رئیس مجلس شورای اسلامی با هشدار به طرف آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای گفت: به بن‌بست کشاندن مذاکرات به نفع‌تان نیست.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه این هفته تهران اظهار داشت: سلام و درود خدا بر پیامبران به ویژه پیامبر خاتم محمد مصطفی(ص) سلام و درود بر اولیای عظیم الشأن و ائمه اطهار، سلام درود خدا بر شهدای عظیم انقلاب اسلامی و امام شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه‌ای، سلام و درود خدا بر شما مردم قهرمان و روزه دار که با احساس وظیفه دینی نسبت به سرنوشت مسلمانان امروز در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی قیام کرده‌اید و روز قدس را گرامی داشتید که یادگار امام راحل ما است.

وی  ادامه داد: امید است که همه مسلمانان و همه ملت ایران در ماه مبارک رمضان که ماه اجابت دعا و آیه ادعونی استجب لکم است و ماهی است که شیاطین در زنجیر هستند و درهای رحمت الهی باز است به تمام معنا در درگاه الهی آمرزیده شده باشند که پیامبر(ص) فرمود«خداوند نیامرزد بنده‌ای را که ماه رمضان بر او بگذرد و او درآن ماه آمرزیده نشده باشد».

رئیس مجلس گفت: عبادت خالطانه ملت عزیز در محافل مذهبی باشکوه و گسترده کشور انسان را به یاد سخن شهید بزرگ ماه رمضان امام علی(ع) می‌اندازد که عبادت خالصانه این شب‌ها برای مردان حق را اینگونه توصیف کردند که می‌فرمایند: شبها پاهای خود را برای عبادت جفت می‌کنند و آیات قرآنی را آرام و شمرده شمرده تلاوت می‌کند و با زمزمه آن آیات و دقت در معنای آن غمی عارفانه در دل خود ایجاد می‌کنند و دوای دردهای خویش را به دین وسیله ظاهر می‌سازند و هر چه از زبان قرآن می‌شنوند مثل این است که به چشم می‌بینند.

لاریجانی یادآور شد: این عبارت امام علی(ع) انشاءالله شرایط و حال ملت ایران در ایام ماه مبارک رمضان باشد و این پشتوانه‌ای باشد تا بتوانند جزو اصحاب صادق امام زمان (عج) محسوب شوند.

وی با اشاره به روز جهانی قدس گفت: امروز روز قدس است؛ قصه پرغصه مردم مظلوم فلسطین که ما امروز به حمایت از آنها قیام کرده‌ایم، از حمله محمد علی پاشا والی حکومت عثمانی در کشور مصر آغاز شد. او به قصد کشورگشایی این حمله را به فلسطین آغاز کرد و تا بعدها باعث شد این حمله شرایطی را به وجود اورد که دیگران و غربی‌ها از آن استفاده کردند؛ کوچ یهودیان از کشورهای مختلف به فلسطین، دخالت انگلستان و طرح قیمومیت بر کشورهای منطقه من جمله فلسطین که طرح زوری برای ایجاد دولت صهیونیستی بود و قیام‌ها و انتفاضه‌های مختلفی که انسان نگاه می‌کند، سند بسیار سیاهی برای قرن امروز دنیا ما است که غربی‌ها آن را به وجود آوردند. مخصوصاً در شرایط فعلی که پیچیده تر از گذشته است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه باید به چند مسئله پس از فراز و فرودهایی که در مسئله فلسطین به وجود آمد، توجه شود، خاطرنشان کرد: اولین مسئله این است که چه عواملی موجب شد که رژیم صهیونیستی به وجود بیاید؛ چون مجموعه‌ای از مسائل داخلی امت اسلامی و طراحی که غربی‌ها برای کلیت وضعیت مسلمان کرده بودند باعث بوجود آمدن چنین موضوع شد که رژیم صهیونیستی به وجود آید.

لاریجانی  ادامه داد: نکته دوم این است که چه عواملی باعث دوام رژیم صهیونیستی شد؛ خیلی از حوادث مهم و تلخ به وجود آمد که بعد از مدتی به انتها رسید. اما مسئله رژیم صهیونیستی دوام پیدا کرد که باید ریشه‌های آن را مورد توجه قرار داد. نکته دیگر تغییراتی است که در این چند دهه به وجود آمد. شرایط رژیم صهیونیستی مثل گذشته نیست و در چند دهه اخیر شرایطش تغییر کرده است.

وی افزود: چهارم اینکه در شرایط امروز ما با چه شرایطی روبرو هستیم؛ اما در مسئله اول یعنی اینکه چگونه رژیم صهیونیستی به‌وجود آمد چند موضوع مطلب را روشن می‌کند که آن را مطرح خواهم کرد. اول اینکه بپذیریم و شواهد تاریخی نیز این را نشان می‌دهد که تشکیل رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین امر مجزایی از طراحی که غرب برای سرنوشت مسلمانان داشت، نیست.

رئیس مجلس گفت: بارها شنیده‌اید که می‌گویند مسئله داخلی بوده یا مسئله اعراب است یا از سر غفلت نسبت به طرح‌هایی که غربی‌ها برای مسلمانان دارند این حرف را می‌زنند یا خودشان را فریب می‌دهند. مسئله دخالت انگلستان و غرب در ایجاد رژیم صهیونیستی طرحی برای مسئله سازی و مشغول سازی مسلمانان به موضوعی بود که انرژی آنها را مستهلک کنند و آنها را به داخل کشور خود سرگرم کنند و شواهد زیادی وجود دارد و وضعیت 67 سالی که رژیم صهیونیستی بوجود آمده، این را نشان می‌دهد.

لاریجانی اظهار داشت: یکی از صهیونیست‌های مشهور در همان زمان مطلبی را عنوان می‌کند که تا حد زیادی این نیات را نشان می‌دهد. او می‌گوید ملت‌هایی هستند که قلمروهای وسیعی در اختیار دارند و سرزمین‌های آنها انباشته از گنجینه‌ها و منابع پنهان و آشکار است و آنها بر نقاط و شاهراه‌های ارتباطی جهان مشرفند و تسلط دارند. سرزمین‌هایشان مهد پیدایش تمدن‌ها و مذاهب مختلف است؛ این مردمان اعتقادات، زبان، تاریخ، آرزوها، محرک‌ها و نیروهای مشترکی دارند و هیچ مانعی نمی‌تواند بین آنها جدایی بیاندازد. او می‌گوید اگر روزی این سرزمین‌ها به شکل یک حکومت متحد درآیند، سرنوشت جهان را در دست گرفته و اروپا را منزوی می‌کنند لذا باید با عامل خارجی حائلی در قلب این ممالک ایجاد کرد تا مانع اتحاد و رسیدن آنها به همدیگر شویم.

وی گفت: قصد آنها فقط این نبود که فقط جریانی را در فلسطین به‌وجود آورند بلکه مسئله بزرگتر از این حرف‌ها بود. به همین دلیل ندیدن صورت مسئله باعث شد که در طول این دهه‌ها اراده مسلمانان معطوف به این مسئله که سرگرم کردن مسلمانان به خودشان بود،  نشود که هدف غرب نیز همین مسئله بود.

رئیس مجلس درباره چگونگی تشکیل رژیم صهیونیستی گفت: نکته دوم در تشکیل این رژیم و سایه شومی که این رژیم در منطقه ایجاد کرد، بی‌خبری، ناآگاهی و غفلت مسلمانان بود و عقب‌افتادگی علمی، فرهنگی و سیاسی مسلمانان که منجر به فریب خوردن آنها و بسترسازی‌هایی شد که رژیم صهیونیستی بتواند کار را برعهده بگیرد.

لاریجانی اظهار داشت: از ابتدایی که محمد علی پاشا والی حکومت عثمانی در کشور مصر سودای افزایش قلمروی حکومتی را پیدا کرد و به شامات یعنی فلسطین، لبنان و سوریه حمله کرد، بهانه‌ای به دست انگلستان داد که نیت خود را در این مسئله یعنی ایجاد فتنه در منطقه مسلمانان عملیاتی کند و این یک اشتباهی بود که برخی از ملوک می‌کنند و الآن هم این مسئله در منطقه ما وجود دارد؛ یعنی موضوعی را ایجاد می‌کنند و دیگران نیز از آن سوءاستفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از آغاز جنگ جهانی اول انگلستان و کشورهای غربی و متفقین تصمیم گرفتند کشورهای اسلامی را بین خودشان تقسیم کنند و قصد آنها از ایجاد جریان یهودی در فلسطین موضوع مهمتری است و مهمتر این است که می‌خواهند کل کشورهای اسلامی را بیان خودشان تقسیم کنند لیکن در این موضوع مشکلاتی در داخل کشورهای اسلامی نیز وجود داشت.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان افزود: به طول مثال حاکم عربستان و پسرانش فیصل و عبدالله عملاً فریب خوردند یعنی زمانی که عثمانی‌ها در مقابل غربی‌ها ایستاده بودند انگلیسی‌ها شریف مکه و پسرانش را فریب دادند و آنها از پشت به حکومت عثمانی خنجر زدند و جبهه جدیدی را ایجاد کردند. البته بعدها انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها گفتند که ما یک حکومت عربی برای شما درست می‌کنیم و شما حاکم عربی آنها خواهید شد ولی در کنفرانس پاریس طرح بالفور را عملی کرده و کشورهای منطقه را تقسیم کردند و نصیب آنها چیزی نشد اما فریب خوردند و مردم نیز به خاطر اینکه در صحنه نبودند و اطمینان داشتند که عثمانی‌ها می‌توانند کاری کنند، عملاً برای تغییر شرایط ورود نداشتند.

لاریجانی یادآور شد: نکته سوم امید بستن مسلمانان منطقه به امپراطوری‌های پوسیده و ارتجاعی بود. چرا که تصور می‌کردند امپراطوری عثمانی آنقدر قدرت دارد که مقابل غربی‌ها بایستد. در حالی که این امپراطوری در درون خود مشکلات قوی داشت یعنی هم فکر ارتجاعی داشت و هم از مردم دور شده بود و به همین دلیل قدرتی که بتواند در مقابل شرایط غرب بایستد را از دست داده بود و مردم هم کنار بودند.

وی اظهار داشت: علتی که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که مردم در صحنه باشند و همه مسائل را بدانند پندی است که از تاریخ و از وقایع مختلف می‌توان گرفت.

رئیس مجلس گفت: در شرایط به‌هم ریخته مسلمانان، در حوزه غرب جهش علمی و انقلاب صنعتی به وجود آمده بود و آنها پیشرفت‌های نظامی کردند و با تکیه بر این پیشرفت‌ها سودای تصرف مابقی دنیا را پیدا کردند. تصور غربی‌ها این بود که باید شرایط دنیا را تغییر داد. چون اقتصاد قوی و قدرت نظامی داشتند.

لاریجانی اظهار داشت: جدای از تسلط، توهمی برای رهبران غربی به وجود آمد که اصلاً فکر و سطح زندگی مردم در سایر مناطق دنیا را باید عوض کنیم. یعنی مسلمان‌ها را از بین ببریم. حضور آنها فقط این نبود که تعدادی دیکتاتور بکارند که با اسرائیل کنار بیاید بلکه تصور آنها این بود که باید بساط مسلمانان را برچید. لذا بعد از آنکه آنها در جنگ تفوق پیدا کردند سودای صلیبی کردن کل جهان را در سر می‌پروراندند یعنی نابودی مسلمانان.

وی ادامه داد: مسئله اشغال فلسطین و تغییر شرایط در فلسطین، کلید صلیبی‌کردن منطقه بود. البته طرح‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مختلفی را تحت عنوان مدرنیزه کردن منطقه در دست داشتند و در دل آن تغییر رفتار و فکر بود. بارها دیده‌اید که آمریکایی‌ها می‌گویند رفتارشان نسبت به انقلاب اسلامی و ملت ایران باید تغییر کند. وقتی حاق این موضوع را می‌شکافید می‌بینید که مقصود آنها از تغییر رفتار یعنی فکر اسلامی را باید کنار بگذارید و گاهی به ساختار جمهوری اسلامی و حقوق بشر ایراد می‌گیرند اما یک هدف دارند و می‌گویند اسلام را رها کنید. هدف آنها نیز امروز از تغییر رفتار تغییر باوری است که باعث اقتدار نظام اسلامی شد.

رئیس مجلس گفت: لذا مجموعه این عوامل یعنی غفلت در بین مسلمانان، عقب‌افتادگی فرهنگی و طرح بزرگتری که آنها برای سرنوشت مسلمانان داشتند و در دل آن نابودی اسلام بود، باعث شد که از فلسطین آغاز کنند و فلسطین یک شروع بود و یک مسئله محدود جغرافیایی نبود. حالا رژیم صهیونیستی با خرید اراضی و طرح انگلیس و حمایت آمریکا ایجاد شده است.

لاریجانی با طرح این پرسش که چرا رژیم صهیونیستی دوام آورده است، یادآور شد: جواب این موضوع به کالبدشکافی نیاز دارد. نخستین علت دوام این رژیم ضعف و ناتوانی برخی رهبران عرب به خاطر وابستگی، استبداد، فساد و بی‌بند و باری آنها بود و هست. به همین جهت برای دنیا طلبی فریب غرب را خوردند و به رقابت‌های کودکانه بین خودشان پرداختند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    افرین بر ایرانی ها
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    دمت گرم لاریجانی. هسته ای را دوباره آغاز کنید نترسید هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
  • شمس اردکان ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    سریع فردو را راه اندازی کنید و اراک را هم فعال کنید اینها به .. خوردن و التماس می افتند. به خداوند قسم در صورت جدی بودن ایران آنها کوتاه میایند نه با ترسیدن و التماس
  • صادق محمدی ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    این مذاکرات به جایی نمیرسه. منتظر حمله آمریکا به ایران بعد از مدتی کوتاه باشید آنها برنامه مهم و حساب شده ای دارند
  • محسن ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    صادق مهدی!! کجا بودی؟ شب بخیر!! امریکا اگه توان حمله به ایران را داشت منتظر اجازه از هیچ کشور و سازمان بین المللی نمی شد> اوباما در نهایت عجز و درماندگی خطاب به اعضای کنگره: چه کنم اگه می توانستم پیچ مهره های تأسیسات هسته ای ایران را هم باز می کردم!!! ولی عاجزم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس