هیئت ناظر فلسطین در سازمان ملل متحد، دیروز در بیانیه‌ای عملی شدن تعهدات جامعه جهانی به اقدام برای بازسازی نوار غزه و برداشته شدن کامل محاصره این باریکه را خواستار شدند.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فلسطین، هیئت ناظر فلسطینی در سازمان ملل متحد در نیویورک، عصر روز چهارشنبه در بیانیه‌ای که به مناسبت اولین سالگرد آخرین جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه منتشر کرد، لغو کامل محاصره نوار غزه و اجازه تردد آزادانه افراد و انتقال کالاها در این باریکه را براساس قوانین حقوق بشر بین‌الملل، خواستار شد.

طبق اعلام منابع رسمی، بیش از 2 هزار و 140 فلسطینی کشته شدند که بیشتر  آنها  از جمله 551 کودک و 299 زن غیرنظامی بودند. این در حالی است که بیش از 11 هزار فلسطینی از جمله 3540 زن و 3436 کودک نیز در طول حملات اسرائیل مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است که «اسرائیل باید به همه تعهدات قانونی خود از جمله توافق چهارم ژنو پایبند باشد.»

هیئت ناظر فلسطین در سازمان ملل از جامعه جهانی خواست هر چه زودتر به تعهدات خود در زمینه حمایت لازم از بازسازی نوار غزه، شهری که در پی جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها به شدت تخریب شده است، عمل کند.

این بیانیه افزود هیئت حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره مناقشه نوار غزه دلایلی قوی ارائه داد که نشان می‌دهد حملات تابستان گذشته اسرائیل به نوار غزه نقض قوانین حقوق بشر بین‌المللی محسوب می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس