قهرمان دو فصل گذشته لیگ برتر تاکنون در نقل و انتقالات عملکرد خوبی نداشته؛ چند بازیکن خود را از دست داده تا چشم امید "دراگان اسکوچیچ" به فولاد نوین و تیم‌های پایه باشد.

اسکوچیچ اسیر خانه‌تکانی مدیریتی/ لاماسیا به داد اهوازی‌ها می‌رسد
به گزارش مشرق، فولاد خوزستان از جمله تیم‌های مدعی لیگ برتر است که برای شروع فصل جدید شرایط خوبی را تجربه نمی کند. این تیم با شروع فصل نقل و انتقالات مهره‌های زیادی را از دست داده و تقریبا فعالیت خاصی هم در فصل انجام نداده است. این اتفاق برای تیمی که در سه فصل گذشته مدعی قهرمانی بوده و در لیگ سیزدهم به قهرمانی رسیده، به هیچ وجه شرایط قابل قبولی نیست.

فولاد به جز مهره‌هایی که در فصل نقل و انتقالات از دست داده، اواسط فصل گذشته بختیار رحمانی، سروش رفیعی، آرش افشین و شهاب کرمی را به دلیل مشکل کارت پایان خدمت‌شان از دست داد و به همین دلیل اگر مدیران این تیم در فرصت باقی مانده نقل و انتقالات فکری به حال فولاد نکنند، به احتمال زیاد این تیم با مشکلات زیادی روبرو می شود. البته فولاد در این سال‌ها همیشه پشتش به آکادمی قدرتمندش گرم بوده. آکادمی که فصل گذشته اجازه نداد غیبت ستاره‌های این تیم خیلی احساس شود.

خانه تکانی مدیریتی


فولاد چند هفته قبل درگیر یک خانه تکانی اساسی در سطح مدیران خود شد. این اتفاق در شرایط افتاد که  این باشگاه، یکی از معدود تیم‌های فوتبال ایران است که همیشه به ثبات مدیریتی معروف بوده اما اتفاق‌هایی افتاد که اعضای هیات‌مدیره فولاد مجبور به استعفای دسته‌جمعی شدند.

مدیران کارخانه فولاد خوزستان که از نظر مالی مشکلی برای هزینه در باشگاه ندارند، به یکباره بودجه باشگاه را برای فصل نقل و انتقالات کاهش دادند تا دست مدیران این باشگاه برای فصل نقل و انتقالات حسابی بسته بشود. فولاد با توجه به مهره‌هایی که در فصل نقل و انتقالات از دست داده،‌نیاز مبرم به جذب بازیکن دارد و این اتفاق باعث شد مدیران فولاد به طور دسته‌جمعی استعفا بدهند. سیف‌الله دهکردی که یکی از بهترین مدیران فوتبال ایران محسوب می‌شود، از مدیرعاملی فولاد استعفا داد و اژدری‌زاده، مدیرعامل فولاد نوین به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شد.

تبعات رفتن دهکردی وقتی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم خیلی‌ها او را مسبب اصلی تاسیس آکادمی فوق حرفه‌ای فولاد می‌دانند. اسکوچیچ هم در این شرایط تا پای فسح قرار داد با فولاد پیش رفت اما قول مدیران جدید باشگاه فولاد این مربی موفق را ماندنی کرد.

خروجی احتمالی

تنها خروجی احتمالی از لیست فولاد مهرداد جماعتی است. گفته می‌شود جماعتی مصدومیتی طولانی‌مدت دارد و برای تمدید قرارداد با فولاد رقم بسیار بالایی را پیشنهاد داده. به همین دلیل احتمال جدایی جماعتی به گوش می‌رسد؛ هرچند هنوز چیزی قطعی نشده است.

خروجی های قطعی

در حالی که حدود سه هفته از شروع فصل نقل و انتقالات می‌گذرد، تقریبا تمام کسانی که از این باشگاه رفتنی هستند مشخص شده‌اند. تاکنون جدایی محسن مسلمان، محمد قاضی، ارشاد یوسفی، احمد آل‌نعمه و شهاب کرمی از این تیم قطعی شده است.

محمد قاضی

قاضی در سال‌های اخیر هیچ‌گاه بازیکن حاشیه‌داری نبوده اما مشکلات او با دراگان اسکوچیچ باعث شد او قید ادامه حضور در این تیم را بزند. او در این فصل بارها به تصمیم‌های اسکوچیچ اعتراض کرد و همین مساله باعث شد با پایان فصل اسکوچیچ خیلی سریع او را در لیست فروش قرار بدهد. قاضی در نیم‌فصل دوم فصل گذشته با دلخوری از استقلال جدا شد و به فولادی آمد که سابقه بازی در آن را داشت اما هرگز نتوانست مهره تاثیرگذاری دراین تیم باشد و اواخر نیم‌فصل دوم به یک نیمکت‌نشین تبدیل شد. از سایپا به عنوان مقصد احتمالی قاضی نام برده می‌شود.

محسن مسلمان

مسلمان هم مثل قاضی هرگز در فولاد موفق نبود. او که به عنوان بازیکن قرضی راهی اهواز شده بود، یک سال دیگر با ذوب‌آهن قرارداد دارد و باید به این تیم برگردد اما گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی هم تمایلی به ادامه همکاری با این بازیکن ندارد.

احمد آل‌نعمه

او به عنوان یکی از بازیکنان حاضر در جام‌جهانی به فولاد آمد تا خط دفاعی این تیم را بیمه کند اما نتوانست رضایت دراگان اسکوچیچ را جلب کند و به همین دلیل خیلی زود مجبور به ترک این تیم شده است. گفته می‌شود اسکوچیچ به مدافعی علاقه دارد که بتواند در بازیسازی از عقب زمین به تیم کمک کند و آل‌نعمه چنین قابلیتی را ندارد.

ورودی‌های احتمالی

با توجه به مهره‌های زیادی که تا امروز از فولاد جدا شده‌اند، اسکوچیچ چاره‌ای ندارد جز اینکه بازیکنان با کیفیتی را جذب کند. اگر فولاد می‌خواهد فصل بعد هم به عنوان یک تیم مدعی در لیگ برتر شرکت کند، باید تیمش را تقویت کند. به همین دلیل اسکوچیچ برای جذب بازیکنان زیر دست به کار شده است:

سیدجلال حسینی

حسینی بازیکنی است که دراگان اسکوچیچ به شدت روی جذبش اصرار دارد. او از باشگاه خواسته هر طور شده او را جذب کنند چون حضور چنین بازیکنی می‌تواند خط دفاع این تیم را بیمه کند. گفته می‌شود فولادی ها حاضر شده‌اند یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به این بازیکن پرداخت کنند اما سیدجلال هنوز برای حضور در اهواز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است. به همین دلیل هم این باشگاه همچنان در حال مذاکره با این بازیکن است.

 حبیب گردانی

در روزهایی که شایعاتی در مورد جدایی جماعتی از فولاد شنیده می‌شود، گفته می‌شود این باشگاه مذاکرات جسته و گریخته‌ای با حبیب گردانی، مدافع فصل گذشته تراکتورسازی انجام داده است. البته هنوز هیچ‌چیز در این باره نهایی نشده و فولادی‌ها منتظر بازکشت این بازیکن هستند.

3 بازیکن از فولاد نوین

گفته می‌شود باشگاه فولاد قصد دارد چند بازیکن از تیم فولاد نوین جذب کند؛ تیمی که فصل گذشته صدرنشین گروهش در لیگ یک شد اما به دلیل منع قانونی قرار است امتیازش را به تیم دیگری واگذار کند. علی اصغر عاشوری، عبدالله ناصری و فرشاد جان فزا، ‌بازیکنانی هستند که هم اکنون در تمرینات این تیم شرکت می‌کنند و باید دید آیا قراردادی با آنها امضا می‌شود یا نه.

ورودی قطعی

مهدی دغاغله تنها بازیکنی است که از پیوستنش به فولاد قطعی شده. دغاغله دو فصل پیش یک مهره تاثیرگذار در ملوان بود و زیر نظر اسکوچیچ روزهای فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کرد اما در پرسپولیس اسیر مصدومیت شد و بعد از آن هم هرگز راهی به ترکیب اصلی پیدا نکرد. او حالا امیدوار است زیر نظر مربی سابقش بار دیگر به روزهای اوج برگردد.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس