کد خبر 43925
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۳

رشد هرساله اجاره بها به تبع تورم به شکل يک سنت درآمده و اين در حالي است که مستاجران هر سال با مشکلات بيشتري براي يافتن واحد مسکوني مناسب مواجه مي‌شوند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، بازار اجاره بها که هرساله با شروع سال جديد و افزايش تورم با قيمتهاي صعودي همراه مي شود امسال هم در ابتداي سال افزايش 10 تا 20 درصدي را تجربه کرد و همچنان در همين قيمت ثابت مانده است. گرچه افزايش قيمت اجاره ارتباط مستقيمي به منطقه و متراژ دارد، اما مالکان هم تاثير زيادي را در قيمت اجاره ايفا مي کنند.

البته اجاره بها در هر منطقه اي قيمت مشخصي دارد و در صورتي که قيمت از مقدار خاصي بالاتر رود مستاجران حاضر به پذيرفتن آن نيستند، اما گاهي مالکان اجاره بها را 20 تا 40 هزار تومان افزايش مي دهند و مستاجران هم به دليل برخي از شرايط حاضر به پذيرفتن اين قيمت هستند.

در واقع مستاجران ترجيح مي دهند که واحد مسکوني مناسب را حتي بالاتر از قيمت عرف بازار اجاره کنند اما گروه ديگري از مستاجران هم ترجيح مي دهند که واحد خود را حتي در صورت بالابردن اجاره از سوي مالک، تغيير ندهند تا هزينه اي را بابت حمل ونقل اثاثيه و يا پيداکردن خانه مناسب صرف نکنند.

باوجودي که اجاره بها در اوايل سال جديد با افزايش روبرو شد اما مشاوران املاک معتقدند که اين افزايش قيمت طبيعي است و هرساله مالکان با شروع سال جديد اجاره بها را متناسب با تورم بالا مي برند.

در همين حال، بسته حمايتي اجاره بهاي مسکن هم که اخيرا به مشاوران املاک براي اجرا ابلاغ شده، هم مورد استقبال موجران و مستاجران قرار نگرفته است.

يکي از فعالان بازار مسکن با بيان اينکه با شروع سال جديد و نزديک شدن به جابجايي ها هرساله قيمتها افزايش مي يابد، گفت: کشور ما هر ساله با تورم روبروست بنابراين افزايش قيمت امري طبيعي به نظر مي رسد.

براساس اين گزارش، به نظر مي رسد که اجاره بها مانند هر سال با افزايش 10 تا 20 درصدي مواجه شده و در همين ميزان هم ثابت بماند؛ گرچه اين افزايش قيمت هرساله، زندگي را براي مستاجران با دشواري زيادي همراه مي کند.

ليست اجاره بها در تهران

به گزارش خبرنگار مهر از سطح شهر هم اکنون اجاره يک آپارتمان 100 متري با عمر چند ساله در اميرآباد 10 ميليون وديعه با ماهيانه 800 هزار تومان اجاره داده مي شود، همين متراژ در مجيديه شمالي 10 ميليون وديعه با ماهيانه 600 هزار تومان است.

براي 70 متري نوساز در خيابان گيشا هم 40 ميليون رهن کامل بايد پرداخت شود و همين متراژ در شهرک غرب 50 ميليون تومان رهن کامل است.

براي آپارتماني 45 متري در بلوار پروين 16 ميليون رهن کامل تعيين و در اشرفي اصفهاني واحدي 45 متري و نوساز با 25 ميليون تومان به اجاره گذاشته شده است.

همچنين 45 متري در جواديه يک خوابه به قيمت 16 ميليون تومان به رهن گذاشته شده است، ضمن اينکه براي 50 متري در خيابان خواجه نظام 8 ميليون وديعه با ماهيانه 320 هزار تومان اجاره تعيين شده است.

براساس اين گزارش، 51 متري در خيابان کميل با 16 ميليون تومان به رهن گذاشته شده و 58 متري در خيابان نامجو 10 ميليون وديعه با 430 هزار تومان به اجاره مي رسد.

براي 60 متري در تهرانپارس حوالي 176 شرقي هم 7 ميليون وديعه با ماهيانه 450 هزار تومان اجاره تعيين شده است، همچنين 65 متري يک خوابه در سعادت آباد 20 ميليون رهن و ماهيانه 350 هزار تومان به اجاره مي رسد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس