کد خبر 438757
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

با نزدیک شدن زمان مقرر برای تحقق توافق هسته ای ایران و 5+1، محافل صهیونیستی با نا امیدی و نگرانی روند مذاکرات را دنبال می کنند.

به گزارش مشرق، "ایهود یعری" تحلیلگر مسائل عربی شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: ایران و 1+5 طی روزهای آینده یا به توافق می رسند یا مذاکرات را ادامه می دهند.در زمان حاضر طرفین برای تحقق توافق در نهم جولای تلاش می کنندو این زمان مناسبی برای توافق از سوی کنگره آمریکا است.

وی افزود: اینکه ایرانی ها چگونه این مذاکرات را رهبری می کنند بسیار شک برانگیز است. از دیدگاه خودشان آنها مذاکرات را به بهترین شکل پیش می برند.

ایهود یعری گفت:آمریکا و سایر کشورهای اروپایی در این مرحله در دو مورد اساسی انعطاف پذیری از خود نشان دادند. یکی در مورد رفع تحریمات در سه مرحله بسیار سریع شامل یک مرحله در صورت تحقق توافق و یک مرحله در صورت تایید آن و مرحله سوم رفع کامل تحریمات است.

مورد دوم بسیار حساس و مهم و مربوط به ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران است که آمریکا در این باره به گزارش نوشتاری که تهران در این زمینه ارائه می دهد اکتفا می کند و عبارت هر زمان و هر وقت که آمریکاییها آن را مادام بکار می بستند منتفی می شود و بازرسان از سایتهای نظامی ایران بازدید نمی کنند.

وی افزود: روسها که از روند مذاکرات مطلع هستند از تحقق 90 درصد از توافق هسته ای سخن می گویند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس