کد خبر 436564
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷

وزیر بهداشت به مردم اطمینان خاطر داد در خصوص بیماری تب کریمه کنگو نگرانی وجود ندارد و نظارت ها و اقدامات کنترلی مناسب انجام می شود.

 به گزارش مشرق، دکتر سید حسن هاشمی گفت: در ابتدای فعالیت در این وزارتخانه بر ارائه خدمات در مناطق محروم، دوردست و مرزی تأکید کردیم اما شاید باور کردن این موضوع دشوار باشد که شهرستان های اطراف تهران محروم تر از برخی نقاط محروم و مرزی کشور هستند.

وی افزود: وجود مناطق محروم در اطراف تهران در حالی است که ما نیز طی ۲۳ ماه فعالیت به این مناطق بی توجه نبوده ایم و همکاران ما در قالب طرخ تحول نظام سلامت توانسته اند کیفیت هلینگ را ارتقاء و پزشکان را  در مناطق مختلف شهری و روستایی استقرار داده و همچنین مراکز بهداشتی درمانی را توسعه دهند اما رشد ناموزون جمعیت و عدم توازن امکانات متناسب با نیازها مشکلات فراوانی را در این منطقه رقم زده است.

وزیر بهداشت افزود: در اطراف شهر تهران وضعیت مناسبی وجود ندارد و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک تخت بیمارستانی وجود ندارد ضمن اینکه تعداد مراکز بهداشتی اندک هستند و فعالیت آنها نیز تنها تا  نوبت ظهر هر روز انجام می شود.

هاشمی گفت: مقر شده است تا مرکز بهداشتی درمانی امام رضا(ع) شهر قیام دشت به صورت شبانه روزی به مردم خدمات ارائه دهد و با قول هایی که مسئولان شهری و استاندار تهران  داده اند قرار است با واگذاری یک قطعه زمین بتوانیم یک مجموعه بهداشتی مناسب را احداث کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: به نظر می رسد نگاه به شهر قیام دشت همان دید ۳۰ سال گذشته است اما تعداد جمعیت آن از بسیاری از شهرهایی که دانشگاه در آنها وجود دارد بیشتر است و حضور سازمان تأمین اجتماعی نیز با توجه به جمعیت کارگری این منطقه در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می تواند مفید باشد.

هاشمی گفت: امیدوارم در این دولت مردم شاهد باشند که امکانات بهداشتی و درمانی مورد نیاز برای آنها فراهم شده است .

وزیر بهداشت در خصوص بیماری تب کریمه کنگو، گفت: مردم به اخبار موثق توجه کنند، نباید به گونه ای اطلاع رسانی صورت گیرد که باعث نگرانی مردم شود و اگر در منطقه ای احتمال آلودگی به تب کریمه کنگو وجود داشته باشد از رسانه های محلی و نیز رسانه های ملی هشدارهای لازم جهت پیشگیری به مردم داده می شود.

هاشمی تأکید کرد: موارد آلودگی به این بیماری تحت کنترل سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و همکاران ما در مراکز بهداشتی است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وزیر بهداشت به مردم اطمینان خاطر داد در خصوص این بیماری نگرانی وجود ندارد و نظارت ها و اقدامات کنترلی مناسب انجام می شود.

وی ضمن تأکید مجدد بر ارائه خدمات در این مرکز به صورت شبانه روزی در آینده نزدیک گفت: در صورت کمبود امکانات، تجهیزات، پزشک و نیروی انسانی تمام تلاش خود را برای تأمین آن به کار خواهیم گرفت.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس