفع مشکل پروژه هسا خبر داد که متقاضیان این سایت با گلایه از عدم پایبندی به وعده‌های تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهرمی‌گویند:برخی واحدها در شش ماه اخیر دست‌‌نخورده باقیمانده است.

به گزارش مشرق، تفکیک خوش حساب‌ها از بدحساب‌ها، اولویت‌بندی تحویل پروژه‌ها، استفاده از برنامه مالی و اجرایی و ... از جمله برنامه‌هایی بوده که مدیران شرکت عمران پرند در یکی دو سال اخیر از آن‌ها به عنوان راهکارهایی برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر این شهر نام برده‌اند. اما با وجود تاکیدات فراوان گذشت زمان نشان داده که این قبیل برنامه‌ها کارایی نداشته است. به‌عنوان نمونه "هسا" یکی از پروژه‌های شهر پرند است که در مدت کوتاهی تقریبا به اندازه آزادراه افسانه‌ای تهران-شمال معروف شده است.

حدود 10 هزار متقاضی واحدهای مسکن مهر این سایت سال‌هاست در انتظار تحویل واحدهای خود هستند، اما هر بار با وعده‌ای تازه در این زمینه روبرو می‌شوند.

یکی از متقاضیان مسکن مهر پرند اوایل ماه قبل با انتقاد از عملکرد مدیران شرکت عمران پرند به تسنیم گفته بود:  شهریور سال 91 برای یک واحد 73 متری پروژه هسا ثبت‌نام کردم. در همان سال پیش از آغاز گرانی‌ها و گران شدن دلار مبلغ 7.7 میلیون تومان واریز کردم. طبق قرارداد، قرار بود اسفند همان سال با پرداخت 30 درصد دیگر قرار داد یعنی 3 میلیون و 300 هزار تومان، واحد را تحویل بگیریم. اما متاسفانه تا امروز که حدود 3 سه سال می‌گذرد، هیچ خبری از زمان تحویل واحد یا میزان قیمت نهایی آنها نداریم.

وی یادآور شد: فروردین سال گذشته شرکت عمران پرند به ما اخطار داد  برای تکمیل واحد مسکن مهر مبلغ 30درصد آورده خود را واریز کنید. متاسفانه بنده نیز به امید خانه دار شدن مبلغ هفت میلیون تومان دیگر را با مشقت فراوان تهیه کرده و آنرا واریز کردم.

چند روز پس از انتشار این خبر  مدیرعامل شرکت عمران پرند از رفع مشکل مسکن مهر پروژه مپسا در این شهر خبر داد. هاشم‌زهی با بیان این‌که با پیگیری‌های صورت گرفته مشکلات مربوط به تاسیسات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر مپسا در حال برطرف شدن است، تصریح کرد:  500 واحد از پروژه هسا با امکانات زیربنایی در حال تحویل به متقاضیان است.

وی تاکید کرد: پروژه‌های مسکن مهر شهر پرند طبق برنامه زمانبندی، تسهیلات تکمیلی و کمک دولت تا پایان سال‌جاری مشروط به تامین امکانات زیربنایی و واریز مابقی آورده از سوی مردم تکمیل و تحویل خواهد شد.

این در حالی است که بازدیدهای میدانی از پروژه‌های سایت هسا گفته‌های مدیرعامل را تایید نمی‌کند. واقعیت آن است که واحدهای مسکن مهر هسا به مانند یکی دو سال اخیر دست نخورده باقی‌مانده و متقاضیان را بیش از پیش وعده‌های مدیران نامید کرده است.

یکی از متقاضیان مسکن مهر پرند با اشاره به بازدیدش از واحدهای طرح مهر به خبرنگار تسنیم، گفت:‌ هفته گذشته از پروژه ای که واحدم در آن قرار دارد بازدید کردم و متاسفانه نسبت به شش ماه قبل هیچ تغییری نکرده است.

وی افزود: تمام آورده ای را که شرکت عمران از طریق پیامک به متقاضیان اطلاع داده است را واریز کرده‌ام و انتظار داشتم که مدیران شرکت نیز به وعده‌های خود در خصوص تکمیل واحدها پایبند باشند.

وی با بیان این‌که تمام آورده‌ام از حسابم برداشت شده است، بیان کرد: از مدیران شرکت عمران این سئوال را دارم که آورده‌‌ام کجا هزینه شده است که کار ساخت واحد مسکن مهرم همچنان مانند شش ماه قبل است و هیچ پیشرفتی نداشته است.

آن‌گونه به نظر می‌رسد برنامه‌هایی که در سطر اول گزارش به‌ آنها اشاره شد کارایی چندانی نداشته و مدیران شرکت عمران پرند باید به فکر ارائه راهکارهای عملی در این زمینه باشند تا احتمالا تحویل واحدهای مسکن مهر به دولت‌ دوازدهم و احیانا سیزدهم کشیده نشود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس