کد خبر 435235
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور تاکید کرد که به دنبال این هستیم که پای سینما را در بخش‌های مختلف کشور باز کنیم و فرهنگ و هنر را در بخشی مانند صنعت ببینیم.

به گزارش مشرق، روز گذشته جمعی از اعضای شورای سیاست‌گذاری و ستاد اجرایی سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی با حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی دیدار کردند و پیرامون مسائل مهم در حوزه ارتباط بین فناوری، صنعت و هنر با وی سخن گفتند.

حجت‌الله ایوبی با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه مشترک، برگزاری جشنواره فیلم فناوری و صنعتی را یک اتفاق مهم خواند و گفت: مطمئنا یکی از ظرفیت‌های ایران تولید علم است. اگر روزگاری دست یافتن به برخی صنایع آرزو بوده است اما حالا در صنعت و فناوری حرفی برای گفتن داریم. شاید اگر خودمان را با کشورهای غربی مقایسه کنیم، خیلی این پیشرفت‌ها محسوس نباشند، اما اگر نگاهی به کشورهای همسایه داشته باشیم، می‌بینیم که ایران در سی سال گذشته به دستاوردهای بزرگی در حوزه علم و صنعت دست پیدا کرده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی، برای ما نیز دل گرمی است، چون به دنبال این هستیم که پای سینما را در بخش‌های مختلف کشور باز کنیم و فرهنگ و هنر را در بخشی مانند صنعت ببینیم.

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر اهمیت ارتباط میان کالای فرهنگی سینما با نخبگان جامعه، بیان کرد: جشنواره فیلم‌های فناوری و صنعتی، توجه نخبگان علمی و فعالان صنعتی کشور را به سمت فرهنگ جلب می‌کند و من معتقد هستم این ارتباط دو سویه برای این فعالان هم اثر مثبتی خواهد داشت.

حجت‌الله ایوبی در پایان سخنانش تصریح کرد: جشنواره تخصصی فیلم فناوری و صنعتی در نظر سازمان سینمایی، یکی از جشنواره‌های جدی کشور است که ظرفیت‌های زیادی دارد.

حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی هم که از جمله حاضران در این جلسه بود، با تاکید بر اینکه باید سینماگران را با موضوعات مهم علمی درگیر کنیم، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در مدت برگزاری جشنواره، از صنعت‌گران موفق بخواهیم که در نشست‌هایی که برای جوانان و هنرجویان فیلمساز به خصوص در انجمن سینمای جوانان ایران پیش بینی شده است، حاضر شوند و با سینماگران جوان ارتباط داشته باشند و انتقال تجربه صورت بگیرد.

در ادامه، آرش امینی مدیرکل امور بین الملل سازمان سینمایی نیز، پیشنهاداتی درباره زمان برگزاری جشنواره در دوره های آتی ارائه و مشورت‌هایی را در این زمینه مطرح کرد.

در بخشی از این جلسه، مهدی فیض معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره صنعتی تنها یک حرکت علمی نیست، اظهار کرد: برگزاری جشنواره نقطه تلاقی میان علم و فرهنگ است. در واقع، ایجاد روحیه اعتماد به نفس در دانشگاه ها، از اهدافی که جهاد دانشگاهی به دنبال آن است.

بهزاد رشیدی رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر نیز گفت: معتقدیم که جشنواره باید نگاه حاکمیتی داشته باشد و قدمی برای فرهنگ‌سازی بردارد، تا اینکه تبلیغاتی باشد. چرا که طی بررسی‌های ما، متاسفانه بسیاری از تولیدات این حوزه، خیلی سطح مطلوبی ندارند و نگاه صنایع ما به فیلم‌های صنعتی بیشتر تبلیغی است و ارتباط بین هنر و صنعت به خوبی شکل نگرفته است.

سعید پورعلی مشاور رسانه‌ای رییس جهاد دانشگاهی هم در سخنانی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت و فناوری، اتفاقات مهمی رخ می‌دهد و تولیدات خوبی داریم و باید با این مستندها، این بخش از وجه علمی و صنعتی ایران را برجسته‌تر کنیم، چرا که این فیلم‌ها می‌تواند در فرآیند معرفی کشورمان موثر باشد.

در این جلسه، مسعود نجفی دبیر سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی هم به ارائه توضیحاتی درباره جزییات برپایی این دوره جشنواره و آثار ارسالی پرداخت و اظهار کرد: در این دوره علاوه بر بخش‌ها مختلفی که برای شرکت مخاطبان در نظر گرفته شده است، برنامه‌های جنبی مانند بررسی فیلم‌های صنعتی روز دنیا و برگزاری کارگاه‌ها و تورهای آموزشی فیلم و عکس در نظر گرفته‌ایم که بیش از انتظار مورد توجه علاقمندان و مخصوصان دانشجویان قرار گرفته است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس