کد خبر 434553
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: به درخواست مسئولان فدراسیون سه کاراته‌کاهایی که از اردو قهر کرده‌بودند به تمرینات بازگشتند.

به گزارش مشرق، بعد از قهر سعید فرخی، موسی گنج‌زاده و کیوان بابان از اردوی قبلی تیم ملی کاراته، این سه ورزشکار برای دور جدید اردوهای تیم ملی دعوت شدند. بازگشت این سه نفر به اردو را می‌توان اینگونه تعبیر کرد که غلامرضا دباغیان و همکارانش در کادر فنی به نوعی از موضع خود کوتاه آمدند و تا افکار عمومی نگران دور جدید بازیکن سالاری در کاراته باشد.

بازیکن‌ سالاری در کاراته معضلی است که حین برگزاری بازی‌های آسیایی اینچئون و بعد از رقابت‌های جهانی آلمان حاصلش را دیدیم. بازگشت این سه نفر به اردوی تیم ملی به نوعی فتح‌ بابی است برای اینکه هر بازیکن معترضی با جلب نظر فدراسیون می‌تواند حرفش را در تیم ملی به کرسی بنشاند و کادر فنی تیم‌ نیز بالاجبار باید با این موضوع کنار بیاید. اینکه هر کدام از این سه کاراته‌کا به دلیلی از اردو قهر کردند و حاضر نشدند در دور قبلی مبارزات انتخابی حاضر شوند و حالا با کمی رایزنی این‌گونه به اردوی جدید تیم دعوت شدند زنگ خطری بزرگ برای کاراته به حساب می‌آید.

حالا اگر در هر دور از انتخابی‌ها شاهد قهر کردن و اعتراض کردن بازیکنان باشیم اصلا ناباورانه نیست. در کنار این موضوع بازگشت این سه نفر به تیم به نوعی نشان‌دهنده این است که سرمربی تیم ملی کاراته که پس از استعفای دسته جمعی مربیان قبلی فرصت حضور در این تیم را پیدا کرده به هیچ وجه اختیارات لازم اقتدار انضباطی لازم برای هدایت این تیم در زمان فعلی را ندارد.

دباغیان خودش در این باره اظهار داشت که به خواست مسئولان فدراسیون سه کاراته‌کای معترض را به تیم بازگردانده که همین موضوع نیز نشان‌دهنده آن است که کادر فنی فعلی تیم ملی استقلال کاری لازم را ندارد. به این ترتیب اگر با آینده‌نگری بیشتری به اتفاقات اینچنینی توجه شود قطعا به این نتیجه می‌رسیم که بعدها به قول معروف سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. با تداوم این رویه بازیکن سالاری تا جایی پیش خواهد رفت که بازهم شاهد اتفاقات تلخ در این رشته باشیم.

دباغیان همچنین تصریح کرد: فدراسیون از ما خواست که به این سه نفر فرصتی دیگر بدهیم و به همین خاطر آنها در این دوره از اردو حضور خواهند داشت، البته طبق برنامه باید در مسابقات انتخابی شرکت کنند و در صورت موفقیت در ترکیب قرار بگیرند.

وی ادامه داد: این افراد با کاراته‌کاهایی که کادر فنی می‌گوید باید مبارزه کنند و در این مورد چیزی عوض نشده است. این مبارزات با حضور داوران فدراسیون و روز چهارشنبه برگزار می‌شود و امیدوارم شاهد مبارزات خوبی باشیم.

سرمربی تیم ملی کاراته در مورد وضعیت کلی تمرینات تیم ملی عنوان کرد: خوشبختانه تمرینات به خوبی پیگیری می‌شود و نفرات روز به روز بهتر می‌شوند. کم کم تمرینات را تخصصی‌تر می‌کنیم تا به امید خدا در مدت باقی‌مانده تا زمان برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا در ژاپن به شرایط مطلوب برسیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس