کد خبر 436529
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجاهدت عامل زنده بودن جامعه ایران است، گفت: جامعه ای که لباس جهاد را از تن خارج کند، قطعا لباس خواری و ذلت را به تن می کند.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی عصر پنجشنبه با حضور در بیت خانواده شهید دل آذر در قم برای مرحوم ابوالشهید حاج مهدی علی دل آذر و سردار شهید جواد دل آذر طلب مغفرت و با خانواده این شهید بزرگوار ابراز همدردی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم انقلاب اسلامی خلق نیروهای موثر و مجاهد بود، گفت: قطعا نهضت امام خمینی (ره) نهضتی پیش رونده و زنده بود زیرا شاهد هستیم خیلی از انقلاب های رخ داده در منطقه پس از مدتی خاموش شده و تغییر ماهیت داده اند که این موضوع به این علت بود که ریشه های این انقلاب ها به علت اصیل نبودن تضعیف و تخریب شد.

رییس قوه مقننه با تاکید بر این که انقلاب اسلامی ایران به علت پیروی از منش و راه اهل بیت زنده است، تصریح کرد: نسل جوان کشور قطعا از ثمره خون شهدا است که به پیشرفت های چشمگیر و جایگاه های والا دست یافته است.

لاریجانی ادامه داد: از طرفی دیگر سنت اسلامی بر مجاهدت و شهادت تاکید دارد زیرا این موضوعات عامل زنده بودن جامعه است.

شهید جواد دل آذر در یکی از کوچه های قدیمی شهر مقدس قم که حرم اهل بیت (ع) است، پا به این عرصه گیتی گذارد تا تاریخ در آینده از دلاوری های او سخن بگوید و نام و یاد او برای همیشه در دل مردم این سرزمین جاودان بماند.

جواد پس از پایان دوره ابتدایی، مقطع راهنمایی را شبانه خواند چرا که در کنار تحصیل کار هم می کرد و پس از آن به عنوان درجه دار وارد ارتش شد.

جوّ ناسالم ارتش، مجال ماندن را از او گرفت از این رو، پس از 20 ماه ماندن در ارتش و گذراندن آموزش های نظامی و کسب تجربه رزمی، استعفا کرد و خارج از ارتش مشغول به کار شد، ولی در کنار کار کردن از مطالعه غافل نبود و با مطالعه و انس با طلبه های علوم دینی بر شناخت و بینش اسلامی و سیاسی خود می افزود.

جواد، سردمدار تظاهرات خیابانی در قم بود و اهالی خیابان های چهار مردان (انقلاب اسلامی) و آذر (آیت الله طالقانی)، هیچگاه فداکاری های جواد را فراموش نمی کنند.

وی سر نترسی داشت. شجاعت او قبل از انقلاب نیز زبانزد همگان بود. معروف است که وقتی تانک های طاغوت برای سرکوبی تظاهرات مردم قم به خیابان ها آمدند او با همدستی چند نفر از همرزمانش جلوی تانک ها دراز کشیدند و بدین ترتیب مانع حرکت آنها به سمت تظاهرکنندگان شدند.

در 12 بهمن 1357 جزو کمیته استقبال از امام خمینی (ره) بود و پس از ورود ایشان به میهن اسلامی به عنوان یکی از اعضای گروه اسکورت، مسلحانه از ماشین حامل امام حفاظت می کرد.

شهید دل آذر بارها در جبهه ها مجروح شد ولی هیچگاه از جبهه فاصله نگرفت و با بهبودی از جراحت، بار دیگر در جبهه های حق علیه باطل حضور می یافت.

شهید جواد دل آذر، سال های حضور خود در جبهه را با مسوولیت های گوناگونی از هچون؛ فرماندهی محور و عملیات لشگر 17 امام علی ابن ابیطالب (ع) سپری کرد و سرانجام در 13 اسفند 1364 در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    صددرصد
  • غلا معباس ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    0 0
    از زنده بودن وزندگی بگو نه از مرگ
  • برادر ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    0 0
    خداوندا ، ما را باز نخوان؛ مگر به شهادت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس