کد خبر 437051
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

صبح امروز تیم دانشجویان ارشد دافوس دانشکده علوم انتظامی ناجا از ستاد فرماندهی مدیریت بحران تهران و پایگاه اطلاع رسانی "بحران نیوز" بازدید کردند؛ سرپرست دانشجویان نیز در این بازدید اعلام کرد: این مبحث به همراه آموزش های عملی متناسب با سطوح مدیریت بحران توسط سردار احمدرضا رادان در دانشکده علوم انتطامی تدریس می شود.

به گزارش مشرق به نقل از بحران نیوز، جمعی از دانشجویان مقطع ارشد دافوس دانشکده علوم انتطامی ناجا صبح روز شنبه از ستاد فرماندهی مدیریت بحران تهران و پایگاه اطلاع رسانی "بحران نیوز" بازدید کرده و از نزدیک با عملکرد و مسئولیت های حساس اعضای ستاد فرماندهی آشنا شدند.

تشکیل 550 گروه دوام  و 1300 گروه مدیریت بحران اماکن در پایتخت/ طرح آموزش ایمنی دو مرحله ای 1000 مدرسه در سال 94

در حاشیه این بازدید فاطمه صالح معاون پیشگیری و کاهش خطر پذیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران از تشکیل 550 گروه دوام (آموزش شهروندان در مباحث امداد و نجات) در شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: 1300 گروه مدیریت بحران اماکن هم در اماکن تهران برای مباحث آموزشی تشکیل شده است.

وی افزود: طرح آموزش ایمنی و کاهش خطر پذیری دو مرحله ای به 1000 مدرسه پایتخت در سال تحصیلی 94-95 دستور کار سازمان مدیریت بحران تهران است.

گستردگی مدیریت بحران در علوم نظامی/ بحران های سیاسی اولویت دافوس

سید جعفر موسوی سرپرست تیم دانشجویان دافوس دانشکده علوم انتظامی هم در حاشیه این بازید در گفتگو با خبرنگار بحران نیوز، درباره اهمیت مدیریت بحران در حوزه انتطامی گفت: مدیریت بحران در علوم انتظامی سطحی گسترده دارد و ما همواره درسی به عنوان مدیریت بحران به صورت تئوری و عملی می گذرانیم.

وی با بیان اینکه مدیران نظامی و انتطامی ما باید مطالب تئوریک و عملی مدیریت بحران را بگذرانند، افزود: این مبحث توسط سردار احمدرضا رادان در دانشکده علوم انتطامی تدریس می شود، همچنین افسران این حوزه آموزش های عملی متناسب با سطوح مدیریت بحران را نیز فرا می‌گیرند.

موسوی گفت: علوم نظامی بحران را به دسته های مختلفی تقسیم بندی می کند، بحران های سیاسی، احتماعی، بین الملل از سوی کشورهای همسایه همه از سطوح مدیریت بحران هستند که ما بیشتر بر اغتشاش ها، ناآرامی ها و تظاهرات تمرکز می کنیم.

وی با ابراز خوشحالی از تجربیات مدیریت بحران تهران اضافه کرد: به نطر می آید غافلگیری در مباحث طبیعی به ویژه زلزله بحث مهمی است . در صورت وجود حادثه آمادگی باید وجود داشته باشد و هر چه در زمینه پیشگیری فعالیت شود کم است و باید استمرار داشته باشد.

گفتنی است؛ رسالت دافوس تربیت افسران زبده و متخصص است تا در شرایط بحرانی متناسب با درک وضعیت و در نظر گرفتن همه جوانب تصمیم‌سازی کرده و بدین ترتیب جامع‌ترین راهکار را جهت برون‌رفت از بحران به فرمانده خود ارائه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس