به نظر می‌رسد حسن روحانی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای در حالی به آژانس اعتماد دارند که سابقا خاطره خوب و تجربه مثبتی از همکاری با اژانس هسته‌ای ندارند.

از نظر حسن روحانی آژانس هسته‌ای چگونه زیر قولش می‌زند؟گروه سیاسی مشرق - حسن روحانی در کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای درباره بدقولی آژانس اتمی در موضع هسته‌ای ایران، می‌نویسد: بحث دیگر هم مربوط به دامنه تعلیق طبق بیانیه تهران بود. البرادعی گفت ما معنای تعلیق در بیانیه را در آژانس این‌گونه تفسیر کردیم که در نطنز علاوه بر تعلیق گاز دهی، ساخت و مونتاژ سانتریفیوژها هم تعلیق شود.

من به‌تندی به او پاسخ دادم که شما در تهران به من قول دادید که تعلیق، تنها تعلیق گاز دهی است و ما هم طبق نظر شما عمل کردیم. گفت اولاً من تنها نیستم، کارشناسانی هم در آژانس هستند که نظر آن‌ها این‌چنین است. ثانیاً تعلیق شما برای اعتمادسازی است؛ بنابراین، اگر سختگیری کنیم به هدف خود لطمه زده‌اید. اصولاً شما برای چه می‌خواهید قطعه بسازید؟ وقتی‌که غنی‌سازی تعلیق می‌شود، این فعالیت را هم کنار بگذارید و همه را مطمئن کنید، این به نفع شما است. فعلاً این دوره را بگذرانید، بعد دوباره می‌توانید فعالیت‌ها را در زمان مناسب شروع کنید. به او گفتم ما جز تعلیق گاز دهی کار دیگری انجام نخواهیم داد.[1]

به نظر می‌رسد حسن روحانی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای در حالی به آژانس اعتماد دارند که سابقا خاطره خوب و تجربه مثبتی از همکاری با اژانس هسته‌ای ندارند.

[1]- حسن روحانی، امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای، تهران، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص، 1390. ص 215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مسافر ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    خوبه خودشون می دونن طرف مقابل کلاش و دروغگو است ولی با ساده لوحی دارن به مردم میگن که ما بیشتر از شماها می فهمیم و شما باید قبول کنید که آژانس اتمی خوب است. مگه میشه!! . . . مگه داریم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس