کد خبر 436126
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان گفت: در پرونده های مشترکی که پزشک و پرستار مقصر شناخته شده است، سهم پرستار در خطای پزشکی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است.

به گزارش مشرق، احمد یزدان‌نیک اظهار داشت: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد پرونده های پزشکی به نظام پزشکی ارجاع داده می شود که نماینده‌ای از نظام پرستاری در هیئت بدوی و تجدید نظر نظام پزشکی به منظور رسیدگی به پرونده‌های پرستاری مستقر شده است.

وی بیان داشت: صدور حکم برای یک پرونده پرستاری بین دو تا سه ماه به طول می انجامد که بیشتر این پرونده ها از پرونده های مشترک است که در آن هم پزشک و هم پرستار مقصر شناخته شده است.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان یادآور شد: بیشترین شکایت بیماران به دلیل سقوط بیمار از تخت بیمارستانی و جا ماندن ابزار در بدن بیمار بوده است.

وی اعلام کرد: در پرونده های مشترکی که هم پزشک و هم پرستار مقصر شناخته شده است سهم پرستار در خطای پزشکی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است.

یزدان نیک با اظهار اینکه طی دو تاسه سال اخیر تعداد پروندهای شکایت از پرستاران بیشتر شده است، اعلام کرد: این در حالی است که پیش از این پرونده شکایت علیه پرستاران وجود نداشت اما در سال های مذکور این روند رو به افزایش گذاشت.

وی با بیان اینکه عمده پرونده های شکایت از پزشکان و پرستاران در نظام پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد، اظهار داشت: بین ۲۰ تا ۳۰ درصد پرونده ها در دو نهاد دیگر از جمله دادگستری و پزشکی قانونی بررسی می‌شود.

یزدان نیک گفت: در نظام پزشکی پرونده ها در دو هیئت بدوی و هیئت تجدید نظر مورد بررسی قرار می گیرد که ۹۰ درصد پرونده های باز شده شکایت از عملکرد پزشکان است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس