رسوایی های اخلاقی کلیسای کاتولیک و پروتستان و اظهارات پاپ فرانسیس در خصوص پذیرش رسمی همجنس خواهی شاید آخرین ضربه را به جملگی موانع به رسمیت شناختن آن وارد نمود و ابتدا در اروپا و حالا در ایالات متحده امریکا ازدواج همجنس گرایان قانونی شد.

گروه فرهنگی مشرق - سال های پایانی قرن نوزدهم اتفاق مهمی در حوزه انسان شناسی مدرن رخ داد، زیگموند فروید متفکر یهودی الاصل اتریشی کتاب "تعبیر خواب" را منتشر کرد و مبانی اولیه روانکاوی مدرن را پی ریزی نمود،برای فروید انسان به مثابه یک مدل مطالعاتی تنها در غرایز عمدتا جنسی خلاصه می شود. او که یهودی متعصب ماتریالیستی (ماده گرا) بود به هیچ وجه قائل به مراتب متعالی انسانی نبود و جملگی ویژگی های انسان را در غرایز جنسی سرکوب شده آن خلاصه می نمود.

فروید معتقد بود که انسان از بدو تولد مراتب تکامل جنسی را طی می کند، اما مدنیت و قوانین اجتماعی در مرحله ای مانع ارضاء مستقیم این غرایز جنسی خواهد شد و لذا دستگاه سرکوب "من برتر" انباری از عقده های سرکوب شده را تشکیل می دهد که این عقده ها دائما منجر به جهت دهی روانی شخص می شود، برای فروید "لیبیدو" (آن را میتوان به میل ترجمه کرد اما این ترجمه دقیق نیست، لیبیدو ریشه در امیال نفسانی و عمدتا جنسی انسان دارد) مرجع تمامی علایق، سلایق، گرایشات روانی، رویاها و... در انسان است.

فروید انسان مدرن را تنها در حوزه جنسی خلاصه نمود و این مهمترین دستاورد او بود، اما او سعی داشت با دسته بندی و به نوعی ایجاد چهارچوب، این جنسیت زدگی را مورد شناخت و در نتیجه مورد کنترل قرار دهد (به عنوان مثال با رجوع به ضمیر ناخودآگاه) اما با مرگ وی در سال 1939 عمده شاگردان او دسته بندی فرویدی را مردود دانستند و روانکاوی را به مسیر دیگری سوق دادند.

فروید جنسیت را در مراتب تکاملی آن مورد بررسی قرار می داد، او به همراه همکار فمینیست خود ولسون کرافت در سال 1905 سه رساله در باب مسائل جنسی منتشر کرد،او در این کتاب انواع و اقسام گرایشات جنسی را دسته بندی نمود و درباره چگونگی آن توضیح داد به عنوان مثال فروید گرایشاتی همچون "همجنس خواهی"، "فتیشیسم"، "سادومازوخیسم" و... را برای اولین بار در حوزه روانکاوی مورد مطالعه قرار داد،نکته بسیار مهم این کتاب آن بود که فروید و همکارش کرافت معتقد بودند این گرایشات به هیچ وجه انحراف بیمارگونه روانی - جنسی نیست که می بایست مورد درمان قرار گیرد، بلکه اینها تنها گرایشات طبیعی روانی ست که صرفا یک ویژگی می تواند باشد. سایه سنگین جنبش های فمینیستی قرن هجدهم که کرافت مدافع آن بود دستگاه روانکاوی فروید را در سیطره قرار داد و "همجنس خواهی" را به عنوان یک گرایش به رسمیت شناخته شده رواج داد.


رسمی شدن همجنس گرایی
زیگموند فروید  1939-1886

تاریخچه موج اول جنبش های فمینیستی با آراء ولسون کرافت پیوند خورده است فرصت نیست که در این مقاله درباره مبانی فکری و سیاسی فمینیسم بحث کنیم و لذا آن را به مقاله دیگری موکول میکنیم اما باید دانست که فمینیسم با شعار تساوی مرد و زن بزرگترین ضربه را به مقام زن وارد نمود نتیجه این شعار ورود زن ها به کارگاه های صنعتی قرن نوزدهم بود که تنها پیامد آن سوء استفاده های جنسی در این بنگاه های سرمایه داری بود. (کتاب "پاریس،پایتخت مدرنیته" نوشته دیوید هاروی گزارش فاجعه باری در این خصوص ارائه می دهد)

در مقاله های پیشین در خصوص پشتوانه اسطوره ای همجنس خواهی در تمدن یونان باستان سخن گفتیم،انقلاب جنسی در اواسط قرن نوزدهم به نوعی احیای رسمی و فراگیر این پشتوانه بود و روانکاوی فروید نیز این امکان را فراهم نمود، موج سوم فمینیسم یک روانشناس مهم را با هود همراه داشت و آن جودیت باتلر نویسنده کتاب "آشفتگی جنسی" در سال 1990 بود.

باتلر که خود همجنس گرا بود در کتاب مفصلش صراحتا تقسیم بندی فروید در حوزه تکامل جنسی را مردود می داند،او معتقد است هیچ تفکیک و دسته بندی جنسیتی وجود ندارد، لذا جنسیت اساسا پدیده ای آزاد می توان باشد، به اعتقاد باتلر تفکیک جنسیتی (زن و مرد) ریشه در نگاه تبعیض آمیز به انسان دارد و لذا تنها برآمده از یک گفتمان سلطه گرا فرهنگی و به نوعی سنتی است، پیش از این سیمون دوبوار متفکر فمینیست فرانسوی معتقد بود "انسان زن به دنیا نمی آید بلکه زن می شود".

به اعتقاد باتلر این زمینه های اجتماعی و لذا سیاسی است که قائل به ایجاد تباین میان زن و مرد است وگرنه هیچ تفکیکی جنسیتی وجود ندارد. عرصه التقاط گرای و تفکیک  زدایی پست مدرنیسم این امکان را برای باتلر فراهم آورد و فمینیسم نیز این عرصه را گسترده‌تر نمود تا همجنس خواهی به عنوان یک گرایش پررنگ جنسی به رسمیت شناخته شود.


چرا ازدواج همجنس گرایان به رسمیت شناخته می شود؟ //آماده نمایش
جودیت باتلر -1956 

آراء جودیت باتلر تاثیر بسیاری بر کانون ها فرهنگی و سیاسی غرب به ویژه انجمن روانشناسی امریکا گذاشت،مبانی فلسفی لیبرالیسم نیز که شعار پوشالی آزادی را مقدم بر هر گونه تفکیک و در نتیجه تبعیض قرار داده است مسیر را برای ترویج انواع گرایشات جنسی با شعار آزادی جنسی هموار نمود و جریان قدرتمند فرهنگی در حوزه سینما (مانند فیلم "شیر" ساخته گاس ون سنت) و ادبیات (به عنوان مثال رمان "تصویر دوریان گری" نوشته اسکار وایلد و یا رمان "ساعت ها" نوشته مایکل کانگیهام و...) نیز به این جنبش قدرت مضاعف بخشید.

رسوایی های اخلاقی کلیسای کاتولیک و پروتستان و اظهارات پاپ فرانسیس در خصوص پذیرش رسمی همجنس خواهی شاید آخرین ضربه را به جملگی موانع به رسمیت شناختن آن وارد نمود و ابتدا در اروپا و حالا در ایالات متحده امریکا ازدواج همجنس گرایان قانونی شد.


رسمی شدن همجنس گرایی

خداوند متعال در آیه 55 سوره نمل و آیه 81 سوره الاعراف این گرایش منحط را مختص جاهلان می داند و آنان را به عذاب اخروی وعده می دهد،از طرفی باید دانست که عواقب روانی همجنس خواهی که موجب بروز انواع بیماری های روانی - مرضی، روان نژندی، روان رنجوری و... می شود و از طرفی بحران تولید مثل را دامن می زند هیچگاه از سوی مروجان آن در نظر گرفته نشده است. همجنس گرایی یکی از پر رنگ ترین صور انحطاطی تمدن نیست انگار و اومانیستی مدرن است که از ساحت حق خارج گردیده است، به تعبیر مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی این تمدن سرتاسر یهودی ست.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 277
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3011
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    7 3
    همجنس گرایی یعنی لگد زدن به اصل زوجیت و زیر سوأل بردن یکی از مهم ترین قوانین طبیعت
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    2 3
    شرم باد
  • خدیجه ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    10 2
    یعنی حالمو بهم میزنن. خدایا به ما رحم کن در چه جهان مزخرف و منحرفی زندگی می کنیم خدایا رحم کن و ما را با آنها در یک جایگاه قرار نده و ما را با آنها محشور نفرما. آمین
  • حسین ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    1 4
    ما چیز به اسم همجنس گرایی نداریم چون این یه گرایش طبیعی و ذاتی انسانی‌ نیست. کلمه صحیح همجنس بازی هست.
  • مهد ی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    1 1
    ای کاش بجای بحث با نمایندگان ادیان که سیاسی کاری می کنند ، جلسات مرتبی با فلاسفه غرب داشتیم و حوزه علمیه بخشی از توان خود را صرف پاسخگوئی به ابهامات این نظریه پردازان و مذاکرات با انها می کرد . اگر علامه طاباطبائی و ایت الله جوادی املی و مصباح یزدی در عصر فرید بودند و او را از اشتباهاتش بیرون می اوردند امروز دنیا اینطوری نبود .
  • بهاری ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    2 4
    آقایان فرهنگی مشرق! هم‌جنس‌بازی صحیح است نه هم‌جنس‌گرایی!!!! چرا واژه هایی که امثال بی بی سی فارسی برای مشروعیت به این عمل شنیع استفاده می‌کنند، شما تکرار می‌کنید.
  • سپیده ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    1 3
    نویسنده متن چرا همه جا گفته: همجنس گرا. همجنس خواه!!!! اینها اتفاقا واژه های مورد علاقه همجنس بازها و لواط گران هست. کلماتی که دار بار ارزشی مثبت و خنثی هستند. باید کلمه " همجنس باز" برای عمل شنیع این ابلهان بکار بره. مشرق چرا چاپ نمیکنی نظراتو ؟
  • محمد ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    1 3
    همجنس باز ها منفی میدن منفی دهنده ها از نسل قوم لوط هستن
  • محمد ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    1 3
    خدایا فرصتی به من عطا کن این جماعت همجنس باز که منفی میزنن رو گیر بیارم و سقط کنم مشرق سانسور نکن
  • مراد ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    10 2
    انسان اشرف مخلوقات حتی در میان حیوانات نیز این عمل کثیف وجود ندارد گاهی اوقات باید به شیطان نمره بیست داد که به انسان سجده نکرد
  • پسر ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    7 2
    عذاب قوم لوط در انتظار هم جنس بازان خواهد آمد
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 2
    با موبایل مثبت میزنیم منفی میزنه چطوریه ?
  • mohsen ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 1
    تو چه کاره ای اخه؟؟ ادمی مثل تو اگر در حکومت ال سقوط حضور داشت قطعا به این جماعت داعش میپیوست. ( من خودم شدیدا مخالف هم جنس بازی هستم هر چیزی اصول و روشی دارد..)
  • سلام ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    5 1
    به جای این مطالب بی‌ربط و منفعلانه واقعا یه تحلیل علمی، طبی و عقلانی در رد گرایش‌های همجنس‌گرایانه ارائه بدید
  • هرمزچرم شیر ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    7 2
    برعکس تمام نظرات روانشناسان غربی ، آفرینش اساساً برپایه نطفه مرد شکل می گیرد و زن تنها جایگاه نگهدار نطفه است و بس . این را فردوسی بزرگ در برخی اشعارش اذعان داشته است .صرف نظر از ویژگی های جسمی ، تمام خصائل اخلاقی از پدر به فرزند منتقل می شود و فرزند پسر آن خصائل را به فرزندانش انتقال می دهد و اگر فرزندانش پسر باشند می توانند آنها را به نسل بعدی انتقال دهند به همین خاطر یهودیها که قوم خود را متمایز و برتر می دانند در صورت اصرار زیاد تنها با دادن دختر به مرد بیگانه برای ازدواج رضایت می دهند و محال است که پسران خود را به دختر غیر یهودی بدهند و ما نمونه های زیادی از اینها را در همین کشور خودمان بارها دیده ایم . حالا احمق های غربی و دنباله های نادان تر از آنها در جهان سوم بدنبال جریان برخلاف آفرینش و تکامل هستند . جریان تکامل از پدر به پسر و الی آخر است . همجنس بازها غیرطبیعی های بیمار و درمانده ای بیش نیستند
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    9 2
    حقیقتا انسان تعجب میکند که چگونه یک فرد با سابقه تحصیلات عالیه هنوز تفاوت های آشکار روحی و شخصیتی میان زن و مرد را تشخیص نمیدهد و در صدد تئوریزه کردن همجنس گرایی است کافیست از این دانشمندان بی فکر و یا مغرض پرسید که اگر در سرتاسر عالم به مدت فقط 50 سال به نسخه شما عمل شود چه خواهد شد؟ جواب این است که نسل بشر نابود خواهد شد
  • ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    10 2
    من موندم کی به کامنت دوستان منفی داده؟!؟!؟!!!! یکی از پست ترین جنایاتیه که قرآن از آن یاد کرده و بدترین عذاب رو بر این جماعت نازل کرده. آمریکا الان برای ترویج این موضوع متاسفانه دست به ساخت فیلم و سریال هم زده و مورد اعتراض شدید مردم کشور خودشون هم بوده و مسئله اصلی دولت این کشور هست که این مثلا قانون رو ثبت کرده.
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    2 1
    سیمون دوبوار فرانسوی سالهای سال با ژان پل سارتر، ارتباط جنسی داشت ولی در نهایت هر دو مجرد به درک واصل شدند و اینها هستند که نظرات فلسفی شان اساس شکل گیری تمدن جدید در اروپاست!
  • کرقند ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    11 1
    نجس ترین حیوانات هم این کار را نمی کنند وای انسان به کجا می روی...؟
  • ولی ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    2 6
    یادبگیریم در امورداخلی دیگرکشورها یا حتی دیگران دخالت نکنیم .اونجاها مردم ازادند خودشون برای خودشون تصمیم میگیرن.
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    1 2
    بهرام رادان از همجنس بازها حمایت کرده خواست مردم اشد مجازات این بازیگر است
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    شیطان به حضرت آدم علیه السلام سجده نکرد نه به انسان ....
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    7 0
    این که مشکل ایران نیست . گرانی و عدم مدیریت مشکل ایران است .
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    3 1
    همین که هرکسی حاضر به انجام این عمل نیست نشون میده این افراد مشکل روانی دارند .
  • علیرضا ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    مشرق! تو که به اصطلاح طرفدار آزادی بیان بودی؟ چرا نکته من رو چاپ نکردی؟ دوباره مینویسم، سنی که زیر عکس فروید گذاشتی 53 سال رو نشون میده، در حالیکه عکسش چیز دیگه ای میگه! بیشتر دقت کن و به آزادی بیان و اندیشه واقعا معتقد باش. اگر این دفعه هم چاپ نکنی این سوتیت سوژه بقیه سایت ها میشه... از ما گفتن بود، خود دانی
  • Divodad ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    1 0
    اصل سجده هم بر آدم نبود بلکه در راستای عبودیت و حرف خدا بود...
  • هادی ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 1
    چرا واژه های بی بی سی را تکرار میکنید؟ لواط رو بزک نکنید لواط بازی
  • معصومه هاشمی طاهری ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    3 0
    فروید یکی از اخلاقی ترین آدم هایی است که دنیا تاکنون به خود دیده است. آنچه در این مطلب به وی نسبت داده شده کذب محض است. بهتر است برای جملاتی که به وی نسبت داده اید، منبع خود را ذکر کنید. انجمن فرویدی سالهاست تلاش می کند، تحریف های صورت گرفته درباره نظریات وی را از میان بردارد و فروید واقعی را بشناساند.
  • سارا ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    4 0
    چرا نظرات مخالفی که مبنی بر اشتباه سهوی یا عمدی شما درمورد معرفی فروید می باشد را چاپ نمی کنید.فروید یک دانشمند بااخلاق بوده و آنچه شما در مورد او چاپ کرده اید هیچ ربطی به کشفیات و نظریات او ندارد.
  • زهرا محمودی ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    2 0
    ازدواج همجنس گراها چه ربطی به فروید و روانکاوی دارد؟! فروید در کجا و کدام منبع خود "همجنس خواهی" را به عنوان یک گرایش طبیعی به رسمیت شناخته شده و آن را رواج داده است؟! چرا مشکلات و انحرافات جنسی جوامع امروزی را به فروید منتسب می کنید؟! برای این قبیل استنادات دروغین و بی اساس به فروید روزی (شاید نه چندان دور) باید پاسخگو باشید.
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    فروید هرگز هیچ مجوزی برای بی بند و باری نداده این تحریف نظرات فروید و استفاده عده ای فرصت طلب از این تحریف است. در انجمن جهانی روانکاوی (AMP) که شاگرد لکان آن را تاسیس کرده، در سال 2014 یک کمپین علیه ازدواج همجنس گراها به راه افتاد. بعنوان یک رسانه وظیفه شما تکرار حرفهای خله زنکی نیست. شما باید با تحقیق، مطالب راست را چاپ کنید. چرا نظرات اعضای انجمن فرویدی را چاپ نمی کنید؟ برای فهم بهتر روانکاوی فرویدی به سایت انجمن فرویدی مراجعه کنید: http://freudianassociation.ir/ لازم به ذکر است که این انجمن از وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران مجوز فعالیت گرفته. شما از اتفاقات داخل ایران هم خبر ندارید آنوقت دارید حرفهای یک عده بی سواد را در سایتتان تکرار می کنید؟ تعهد شما بعنوان یک رسانه کجا رفته؟!
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    نویسنده یا نویسندگان گروه فرهنگی مشرق باید برای نگارش این مطلب پاسخگو باشند. آنها نظریات فروید را تحریف کرده اند.
  • راقم مقاله ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    سلام وتشکر از خانم زهرا محمودی و آقا و یا خانم "ناشناس" که در خصوص مطلب فوق انتقاد داشته اند .تشکر فراوان از توجه تان و شرکت در بحث. بنده هیچگاه فروید را عامل اصلی در قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان ندانسته ام و معتقدم این یک دستاورد کاملا سیاسی ست اما معتقدم فروید در رساله ای که سال هاست چاپ آن در ایران ممنوع شده است "تئوری میل جنس" در بخش های ابتدایی با عنوان "همجنس دوستی و پست زادگی" و "عشق به جنس موافق" با استناد به آراء متفکرانی چون بلوخ گرایش به جنس موافق را تا حدودی یک گرایش فطری می داند و این مبحث را مطرح می کند که انسان اساسا موجودی دو جنسی ست اگر ریشه این نظر فروید را جست و جو کنیم بر ما آشکار خواهد شد که دستان اسطوره یهودی - پارسی و تلمودی آفرینش بر او تاثیر بسیار داشت.در خصوص انجمن فوق هیچ اطلاعی ندارم ،فروید پدر روانکاوی مدرن است و او عامل اصلی در مرکزیت بخشی به امر جنسی در شناخت انسان مدرن بود این دستاورد فی النفسه انسان را اتمی جنسی تلقی میکند.در خصوص لکان و گرایشات شاگردان فروید بحث در حوصله این کامنت نیست اما باید بدانیم که لکان بازخوانی دیگری از فروید ارائه می دهد که ویژگی پست مدرن آن محوریت دارد.
  • نرگس م ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    گروه فرهنگی مشرق، فروید آنکه شما معرفی کرده اید نیست .گروه فرهنگی مشرق! لازم ندیدید حداقل ی مقاله ای از فروید بخوانید.
  • مریم ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    این مطالب را اشتباه به فروید نسبت داده اید. فروید هرگز به مجوز بی بند و باری نداده. او دانشمندی بزرگ و با اخلاق بوده. بهتر است قبل از چاپ و انتشار چنین مطالبی که فقط کج فهمی و سوتفاهم را در جامعه رواج می دهد در مورد مسایل تحقیق کنید.
  • نرگس م ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    1 0
    نویسنده محترم آنچه جنسی است از نظر شما با آنچه جنسی است از نظر فروید تفاوتش از ماه من تا ماه گردون است. و این نیازمند مطالعه و زحمت برای خواندن آثار فروید است
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    آیا معرفی نادرست از فروید و عقایدش و به انحراف کشیدن اذهان عمومی توسط مطلب منتشر شده شما منافع خاصی برای شما دارد که به جای تصحیح مطلبتان دست به توجیه آن می زنید؟در راستای وظایف رسانه ای خود درست عمل کنید و با خوانندگانتان صادقانه برخورد کنید.
  • ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    1 0
    نویسنده مقاله با پیش فرضهای ذهنی خود که بر اساس مطالعه مقالات «روانکاوان وحشی» به دست آمده، پایه های مقاله را به نظریات فروید نسبت می دهد، سپس به بحث همجنس گرایی می پردازد و در نهایت مخاطب نتیجه گیری می کند که فروید مبلغ همجنس گرایی است. در گواه این ادعا می توان به برخی از کامنت های همین صفحه مراجعه کرد. نکته دیگر این است که منظور از روانکاوی مدرن چیست؟! فروید پدر روانکاوی است و روانکاوی واقعی همان روانکاوی لکانی است. یعنی لکان هم بازگشت به فروید است. تمام رویکردها و مکاتبی که خود را منشعب از فروید می دانند و خود را منتسب به روانکاوی می کنند، نه تنها روانکاوی نیستند، بلکه یک انحراف هستند؛ یک «روانکاوی وحشی». «برای درک واقعی فروید باید سال ها، تلاش صرف وقت و انرژی کرد. برای درک لکان از آن هم بیشتر. یکی از پیش شرط های درک لکان آشنایی کامل با فروید است. (کدیور،1381، ص 21). نمی توان بدون آموزش صحیح از فروید، لکان، اصطلاحات روانکاوی(واپس زدگی، غرایز جنسی،...) را به کار برد و این قبیل متون را قرائت کرد. وقتی بدون تخصص مقاله ای نوشته می شود، حاصل آن نابودی و به انحراف کشیدن یک علم است. در صورتی که با آموزش صحیح روانکاوی می توان فهمید که فروید چقدر انسان اخلاقی بوده و کشف عظیم او، ناخودآگاه، چه خدمت بزرگی به بشریت بوده است. اما با چاپ چنین مقاله ای چقدر بر علیه فروید و روانکاوی سم پاشی شده و به مقاومت افراد جامعه در برابر روانکاوی دامن زده شده است.
  • مرجان مشهدی ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    1 1
    چرا بدون مطالعه در مورد فروید اینهمه تهمت ناروا به او و روانکاوی می زنید؟ این مطلب شما به هیچ وجه درست نیست. فروید هیچگاه مروج بی بند و باری نبوده، او مبدع یک علم نوین به نام روانکاوی بود که انسان را از زاویه ای که هرگز دیده نشده بود بررسی و مطالعه کرد و بعنوان یک دانشمند برجسته بر جهان تاثیر گذاشت. برای اینکه درک بهتری از روانکاوی داشته باشید به سایت انجمن فرویدی مراجعه کنید.
  • اسماعیل ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    5 0
    مشرق نیوز !شرم خوب چیزی است هر شخصی داشته باشد، ودرهمه کارهایش باشد،انسان است. این گزارش چرا منبع و نام نویسنده ندارد؟ حتی فقط یک کتاب کوچک فروید :تمدن وناحوشنودیهای آن" گواه برستایش فروید ازقوانین بشری ازجمله دین دارد. درکجای 24 جلد آثارفروید همجنس بازی را تایید کرده؟ آنکه همچین نظراتی داشته برتراند راسل انگلیسی بوده است. کجاخودفروید یا زن یافرزندانش اینطوری زندگی داشتند؟ این سرمایه داری وحشی بود همه چیزراتبدیل به سکس وپول ساخت. فروید یک دانشمند بود که تمام عمردرباره روح وروان بشر تحقیق میکردوخوی حیوانی بشرثابت کرد. حیوانها همیشه درکیف بوده اند تا الان
  • راقم مقاله ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    9 0
    ممنون از همه دوستان عزیز و دغدغه مند برای شرکت در بحث من نمی دانم دلیل این حملات به بنده یا سایت مشرق چیست،اگر دوستان به جای حمد و ستایش بی دلیل فروید (اینکه فروید دانشمند بزرگی است یا بااخلاق است) در خصوص موضوع مورد بحث نظر می دادند و اینکه آثار اصلی فروید را مورد مطالعه قرار می دادند متوجه این مطلب مهم که جان مایه اندیشه فروید است می شدند که روانکاوی (که اساسا محصول مدرنیته است) انسان را به مثابه یک انبار انباشته شده از سرکوب ها و رویاهای جنسی میداند و هیچگاه هیچ درمان قطعی برای رهایی از این سرکوب برنمی گزیند.به عقیده من فروید یگانه مرجع روانکاوی نیست پس از او جریان های متعدد انتقادی ظهور نمودند و شاگردان او نیز مانند هورنای نسبت به فروید انتقادات جدی روا داشتند فیلسوفان همچون یونگ و یا اریک فروم نیز فروید مورد انتقاد قرار دادند.تئودور آدورنو در کتاب انسان تک ساحتی معتقد است که در عصر مدرن شهوت در انسان مرکزیت یافته است و همه تمابلات آن را وابسته خود می کند و به نظر من این امر دستاورد روانکاوی فروید بود.من در مقاله تنها گفتم که فروید همجنس گرایی را به عنوان یک گرایش جنسی -روانی در کتاب تئوری میل جنسی به رسمیت شناخت و پس از آن جودیت باتلر در کتاب آَشفتگی جنسی که متاثر از آراء میشل فوکو بود این گرایش را اصالت بخشید و آن فطری و طبیعی دانست و این امر یک روند بود.دوستان عزیز لطفا مجددا آرائ فروید را مورد مطالعه قرار دهند و در کنار آن حتما چند کتاب انتقادی بخوانند و بی مورد بنده را به بی سوادی متهم نکنند.
  • مهین ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    ممنون از اینکه مجددا به نظرات خوانندگان خود اهمیت می دهید و منتشر می کنید: مطالبی که در مورد نظرات فروید و روانکاوی نوشته اید نتیجه سوءبرداشت و تحریف نظریه فروید است. فروید نابغه ای بود اخلاق مدار که هنوز تئوری او برای بسیاری غیرقابل فهم است و لکان در پیشبرد و گسترش تئوری قوی فروید سهم بسزایی داشته است
  • راقم مقاله ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    با سلام و تشکر از سرکار خانم مشهدی از شرکت در بحث بنده هیچگاه فروید را به بی بند و باری متهم نکردم و نمی دانم مقصودتان از این تعبیر چیست،هیچگاه بدون دلیل راجع به فروید صحبت نکردم و در کامنت قبلی در خصوص کتاب تئوری میل جنسی که یقینا شما آن را مطالعه فرمودید سخن گفتم،فروید مبدع یک علم نوین است و این علم نوین ماهیتی دارد که از ظهورات آن قابل شناخت است فروید انسان را به مانند یک مدل جنسی مورد مطالعه قرار داد و هیچ مرتبه متعالی برای آن قائل نشد این روح روانکاوی مدرن است تعجب میکنم که نه شما و نه هیچکدام از دوستان محترم این ویژگی ماهوی را در نیافتند.تا کی قرار است با گفتن اینکه فروید دانشمند بزرگ و برجسته ایست مانع از هر گونه انتقاد نسبت به او باشید این در حالی ست که جریان های متعددی در غرب هم اکنون روانکاوی فروید را مورد نقد قرار می دهند.
  • مهدی ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    اين کامنت چه چيزي دارد که قابل انتشار نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شايد بي طرفي شماست که هدف قرار گرفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يک آدمي يک چيز نا درستي مطرح ميکند منتشر ميکنيد اما از انتشار پاسخ ها امتناع ميورزيد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا باقي نظرات را منتشر نميکنيد؟ حداقل بيطرفي خود را حفظ کنيد با انتشار يک جوابيه و با انتشار باقي کامنت ها اين چيزهايي که نويسنده مطرح کرده اند تنها برداشت هاي شخصي ايشان است که هيچ ربطي به تئوري فرويدي و روانکاوي ندارد ايشان با نااگاهي کامل چنين مطالبي را نوشته اند و پاسخشان از خود مقاله بدتر نيز ميباشد!
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    با نظریات راقم مقاله و برداشت شان از نظریات فروید موافق نیستم اما از ایشان بابت تعهدی که نسبت به پاسخگویی به منتقدان دارند تشکر میکنم.
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    بر چه اساسی نوشته اید که " فروید انسان را به مانند یک مدل جنسی مورد مطالعه قرار داد و هیچ مرتبه متعالی برای آن قائل نشد"؟ منبع این مطلب شما چیست؟
  • مهین ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    جناب راقم مقاله، شما در پاسخ خود به مطالعه آثار اصلی فروید دعوت فرمودید، عالی است، شاید ندانید بین افرادی که اینجا کامنت گذاشته اند هستند افرادی که سالهاست نه تنها آثار اصلی فروید را مطالعه می کنند بلکه خود را نیز مطالعه می کنند یعنی آنالیز می شوند آنهم در محضر یک رواتکاو واقعی! فرموده اید فروید همجنسگرایی را بعنوان یک گرایش جنسی-روانی به رسمیت شناخت! اگر کسی دفع ادرار آزادانه کودکی یکساله را در هر زمان و مکان، بدون توجه به مناسبات اجتماعی به رسمیت بشناسد به این معناست که دفع ادرار همگان حتی بزرگسالان را در هر زمان و مکان بدون توجه به مناسبات جوامع انسانی به رسمیت شناخته است؟؟؟!!! جناب راقم! نقد تعریف مشخصی دارد، اولین قدم برای نقد کردن فهم مسئله است! و پاسخ های شما کاملا نشان دهنده این است که صحیح مطالعه نکرده اید! نه آثاری صحیح و نه روشی صحیح! در واقع نقد شما به "برداشتهای" شخصی شما از روانکاوی کاملا وارد است اما به اصل روانکاوی خیر! دقت بفرمایید! کسی معترض نیست که چرا نقد می کنید اعتراض به این است که چه چیز را نقد می کنید؟ آنچه شما نقد می کنید هیچ ارتباطی با روانکاوی ندارد و مثل اغلب موارد دلالتهای ذهنی شخصی است که به مفاهیم روانکاوی داده شده! از ظن خود یار ما شده اید برادر! کار پاکان را قیاس از خود مگیر/ گر چه ماند در نبشتن شیر و شیر جمله عالم زین سبب گمراه شد/ کم کسی ز ابدال حق آگاه شد...
  • معصومه هاشمی طاهری ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    سلام چند تا سؤال دارم. 1. خانم یا آقای راقم مقاله اسم و فامیل ندارند؟ ایشان چه کسی هستند؟ منظورم این است که تخصص ایشان چیست؟ 2. «راقم مقاله» عزیز، لطفا راجع به این «روانکاوی مدرن» توضیح دهید. 3. «راقم مقاله» عزیز گفته ای: «جان مایه اندیشه فروید [این است که] انسان را به مثابه یک انبار انباشته شده از سرکوب ها و رویاهای جنسی میداند و هیچگاه هیچ درمان قطعی برای رهایی از این سرکوب برنمی گزیند.» خب برادرجان یا خواهر جان! حرف من این است که این «انبار» که می فرمایید را کی و کجا فروید به کار برد؟ منبع این چیزی که به فروید نسبت می دهید کجاست؟ شما برداشت خود را به یک اندیشمند بزرگ نسبت می دهید و سپس بر اساس همان چیزی که به او نسبت داده اید، وی را نقد می کنید. همان کاری که کسانی چون یونگ و هورنای و فروم و... انجام دادند؛ کسانی که نتوانستند فروید را تا به آخر دنبال کنند. 4. چرا کامنت های من را منتشر نمی کنید؟ سپاس هاشمی
  • نرگس م ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    راقم محترم مقاله رویکرد شما نسبت به فروید این را به نظرم می آورد که شما با استناد به یک جمله از فروید، فروید و روانکاوی را تفسیر کرده اید. در سایت انجمن فرویدی در قسمت متون جهت نما، می توانید از مقاله های موجود بهره مند شوید.
  • زهرا ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    همین دیگر وقتی راقم مقاله ما خبر ندارد از روانکاوی، مانند آدمیان کوچه و بازار اریک فروم را روانکاو می داند دیگر!!! راقم جان گفتی آثار اصلی فروید؛ تروخدا بگو آثار اصلی فروید چه هستند؟ کامنت قبلی من را چاپ نکردید، از روی آن می توانی تقلب کنی. دلیل شرکت ما در بحث هم این است که شما حق ندارید هر مزخرفی را به فروید و روانکاوی نسبت دهید. چون افراد متخصص در این حوزه برای «حراست از مزرعه فرویدی» و «روانکاوی واقعی» کلی زحمت کشیدند. فروید تحریف شده است و شما همان تحریفات را به خورد مردم می دهید. امیدوارم این کامنت من را چاپ کنید.
  • ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    شاگردی در مکتب فروید و لکان است که سبب می شود تا تخصص در روانکاوی به دست بیاید. با خواندن چند کتب و ترجمه از افرادی که روانکاو نبوده اند، روانکاوی قابل درک نیست. «برای درک واقعی فروید باید سال ها، تلاش صرف وقت و انرژی کرد». (کدیور،1381، ص 21). در ضمن نامیدن فروم و هورنای و یونگ و... به عنوان روانکاو نشانه ای از بی سوادی در حوزه روانکاوی است. آیا به نظر شما هر کسی تخصص دارد به صرف این که یک دوره دو تا شش ماهه تزریقات را گذرانده، چاقوی جراحی به دست گیرد؟ سخن گفتن از مقالات فروید بدون علم و تخصص چنین وضعیتی دارد. بهتر است به جای توجیه و سخن گفتن از فروید و روانکاوی مقاله را تصحیح نمایید
  • راقم مقاله ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    4 0
    خانم معصومه هاشمی طاهری ، خانم نرگس م متشکرم از شما بابت شرکت در بحث: من حقیقتا متوجه نشده ام که شما نسبت به کدام جنبه از بحث منتقد هستید و نقدتان چیست؟تعریف فروید از ناخودآگاه فردی مبتنی بر امیال سرکوب شده ای ست که سیستم تداعی - معانی با جستجو در آن به مثابه یک انبار تاریک و ناپیدا قصد دارد تا ریشه اضطراب و ترس ها را بیابد این الفبای روانکاوی فروید است که یقینا به آن آگاه هستید فارغ از اینکه این سیستم اساسا درمان قطعی را در پی ندارد اما فروید معتقد بود صرف دستیابی به ریشه ترس ها در این انبار ناخودآگاه می توان آن را درمان نمود کارن هورنای در کتاب "عصبیت و رشد آدمی" این درمان را ناکارآمد داتسته است او معتقد است که فروید تنها به شناخت و تخلیه هیجانی علائم بیرونی این امراض بسنده نموده و با برطرف شدن این علائم کار درمان را تمام شده دانسته،در ضمن سرکار خانم طاهری ،دوست محترم یونگ و فروم و هورنای هیچگاه کاری را که بنده کرده ام ،انجام نداده اند هر چند یونگ کابالیست دو آتشه ای بود و فروم نیز یهودی الاصل بود اما آنان بسیار عمیق و فلسفی هستند. در خصوص منبع،بنده هیچ اعتقادی به سیستم آکادمیک پژوهش ندارم اگر فروید با کتاب "تفسیر رویا" روانکاوی را بنیاد نهاد روح منحط تمدن مدرن را دریافت اگر مارکس با کتاب "سرمایه" ازخودبیگانگی انسان مدرن را تشریح کرد ماهیت تاریخی اقتصاد در عصر مدرن را درک نمود به شما پیشنهاد میکنم کمی از این سیستم بوروکراتیک پژوهشی فاصله بگیرید. سرکار خانم نرگس م ممنون از توجه تان،نمی دانم مقصودتا از آن یک کلمه کدام است لطفا اگر می شود کمی بیشتر توضیح دهید؟ سرکار خانم "زهرا" دوست محترم ممنون از اینکه به بنده لطف داشتید بنده هیچگاه اریک فروم را یک روانکاو ندانسته ام و در کامنت قبلی تعمدا از کلمه "فیلسوف" استفاده نمودم به اعتقاد بنده آثار فروم جامع الاطراف و شدیدا عمیق هستند هر چند او یک یهودی بود اما درک عمیقی از مسئله ازخودبیگانگی داشت.در خصوص آثار اصلی فروید به این دلیل این تعبیر رابه کار بردم که دوستی در کامنتی تنها به کتاب "تمدن و ملال های آن" اشاره و بسنده نمود. هر متفکری یک اثر اصلی و جامع دارد مثلا یونگ کتاب انسان و سمبل هایش را و یا هورنای کتاب خودکاوی و... فروید آثاری چون "تفسیر رویا" ،"تئوری میل جنسی" ، " توتم . تابو" را با نگاهی جامع تر ار نوشته است. در خصوص کامنت ها - بنده هیچ دسترسی به آنها ندارم و کامنت من هم مثل شما ممکن است دیر منتشر شود من کامنت های شما را پیش از انتشار نمیتوانم بخوانم. من متوجه منظورتان از مزرعه فروید و روانکاوی واقعی نمی شوم اگر امکان دارد کمی بیشتر توضیح دهید. بنده هیچگاه قصد تحریف آراء فروید را ندارم و در تمام این بحث اگر یک کلمه بدون استناد به اثری از او سخن گفتم اشاره نمایید تا توضیح دهم. مقاله بنده را مزخرف نامیده اید البته این نظر شماست و محترم است اما شما که یقینا معتقد به آزادی بیان هستید اجازه دهید سخنی در نقد فروید گفته شود و گرنه جریان نشر و ترجمه و رواج سیستم روانکاوی فروید سلطه ای صد چندان دارد. ممنون از توجه همگی
  • مهدی ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    مشرف نیوز ممنون از این که رویه تان را تغییر دادی و نظرات را چاپ میکنید راقم جان مسئله دقیقا همین است که شما با استناد به خواندن دو کتاب از فروید که ان هم حتما ترجمه های ناقص و نادرست یک علاقه مند مانند خودتان به فروید و روانکاوی را خوانده اید خود را محق به نوشتن چنین مطالبی دانسته اید و هنوز متوجه نشده اید که شما انچه را که به زعم خود فهمیده اید نادرست است و جان کلام را درک نکرده اید و این انتقادی که به شما میشود این است .
  • راقم مقاله ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    سرکار خانم "مهین" ممنون از نظر شما دوست محترم مثالی که در مورد به رسمیت شناختن گرایش جنس موافق مطرح نموده اید بحث را به بیراهه خواهد کشاند بنده هیچگاه معترض نشده ام که چرا فروید همجنس گرایی را به رسمیت شناخت در حالی که معتقد این عمل با فطرت الهی انسان تعارض دارد و خود مبدا بسیاری از امراض روانی است اما آن زمان که فروید بر مبنای آراء بلوخ و کرافت این طرح را بنیان نهاد یک ویژگی به روانکاوی اضافه نمود،توسط این ویژگی میتوان روح جنسیت زده انسان مدرن را در اندیشه فروید دریافت. من نمی دانم چرا آنقدر بنده را به بی سوادی متهم میکنید این در حالی ست که بنده چندین بار مستقیما به آثار فروید استناد نموده ام اما شما در نقد سخنان بنده تنها به پاره ای سخنان غیر تئوریک و احساسی بسنده نموده اید ظاهرا میزان سواد بنده از فروید و روانکاوی به اندازه شما نیست پس شما که روانکاوی فروید را درک نموده اید و یا هر دوست دیگری که در این بحث شرکت نموده به جز اینکه بگوید فروید "دانشمند" است "با اخلاق" است "بزرگ" است "یگانه" است و من هیچ چیز ازآن نمی دانم،سخن دیگر مطرح کنید تا من آگاه شوم که کدام یک از بحث هایم غیر تئوریک و بی اعتبار است. متشکرم
  • راقم مقاله ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    آقای مهدی محترم ،دوست عزیز من خودم را محق نمی دانم ،در این مقاله نظرم را گفتم اگر دلایلتان در خصوص اینکه چرا نظر بنده نادرست است بفرمائید ممنون می شود
  • مهین ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    جناب راقم مقاله!!! (راستی از چه می ترسید که نام خود را پنهان می کنید؟؟!!) بخش اول پاسخ شما را بدون پاسخ می گذارم؛ آنکه راه می شناسد و هدایت می کند شما نیستید! اما بعد.. در مورد بخش دوم پاسختان؛ میزان سواد یا بیسوادی شما را در سایر امور نمی دانم ولی در روانکاوی شما را کاملا بیسواد می دانم که گفته اند: تا مرد سخن نگفته باشد/ عیب و هنرش نهفته باشد! لابد از نگاه شما نمونه ای از "آثار فروید استناد" آوردن همان "به رسمیت شناختن"همجنس گرایی از جانب فروید است!!!! که توضیح من آن را به بیراهه ای کشانده تا باصطلاح نقد شما بی مورد به نظر برسد و نشانه ای از بیسوادی شما!! من بارها در کامنتهایی که تعدادی از آنها منتشر نشده آدرس سایت انجمن فرویدی http://freudianassociation.ir/ را گذاشته بودم شاید دلیل راهی باشد برایتان اگر براستی در جستجوی دانش هستید ولی این ابیات را هم از عظار بشنوید که می گوید: ...گر تو بنشینی به تنهایی بسی/ ره بنتوانی بریدن بی‌کسی پیر باید، راه را تنها مرو/ از سر عمیا درین دریا مرو... ...چون تو هرگز راه نشناسی ز چاه/ بی عصا کش کی توانی برد راه نه ترا چشمست و نه ره کوته است/ پیر در راهت قلاوز ره است بله جناب راقم مقاله!!!!نمیتوان بی استاد کتاب خواند و دلالتهای ذهنی خود را نظر نویسنده فرض کرد و قضاوت کرد و حال کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • زهرا ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    راقم جان گمنام! لطف کن مواردی که از فروید آوردی را منبعش را ذکر کن، البته نه منبع ترجمه ای. بگو از کدام مقاله فروید و کدام جلد استاندارد ادیشن. متوجه شدی؟! این کامنت من را هم چاپ کنید.
  • مهین ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    واقعا راقم عزیز مقاله!!!! از همه این حرفها گذشته نامتان چیست؟!!!!
  • منصوره اردشیرزاده ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 1
    راقم مقاله این سومین کامنت من است و هنوز چاپ نکرده اید! لطفا خود را معرفی کنید، میزان دانش تان و نحوه کسب آن را در مورد فروید بگویید تا آنوقت بتوان با شما مباحثه کرد! در غیراینصورت کاری نمی شود کرد جز اعتراض به شما! در ضمن سری به سایت انجمن فرویدی بزنید هم برایتان خوب است تا متوجه شوید چقدر چقدر از موضوع «ساحت جنسی» یا «سکسوالیتی» که فروید گفته، فاصله دارید! قبلا هم به شما پیشنهاد دادم که مقاله روانکاوی وحشی منتشر شده در سایت انجمن فرویدی را مطالعه بفرمایید..
  • راقم مقاله ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    برای بار سوم عرض میکنم برای دوستانی که در خصوص منبع مورد ادعای بنده که در آن فروید همجنس گرایی را یک گرایش فطری می داند سوال دارند به کتاب "تئوری میل جنسی" به خصوص بخش های ابتدایی مراجع نمایند. لطفا به جای سرودن اشعار و تبلیغ سایت تان در مورد مقاله اگر انتقاد واضح و مشخصی دارید مطرح نمایید. ممنون
  • زهرا محمودی ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    «راقم مقاله» لطفا خودتون را معرفی کنید و بگویید که چگونه متخصص در زمینه فروید و روانکاوی شده اید؟ و مدرک تحصیلی شما چیست؟
  • زهرا ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    من هم گفتم به متن انگلیسی استاندارد ادیشن رفرنس دهید نه کتاب «تئوری میل جنسی»!!!!! منتظر رفرنس شما هستیم.
  • راقم مقاله ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    متوجه شدم که شما به انگلیسی کاملا مسلط هستید
  • راقم مقاله ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    متوجه شدم که شما به انگلیسی کاملا مسلط هستید
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    راقم عزیز! بحث ما از تسلط به زبان انگلیسی فراتر است . لطفا از "تفرج در کوچه علی چپ" دست بردارید. ضمنا بنده با استناد به یکی از سخنرانی های فروید پاسخ شما را داده ام اما متاسفانه سانسور مشرق خیلی شدید است و به چاپ نمیرسد!
  • سوده رخشا ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    سلام چه چیزی رو چاپ میکنید؟
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    خانم رخشا! اگر در کامنت تان از نام و مشخصات نویسنده سوال می کردید یا پاسخ نویسنده را از زبان فروید می دادید کامنت شما چاپ نمی شد!
  • مهین ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    0 0
    راقم عزیز مقاله!!!!!!!!!!!! لطفا خودتان را معرفی کنید!!
  • زهرا محمودی ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    0 0
    چرا کامنت ها رو چاپ نمی کنید و آنها را سانسور می کنید؟
  • مهدی ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    این راقم اسم نداره؟ چاپ مقاله بدون اسم راقم ینی چی؟
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    خيلي بي انصاف هستيد! معيار انتخاب كامنتهاي شما چيست؟
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    کارتان جالب است.بعضی روزها فقط یک کامنت انتقادی از خودتان که چرا کامنتها را چاپ نمی کنید و از این قبیل را چاپ می کنید و به این سوال هم جواب نمی دهید.به نظرم خیلی خوب متوجه اشتباهتان شده اید و به روی خودتان نمی آورید.دیگر توجیهی ندارید و به همین دلیل هم از چاپ کامنتها و نظرات خودداری می کنید . همچنان ما این سوال را داریم که راقم مقاله کیست و تخصصش چیست؟
  • ناشناس ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    بهتر است من بعد در مورد فروید با منبع و دقیق مطلب چاپ می کنید. عهد دقیانوس گذشته؛ مردم سواد دارند و می روند کتب مربوطه را می خوانند.
  • مهین ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    نام راقم مقاله چیست؟
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    «پروردگارا، به ما صدق و صفا و صداقت و راستی و راستگویی و اخلاص عطا فرما، چراکه امیر ما فرمود: و لما رأی الله صدقنا انزل علینا النصر» (درباره ما/مشرق نيوز)
  • زهرا محمودی ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    «راقم مقاله» خود را معرفی کنید و بگویید رشته تحصیلی ایشان چیست؟ آیا در رشته تحصیلی شما مرسوم است که هر فردی بدون آموزش و تخصص، و صرفا با برداشت های شخصی به قضاوت نظریات دانشمندی در آن حوزه بپردازد؟ آیا این فرد می تواند منبع دست اول مطالعات قرار گیرد؟
  • سوده رخشا ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    چرا دیدگاه ها را سانسور می کنید؟
  • سوده رخشا ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    شما تکلیفتون با خودتون معلومه؟
  • زهرا محمودی ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    نام راقم مقاله چیست؟
  • ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    در کامنتهای سانسور شده چه مطالبی هست که نباید در سایت شما درج شود؟
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    راقم مقاله چرا نام و تخصص خود را اعلام نمی کنید؟
  • ناشناس ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    مشرق نیوز جان شما در مورد فروید خواهشاً اظهار فضل نکن با اون راقم گمنامت که حتی جرات نداره خودشو معرفی کنه. هر مطلبی نویسنده داره و نویسنده باید اونقد اخلاق داشته باشه خودشو معرفی کنه و بگه چیکاره است که در این باره نظر می ده.
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    راقم مقاله نام و تخصص شما چیست؟
  • زهرا محمودی ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    چرا «راقم مقاله» خود را معرفی نمی کند؟ و چرا مشزق نیوز در مورد چاپ چنین مقاله بی ارزشی سکوت کرده و از راقم مقاله حمایت می کند؟
  • مهین ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    اگر این مقاله را علمی می دانید چرا باید از اعلام نام راقم یک مقاله علمی ابا داشته باشید؟؟!!!!
  • سوده رخشا ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    راقم جان خودت چند بار این مقاله رو خوندی؟
  • سوده رخشا ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    هدف شما از تصحیح نکردن این مطلب چیه؟
  • زهرا محمودی ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    مشرق نیوز! چه خبر از «راقم مقاله»؟
  • ناشناس ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    چند تا کتاب بخونید، بعد مطلب در مورد فروید چاپ کنید!!!!
  • سوده رخشا ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    شما شیر یا خط میندازید تا چیزی رو چاپ کنید؟!
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    راقم مقاله نام و تخصص خود را اعلام کنید.
  • زهرا محمودی ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    راقم مقاله تخصص شما چیست که در مورد فروید سخن می گویید؟!
  • زهرا محمودی ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    نام راقم مقاله چست؟
  • نرگس م ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    پا فشاری شما برای اینکه فروید رو غیراخلاقی معرفی می کنید برای چیست؟!
  • رخشا ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    پرسید: خب! نگفتین حالا اخته ها كجای این مراحل می شینن؟... كلاس رفت از خنده... فكم درد گرفته بود بس كه دندونامو به هم فشرده بودم... بی مزگی و لوسی رو از حد گذرونده بود اما در عین حال سوالش خیلی اساسی بود... استاد كه جوابی برای اين سوال نداشت و از طرفی انتظار اینهمه وقاحت از طرف بچه ها، با عصبانیت ویژه ای گفت: از كجا بدونیم؟! این فروید بی همه چیز در مورد هر چیزی گفته الا این چیز.... باز صدای خنده بود كه می پیچید توی كلاس...استاد كه زود متوجه سه ش شده بود اینبار جدیت بیشتری توی لحنش ریخت و گفت: خسته نباشید
  • زهرا محمودی ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    چر ا کامنت ها را چاپ نمی کنید؟
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 1
    "گنجشک لالا، سنجاب لالا، آمد دوباره مهتاب بالا، لالا لالایی لالا لالایی لالا لالایی، لالا لالایی لالا لالایی لالا لالایی، لالا لالایی لالا لالایی، گل زود خوابید مثل همیشه، قورباغه ساکت، خوابیده بیشه، گل زود خوابید مثل همیشه، قورباغه ساکت، خوابیده بیشه، لالا لالایی لالا لالایی" بخواب مشرق! بخواب! راحت راحت بخواب!
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    اینها پدیده های تازه ای نیست. این اندیشه تازه ای نیست. قرآن این نظریه را معرفی می کند و فروید سال ها بعد این مسأله را مطرح کرد که عده ای دلشان می خواست «تَمِیلُواْ مَیْلاً عَظِیمًا».برادران، خواهران، جوانان عزیز! این بحث شهوت و شهوت رانی که باعث می شود عفاف عمومی دچار مشکل و خدشه شود، واقعاً یک بحث دقیق و کارشناسانه ای است. من دو نکته درباره این بحث خدمتتان عرض می کنم. نکته اول اینکه آثار شهوت رانی در جامعه چیست؟ نکته دوم اینکه راهکار چیست؟ و چگونه با این امر مبارزه کنیم؟ حال با جامعه کار نداریم اگر خود فرد بخواهد گرفتار نشود چه باید بکند؟ من با توجه به روایات سه تا از این شهوت رانی ها را با فیلم با ماهواره با نگاه به نامحرم، با مایل بودن به لاابالی گری برای شما می شمارم.آثار شهوت رانی1. لذت ها و شادی های کاذبروایت اول: «أَوَّلُ الشَّهَوَاتِ طَرَبٌ»، اول شهوت خوشی است. عجب فیلمی، عجب صحنه ای، «أَوَّلُ الشَّهَوَاتِ طَرَبٌ وَ آخِرُهَا عَطَبٌ»[11] آخرش حزن است، زحمت است، گرفتاری است. «حَلاوَةُ الشَّهْوَةِ یَنْقَضُها مَارَة»؛ مرارت و تلخی که بعد از آن می آید حلاوت شهوت را نقض می کند و از بین می برد. کسی که پای این فیلم نشسته، فلان مکان بوده، این دیگر شب احیاء می تواند راحت «بِکَ یا الله» بگوید؟ اگر هم بگوید لق لقه زبان است. آیا می تواند شیرینی نماز را حس کند؟ می تواند «ایّاکَ نَعْبُد» را با حال بگوید؟! می تواند آن گونه ای که انبیاء، اولیاء و بزرگان ما از عبادت لذت می برند او نیز لذت ببرد. اینها ذائقه را خراب می کند. ذائقه ای که باید شیرینی را بچشد، «إلهی أذِقْنِی حَلاوَتَکَ» این ذائقه خراب می شود. ما در تاریخ نمونه های فراوانی می بینیم.پیمان حَلْفُ الفضولدر اسلام پیمانی به نام «حلف الفضول» همان گونه که می دانید پیش از اسلام در مکه، مدینه و حجاز، قانون و حکومت چندانی نبود که جامعه را به صورت صحیح اداره کند.
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    یانديشيم آخرش چه اتفاقي مي افتد؟ ماهيت همه زن ها يکي است، ماهيت همه مردها يکي است. تفاوت در چهره هاست. يکي زيباتر، يکي کوتاهتر، يکي سفيدتر، قدري انديشه کن! اينکه گفته اند روزه شهوت را کاهش مي دهد، قرآن مي فرمايد: «اي کساني که زن پيدا نمي کنيد عفت داشته باشيد؛» «وَ لْيَسْتَعْفِف» [19] جوان! جايز نيست وقتي همسر پيدا نمي کني مرتکب حرام شوي. مي خواهم عرض کنم که انسان بايد به انديشه و تفکر رو بياورد. عزيزان من! بايد روي مسئله ازدواج، عفاف و عوامل تحريک، کار فرهنگي کرد. بايد دقت کرد که امروز شبکه هاي متعددي در دنيا به آساني شهوت جوان و خانواده ها را تحريک مي کنند. اينها در واقع دست روي خطر گذاشته اند. و روز به روز هم از اين بدتر مي شود که بهتر نخواهد شد. برويد به سمت اينکه براي چند سال ديگر با اين آنتن هاي معمولي، صدها شبکه دنيا را نمي توانيد در خانه تان کنترل کنيد. در شهرهاي مرزي الان اين طور است. چه بايد کرد؟ مگر حزب الله لبنان چه مي کند که اين گونه جوانان در برابر صهيونيست در برابر دشمن ايستاده اند. در مسجدالحرام مکرر اين جوان ها را ديده ايم که مي آيند، طوافشان، نمازشان، عبادتشان و تدينشان بسيار عالي است. حال در کجا زندگي مي کنند؟ در کشوري که عريان است، در کشوري که کنار دريا و مراکز ديگر فرقه هاي مختلف مسيحي و يهودي با بدترين وضعيت ظاهر مي شوند. در کشوري زندگي مي کنند که با يک کنترل، صدها شبکه پيش روي آن هاست. اين مهم است که انسان از محيط بيماري فرار کند ولي اين هميشه راه حل نيست
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    مالک 84 ساله یک موسسه فساد آمریکایی گفت : در ایالات متحده آمریکا زنان تنها وسیله شهوترانی و لذت جنسی مردان هستند و چیزی دیگری نیستند. " هیو هیفر " رئیس " بلاک بوی " به "نیویورک دیلی نیوز " نیز گفت : ما متهم هستیم که زنان را تبدیل به وسیله شهوت می کنیم در حالی که اصولا زنان چیز دیگری نیستند و اگر زنان نباشند دنیا در مجرای طبیعی خود نیست ! "سی ان ان" می افزاید : ارتباط با زنان غریبه بخشی از فرهنگ آمریکاست و مورد قبول سایر فرهنگ ها نیست اما " هیف " فراتر از آن فکر می کند و می خواهد همه زنان مال همه مردان باشند و این را جامعه آمریکا نیز نمی پذیرد. این منبع فساد اخلاقی که در آمریکا از سوی بسیاری از موسسات حقوق بشری طرد شده است آرزو کرده که روزی فرا برسد که جهان به افکار او برسد. به نظر می رسد روح "زیگموند فروید" در "هیف " حلول کرده و این شخص تعالیم فروید را در قالب دیگری در قرن 21 در حال تکرار است.
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    در حديث دارد: «طَاعَةُ الشَّهْوَةِ تُفْسِدُ العَقل»؛ شهوت ران عقلش از بين رفته است. هيچ چيز حاليش نيست. ما چقدر آدم در زندان داريم؟! چرا اين لحظه فرد هيچ چيز را جلوي چشمش نمي بيند؟ مي داند دستگير مي شود، مي داند برخورد مي شود، «طَاعَةُ الشَّهْوَةِ تُفْسِدُ الدِّين»، [6] «طَاعَةُ الشَّهْوَةِ تُفْسِدُ العَقل»، «قَرِينُ الشَّهْوَةِ مَرِيضُ النَّفْسِ مَعْلُولُ الْعَقْلِ». [7] اينها روايات ماست. از اين دست روايات فراوان داريم. قدري کارشناسانه تر وارد بحث شویم تا به راهکارها برسيم. اهميتش براي شما روشن است، شهوت راني بد خطري است. اين مسئله مجردها، متأهل ها، پيرمردها، خانواده ها و نظام اجتماعي را تهديد مي کند. نخست دو سه آيه از قرآن براي شما بخوانم سپس وارد جزئيات بحث شوم. سوره مبارکه مريم آيه 59 را نگاه کنيد، قرآن کريم در پنجاه و نهمين آيه وضعيت يک نسل بي بند و بار را معرفي مي کند. نسلي که پدرانشان اين طور نبودند چرا؟ چون نزديک به انبياء بودند، مؤمن و ديندار بودند. اول از آنها تعريف مي کند. شما مي دانيد نسلي که انقلاب مي کند يا نسلي که با پيامبري محشور است، غالباً اين نسل مشکلش کمتر است؛ مانند خودمان، افرادي که نسل اول انقلاب هستند، همه در جبهه بودند، در جهاد بودند، در مبارزه بودند، در مسجد بودند.
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    2 1
    فاجعه همخانه در برخي کشورهاي غربي الان در برخي کشورهاي اروپايي مراکزي هست به نام همخانه (ترجمه واژه انگليسي است) آقا مي رود آنجا مي نشيند خانم هم مي آيد مي نشيند. آقا چند روز حاضري خانه ما بيايي؟ پنج روز، ده روز. شما را به خدا، آيا اين ديگر پايداري و پايبندي به خانواده مي آورد؟ آيا اين نسل صالح مي آورد؟ استمرار در جامعه مي آورد؟ اين نظريه فرويد غرب را از هم پاشيده است. صداي خودشان هم درآمده است.
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    3 0
    چرا این قدر اسلام می گوید چشمتان را فرو ببندید و نگاه نکنید. به شنیدنی های تحریک آمیز گوش نکنید. جلسه گذشته هم عرض کردم، می فرماید: به پشت زن ها نگاه نکنید، به صحنه های حرام، به موسیقی، به لهو، نگذارید تحریک شوید. این یکی از راه های مؤثر است.این آیه در سوره احزاب است. ببینید زن های مشرکان، زن های کافران و کنیزهای پیش از اسلام سینه یشان نمایان بود، گردن هایشان نمایان بود، گاهی روسری هم نمی زدند و با این وضع بیرون می آمدند. خداوند به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: تو به زنانت بگو، به دخترانت بگو، به زنان مؤمنین بگو شما مثل اینها راه نروید، شما لباس بلند بپوشید، جلباب (روسری بلند) بیندازید. «ذهلِکَ أَدْنیه أَنْ یُعْرَفْنَ»، این باعث می شود شناخته شوید. یعنی از فردا هر که ببیند می فهمد او مسلمان است. چون روسری دارد، مانتو دارد، چادر دارد. شما را با زن های مشرکان اشتباه نگیرند، با زن های آلوده و با زن های خیابانی اشتباه نگیرند.ای خانمی که شال کوتاه سرت است، موهایت از جلو و پشت سر نمایان است، مانتوی کوتاه تنت است، پاهایت لخت است! من نمی گویم تو آدم فاسدی هستی، خیلی از این افراد نماز می خوانند، روزه می گیرند، خانواده دارند اما چون این پوشش نشانه آدم های هوس باز و اهل فساد است و بیشتر پوشش آنها هم نادرست است باعث می شود با آنها قاطی بشوی، آن وقت تو را هم سوار ماشین می کنند و سرانجام چند روز بعد جنازه ات را در یکی از مناطق شمال پیدا می کنند. تو تقصیر نداری ولی تو را هم به اسم آنها سوار می کنند.«ذهلِکَ أَدْنیه أَنْ یُعْرَفْنَ فَلاه یُؤْذَیْنَ»[18]؛ معنایش این است که ای پیغمبر! این زن های مسلمان باید شناخته شوند. اما به چه چیزی؟ مسلمان به حجاب اسلامی شناخته می شود.یک راهش این است که نگذاری شهوتت تحریک بشود، یعنی بهداشت و پیش دستی از تحریک شهوت.2. اندیشه و فکر کردنببیندیشیم آخرش چه اتفاقی می افتد؟ ماهیت همه زن ها یکی است، ماهیت همه مردها یکی است. تفاوت در چهره هاست. یکی زیباتر، یکی کوتاهتر، یکی سفیدتر، قدری اندیشه کن!اینکه گفته اند روزه شهوت را کاهش می دهد، قرآن می فرماید: ای کسانی که زن پیدا نمی کنید عفت داشته باشید؛ «وَ لْیَسْتَعْفِف»[19] جوان! جایز نیست وقتی همسر پیدا نمی کنی مرتکب حرام شوی.می خواهم عرض کنم که انسان باید به اندیشه و تفکر رو بیاورد.عزیزان من! باید روی مسأله ازدواج، عفاف و عوامل تحریک، کار فرهنگی کرد. باید دقت کرد که امروز شبکه های متعددی در دنیا به آسانی شهوت جوان و خانواده ها را تحریک می کنند. اینها در واقع دست روی خطر گذاشته اند. و روز به روز هم از این بدتر می شود که بهتر نخواهد شد. بروید به سمت اینکه برای چند سال دیگر با این آنتن های معمولی، صدها شبکه دنیا را نمی توانید در خانه تان کنترل کنید.در شهرهای مرزی الان این طور است. چه باید کرد؟ مگر حزب الله لبنان چه می کند که این گونه جوانان در برابر صهیونیست در برابر دشمن ایستاده اند. در مسجدالحرام مکرر این جوان ها را دیده ایم که می آیند، طوافشان، نمازشان، عبادتشان و تدینشان بسیار عالی است. حال در کجا زندگی می کنند؟
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    ببينيد زن هاي مشرکان، زن هاي کافران و کنيزهاي پيش از اسلام گردن هايشان نمايان بود، گاهي روسري هم نمي زدند و با اين وضع بيرون مي آمدند. خداوند به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله وسلم فرمود: «تو به زنانت بگو، به دخترانت بگو، به زنان مؤمنين بگو شما مثل اينها راه نرويد، شما لباس بلند بپوشيد، جلباب (روسري بلند) بياندازيد.» «ذهلِکَ أَدْنيه أَنْ يُعْرَفْنَ»، اين باعث مي شود شناخته شويد. يعني از فردا هر که ببيند مي فهمد او مسلمان است. چون روسري دارد، مانتو دارد، چادر دارد. شما را با زن هاي مشرکان اشتباه نگيرند، با زن هاي آلوده و با زن هاي خياباني اشتباه نگيرند. خانمي که شال کوتاه سرت است، موهايت از جلو و پشت سر نمايان است، مانتوي کوتاه تنت است، پاهايت پیداست! من نمي گويم تو آدم فاسدي هستي، خيلي از اين افراد نماز مي خوانند، روزه مي گيرند، خانواده دارند اما چون اين پوشش نشانه آدم هاي هوس باز و اهل فساد است و بيشتر پوشش آنها هم نادرست است باعث مي شود با آنها قاطي بشوي، آن وقت تو را هم سوار ماشين مي کنند و سرانجام... تو تقصير نداري ولي تو را هم به اسم آنها سوار مي کنند.
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    لعنت برفروید و هرچی همجنس باز
  • الهام فدایی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    "او که یهودی متعصب ماتریالیستی (ماده گرا) بود"!!!!!!!!!!!! به این جمله دقت کنید! دو اعتقاد کاملا متضاد را یکجا به یک نفر نسبت دادن نشانی از غرض ورزی راقم مقاله نیست؟؟؟!!!!
  • زهرا محمودی ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    راقم مقاله! روانکاوی مدرن یعنی چه؟!
  • الهام فدایی ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    چرا اصرار دارید راقم مقاله معرفی نشود؟؟؟!!!!!
  • ناشناس ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    مشرق جان، من با آیه و حدیثی که می گذارید موافقم، با بی بند و باری هم مخالفم ولی این چیزها چه ربطی به دانش روانکاوی و فروید دارد. فروید خود مخالف بی بند و باری جنسی بوده است؛ چرا گوشها و چشمهایت را باز نمی کنی؟!
  • مهديه مرادپور ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    چرا چاپ كامنتها بدون ترتيب است ؟! من هر روز اگر كامنت جديدي چاپ شود آن را مي خوانم.
  • زهرا محمودی ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    مشرق نیوز، تخصص راقم مقاله چیست که از روانکاوی مدرن صحبت می کند؟
  • نرگس م ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    مشرق نیوز،بدون اینکه بدانی فروید کیست فقط به وی توهین و افترا زده ای. مسئولیت قبول کردن ؟!!!یعنی چی؟ مشرق نیوز رسالتت گفتی چه بوده؟!!!!
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    نام و تخصص راقم مقاله چیست؟
  • زهرا ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    مزخرف نوشتن شما در مورد فروید باعث می شود که یک نفر بیاید بنویسید لعنت به فروید. می دانید فروید چه خدمتی به بشریت کرده با بنیان نهادن دانش روانکاوی؛ آن وقت شما آزادی جنسی را به او نسبت می دهید؟!!! شرم بر شما
  • راحله ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    روانکاوی، دانشی است مبتنی بر اخلاق. در روانکاوی فرد مسئول محتوای غیراخلاقی رویاهای خود نیز هست؛ چه برسد به اقوال و اعمال هنگام بیداری اش.
  • معصومه هاشمی طاهری ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    آیا زمان آن نرسیده که نام راقم این مقاله سراسر کذب را منتشر کنید؟؟؟؟
  • مرجان ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    مشرق جان! ما هر روز اینجا کامنت می گذاریم. میدانی چرا؟ چون اگر بلد نیستی کارت را بعنوان یک رسانه انجام بدهی لااقل بخاطر حرمت خوانندگان درش را ببند!
  • مهدیه مرادپور ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    با فرض آنکه رسانه هادر چارچوب قوانین یک کشور در فعالیت هستندو یکی از اهداف اصلی آن ها اعتلای سطح آگاهی و فرهنگ جامعه مورد نظر است، بسیار پیش می آید که مخاطبان یک رسانه در موارد عدیده با نظریات طرح شده در آن در چالش قرار می گیرند که این اتفاقی ست طبیعی و خود نشان پویایی سیر اندیشه است. اما آنچه در سیر حرکت اخلاق رسانه ای مشرق در مواجهه با نظریات مخاطبان فکرم را مشغول می کند بیشتر مقوله "عناد" است! یک "نمی خواهم بدانم"! که این، دور از اخلاق حرفه ای ست!
  • زهرا محمودی ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    چرا کامنت من را چاپ نمی کنید؟
  • ماریه مرادی ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    چرا کامنتهای من را چاپ نمی کنید؟
  • فرزام پروا ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    راقم عزیز! لطفا معلومات خود را به روز کنید. به چند ترجمه دست و پا شکسته هم اکتفا نکنید.
  • سوده رخشا ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    چرا کمنتها را چاپ نمیکنید؟
  • فرزام پ ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 0
    ظاهرا به کامنتهای اینجانب حساسیت دارید چون برای امتحان هم که شده کامنتهای خنثی گذاشتم دیدم چاپ نمی شود! دست مریزاد از اینهمه احترام به حقیقت!!!
  • معصومه هاشمی طاهری ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 0
    آیا کسی می داند که چرا مشرق اصرار دارد این همه اکاذیب را روی تارنمایش نگاه دارد؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    مشرق نیوز! حیف این نام برای تو...
  • زهرا محمودی ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    مشرق نیوز آیا می دانیدنشر اکاذیب یعنی چه؟
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    مشرق نام و تخصص راقم مقاله چیست؟
  • زهرا ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    مشرق جان!!! به راقم مقاله ات بگو دفعه بعد خواست مقاله بنویسه، یکی دو تا مقاله بخونه قبلش، به خدا ضرر نداره!
  • زهرا محمودی ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    مشرق نیوز! آیا برای شما مهم نیست که مخاطبانتان با خواندن مطالب سایت شما به آگاهی دست یابند؟ پس چرا در نشر مقالات غیر علمی و بی اساس همت گماشته اید؟
  • زهرا ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    چرا در راستای تصحیح مقاله تلاش نمی کنید؟!!! قسمتهایی که به فروید و روانکاوی نسبت داده شده اند، صحیح نیستند.
  • منصوره ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    چرا کامنت های مرا چاپ نمی کنید؟؟
  • الف ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    فروید نیروهای موجود درروان راشناخت اما مشرق نیوز خوب است بداند هرگزبه نیروهای ضدتمدن رسمیت نبخشید.به دانش احترام بگذارید وباذکر دقیق منبع،مطلب منتشرشود
  • نرگس م ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    مشرق جان، واقعا متون فروید رو تا حالا خوندید؟!
  • ارشاد ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    با سلام لطفا یک سری به استاندارد ادیشن هم بزنید . شاید آنجا هم یک چیزایی چیدا کنید که نظرتون رو عوض کنه . این همه آدم که بیخود براتون کامنت نمی گذارن . به نظر هم می آید که شما از روی لجبازی هیچ عکس العملی نشون نمیدید .
  • ناشناس ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    لطفاً در راستای اصلاح مقاله عمل نمایید. بخش هایی که در مورد روانکاوی و فروید است، غلط است. چرا متوجه نیستید؟!!!
  • الهام فدائی ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    مشرق جان آیا خوانندگان شما حق دارند نام و مدرک کسی را که مقاله ای از او چاپ کرده اید بپرسند ؟
  • مهین ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    پيغمبر صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: قُولُوا الْحَقَّ وَ لَو عَلَي‌ أنْفُسِكُمْ أوِالْوَالِدَيْنِ وَ الاقْرَبِينَ! چرا حقایق را نمی نویسید!
  • الهام فدائی ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    مشرق جان اگر بخواهید درباره فروید بدانید بهتر است مطلب از سایت انجمن فرویدی بردارید و با ذکر منبع در سایت تان بگذارید. چون در حال حاضر معتبر ترین مطالب از فروید را در این سایت می توانید پیدا کنید.
  • زهرا ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    جناب راقم مقاله برای نوشتن یک مقاله علمی، لازم است از منابع دست اول و دقیق استفاده کنید، نه هر چه به دست و ذهنتان رسید.
  • فرزام پ ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    راقم جان تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد اینم غیرقابل چاپه؟!!
  • ماریه مرادی ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    گروه فرهنگی مشرق، فروید آنکه شما معرفی کرده اید نیست
  • نرگس م ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    مشرق جان فروید را اشتباه معرفی کرده اید!!!!! یعنی اصلا متوجه فروید نشده اید!!!!
  • معصومه هاشمی طاهری ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    تا چند ثانیه دیگر، ایمیلی دریافت می کنم با این مضمون: نظر شما غیرقابل انتشار است!
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    بد نیست گاهی اوقات آدم یک لحظه هم که شده فکر کند که شاید اشتباه کرده و دست از خودخواهی بردارد آن هم در زمینه مسائل مهم علمی و فرهنگی.ای کاش شما هم اهمیت این موضوع را درک می کردید
  • زهرا محمودی ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    مشرق نیوز! آیا می دانید برای درک فروید و فهمیدن مقالات او باید سالها طلبگی عملی و نظری کرد. برای درک فروید باید بسیار زحمت کشید..
  • زهرا ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    مشرق جان! در راه خیر و صلاح بکوش
  • شاکری ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    مشرق جان عزیزم این ره که میروی به ترکستان است!!!!
  • منصوره ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    مشرق جان! بیا و عقلانیتی به خرج بده و با اینهمه اعتراضاتی که به مقاله یتیم! فعلی شده، آن را وردار و ختم به خیر کن!
  • زهرا ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    در مسیر خیر بکوش
  • زهرا ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    مشرق جان! به حرمت ماه محرم، تلاش کن تا در راه گمراهی مردم گام برنداری
  • مهدی ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    راه گمراهان را در پیش گرفته اید
  • ماریه مرادی ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    کانتهای من را هم چاپ کنید!!
  • اناهيد ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    همه دارن تلاش مي كنن براي فهميدن... خواب موندي مشرق جان...
  • سوده رخشا ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    تلاش برای نفهمیدن و انکار ، ظاهراً خرقه ای است بیشتر مناسب این قامت
  • زهرا ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    چرا کامنت من را چاپ نمی کنید؟! واقعاً خجالت بکشید.
  • اناهيد ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    بازم خواب موندي مشرق... چاپ كن كامنت ها رو...
  • اناهيد ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    چاپ كن مشرق... چاپ كن
  • زهرا محمودی ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    چرا به جای چاپ کامنتها و پاسخگو بودن خود را مخفی کرده اید؟!
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    مشرق تخصص راقم مقاله چیست؟
  • الهام فدائی ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    0 0
    مشرق جان میبینم که دوباره روشن شدی. ولی امیدوارم همه کامنتها را چاپ کنی. وقتی که این مقاله سراسر تحریف را چاپ کردی حداقل جایی هم برای تحریف زدایی بگذار.
  • ناشناس ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    0 0
    خدا از شما نگذرد که مردم را در مورد فروید و روانکاوی به غلط می اندازید و گمراه می کنید!!!
  • الف ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    0 0
    حتی یک مورد غیر اخلاقی هم درباره فروید وتربیت خانواده اش وجودندارد
  • اناهيد ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    كامنت ها را به موقع چاپ كن مشرق!
  • زهرا محمودی ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    حداقل کامنتها را چاپ کنید.
  • سوده رخشا ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    چی شد بازم زبونتون بند اومد؟!
  • اناهيد ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    احوالاتت رقت انگيز است مشرق نيوز!
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    مشرق نام و تخصص راقم مقاله چیست؟
  • ناشناس ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    خدا از شما نگذرد
  • مریم ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    جریان چیه که کامنتهای عده ای رو اصلا چاپ نمی کنید؟
  • نرگس م ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    گفتین خورشید هر روز از کجا طلوع می کنه؟!!!!!!!!!
  • سوده رخشا ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    برای مشرق طلوعی در کار نیست، ادامه همون غروب قبلی با این همه دروغ!!!!!!
  • زهرا محمودی ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    مشرق نیوز! چرا رسانه ای نسبت به چاپ مقاله خود اینقدر بی مسئولیت عمل می کند؟
  • مهین ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    واقعا چی بگم؟
  • الف ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    چاپ كن اي وامانده در تاريكي و زمستان...
  • نرگس م ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    مسئولیت پذیرفتن در قبال مقاله ای که به فروید افترا زده است ،مسئله ای است که باید با آن رودر رو شوید.
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    خیلی بده که در زمینه فروید و روانکاوی این همه "عقب ماندگی" دارید.
  • زهرا محمودی ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    چه نظری قابل انتشار است؟
  • الف ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    چاپ كن كامنت ها رو... چاپ كن!!!!
  • مریم ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    مشرق نیوز دقیقا چی بنویسم چاپ میکنید؟!!! جملات خود فروید ممنوعند اما این دروغها ممنوع نیست؟
  • نرگس م ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    مشرق حالت خوبه ؟!
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    مشرق راستش را بگو اصلا خودت مطلبی را که چاپ کردی باور داری؟
  • زهرا محمودی ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    مشرق جان! چه زمان هایی حالت خوبه که نظرها رو چاپ می کنی؟
  • سوسن ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    این آدم ملحد کیه که بهش می نازین این با الحادش به خدا یک چیزهایی رو در آورده در کتاب هاش که حتی اون کتاب های خاصش که فقط تو ایران ترجمه شده و بقیش ترجمه نشده برید از یک بی دین ملحد که خالق خودش رو قبول نداره دفاع نکنید
  • محمد ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    سوسن خانوم شما الان کی هستی و تخصص تون چیه اول اینو روشن کنید، سپس باید بگم بحث ما اعتقادی و ایمانی نیست بحث ما سخن ما اولا اخلاق هست حالا هر کسی مختار هست هر دینی داشته باشد، برطبق انچه خداوند در قران فرموده است ، البته اگر یقین داشته باشید، اینکه هرکسی نمیتواند هر چیزی را که به غلط فهمیده بخواهد در جهت منحرف کردن مسیر علم و دانش و اخلاق به جهتی که حتی خود هم از ان اگاه نیست استفاده کند ، و این کاری است بسیار نادرست و ناپسند و دور از اخلاق، این را میتوانی قبول نداشته باشی؟ اگر تو فهم نکردی بر خود خورده گیر نه بر دیگری زحمت نکشده نمیشه انتظار داشته باشی از در رسیدی یه کتاب خوندی فکر کنی تئوری فرویدی را فهمیدای تئوری فرویدی بسیار بسیار ثقیل تر از انچیزی هست که به نظر شخص شما امده است
  • حافظ ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    سوسن خانم عزیز! شما که مومنید خود را به بلای تهمت گرفتار نسازید که فرموده است : «یا اََیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجتَنِبُوا كَثِیراً مِنَ الظَّنِّ اِنَّ بَعضَ الظَّنِّ اِثمٌ».
  • مریم ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    یعنی چی که جواب ما رو به کاربر سوسن چاپ نمی کنی؟
  • مریم ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    یعنی چی که جواب ما رو به کاربر سوسن چاپ نمی کنی؟
  • مریم ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    یعنی چی که جواب ما رو به کاربر سوسن چاپ نمی کنی؟
  • مرجان ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    مشرق! من در کامنتم نه توهینی به کسی کرده بودم و نه در مورد شخص خاصی صحبت کرده بودم فقط جمله فروید را آوردم که برای خانم سوسن موضوع مربوطه را توضیح دهم. به چه حقی کامنت مرا سانسور کردی؟ چرا این توضیحات برای روشن شدن ذهن خوانندگان «غیر قابل انتشار» است؟ تلاشت برای سانسور تلاش برای «توده» نگهداشتن خوانندگان است مشرق گمراه! این را هم چاپ نکنی باز هم می نویسم، چه فکر کردی؟
  • مهین ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    واقعا جواب من به سوسن خانم و البته خود شما چه اشکالی داشت که دوباره ایمیل "نظر شما غیرقابل انتشار است" ارسال کردید؟؟؟!!!!
  • محمد ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    اسم و تخصص نویسنده چیه؟
  • سوده ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    برای این همه گمراه کردن مردم، پشتت به کی گرم است مشرق نیوز؟!
  • فاطمه ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    تخصص راقم مقاله تحریف دیدگاه روانکاوی و فروید است. شما در برابر مردم مسئولید. این خانم سوسن را شما گمراه کردید.
  • اناهيد ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    مشرق، يكي از خصوصيات يك رسانه داشتن سعه صدر است و توان تحمل همه گونه نقد والبته در آخر داشتن روحيه اي براي اصلاح و بهتر شدن. تو كه هيچ كدام از اين چيزها را نداري بهتر است بند و بساط خود را كلا جمع كني!
  • مریم ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    مشرق نیوز دقیقا چی بنویسم چاپ میکنید؟!!! جملات خود فروید ممنوعند اما این دروغها ممنوع نیست؟
  • مهین ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    خب شما که زحمت کشیدید کامنت اعتراضی من به شما رو در مورد پاسخ به سوسن خانم رو منتشر کردید خود پاسخ رو هم منتشر می کردید!
  • زهرا محمودی ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    نام و تخصص راقم مقاله چیست؟
  • سوده رخشا ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    0 0
    «خبر هست که در شهر شکر ارزان شد؟ خبرت هست که دی گم شد و تابستان شد؟»* * مولوی
  • الف ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    چرا كامنت هاي مرا چاپ نمي كنيد؟!!
  • مریم ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    بالاخره فهمیدم چرا مشرق نیوز کامنتها رو یا چاپ نمی کنه یا نصفه و نیمه چاپ میکنه... سرش شلوغه شجاعت نشون بده و اینو چاپ کن
  • نرگس م ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    مشرق جان موضعت ثابت است نه؟! حداقل اسم و تخصص راقم مقاله را بفرمایید؟
  • مرجان ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    چرا تمام کامنت های من «غیر قابل انتشار است»؟
  • زهرا محمودی ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    مشرق نیوز کمی از این سکون مردگی برون آ!
  • محمد ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    ه سوال از وقتی این مطلب چاپ شده توی ذهن منه که ینی هر کسی هر مطلبی را بفرسته منتشر میکنه ینی خود سرویس خبری که سواد نداره اصلا هم مهم نیست که چیه ف درسته ، غلطه ، نادرسته ، نویسنده سواد نداشته، نفهمیده، هیچ چیزی مهم نیست ، فقط یه چیزی چاپ بشه امار بره تمومه هرکسی هم انتقاد داشت ، داشت به من چه!!!
  • اناهيد ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    چاپ كامنت به روش مشرق نيوز: «غير قابل انتشار»
  • مهین ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    ممنون آقای محمد به نکته ظزیفی اشاره کردید! یعنی راستی آزمایی وظیفه رسانه ها نیست؟ و اگر اصلا به اشتباه، مطلبی چاپ شد نباید واکنشی انسانی و معقول در قبال اشتباه داشت؟
  • مهین ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    اینقدر ایمیل "نظر شما غیرقابل انتشار است" برایم ارسال کردید که شک دارم پاسخ من به سوال بجا و پسندیده آقای محمد رو هم منتشر کنید!
  • سوده ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    شب دراز است و قلندر بیدار
  • مریم ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    چرا چاپ نمی کنی؟
  • اناهيد ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    از 6 بهمن تا امروز كه 18 بهمنه تمام كامنتاي منو سانسور كردي مشرق!!! واقعا كه!
  • سارا ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    باز دوباره مشرق نیوز خودشو به خواب زده!
  • حسن ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    چرا چاپ نمیکنید؟
  • راحله ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    بی مسئولیت و بی سواد این تعریف رسانه شماست.
  • سیمین ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    مشرق نیوز! باز دوباره چه دردت شده که چاپ نمی کنی دیدگاه ها رو؟ حتما باید یه مطلب دروغ به یه دانشمند نسب داده بشه تا تو چاپش کنی؟!؟!؟
  • حسن ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    شما را چه شده است؟ ایا چیزی در وجود شما زنده است هنوز؟
  • مریم ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    «بی مسوولیت و بیسواد» و ترسو... و غرض ورز «این تعریف رسانه شماست. »
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    مشرق نام و تخصص راقم مقاله چیست؟
  • صدیقه ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    چرا کامنتها را منتشر نمیکنید؟
  • اناهيد ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    عين سنگ شدي مشرق! واقعا مغز يه خبرگزاري چطوري ميتونه خشك بشه!!!
  • نرگس م ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    مشرق واقعا به خودت رسانه می گویی؟ چرا به اعتراضات پاسخگو نیستی؟!
  • آریا ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    ظاهرا آن سانسورچی پیشین رفته که این صفحه اندک تکانی خورده. شما بگو نام راقم این مقاله چیست؟
  • الف ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    رسانه اي از تو خواب تر نيست، مشرق نيوز!!
  • ناشناس ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    کامنتها را سانسور نکنید. به درد کره شمالی می خورید؛ کاش صادر شوید به کره شمالی!
  • مهین ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    فقط یک رسانه واقعی باشید! همین!
  • نرگس م ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    فروید را اشتباه معرفی کرده اید!!!!
  • سوده ر ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    اصولا شما میدونید وظیفه اتون چیه؟!
  • اناهيد ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    امروز روزيست كه براي 4 سال و 8 سال آينده كشورمان راي مي دهيم. تا هركسي بيهوده سخن نگويد. تا ارزش ها، بي ارزش نشوند، تا ايران سربلند باشد.
  • راحله ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    بله ما رای دادیم تا رسانه هایمان اینقدر بی مسئولیت نباشند.
  • مهین ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    نتایج آرا رو ببینید! مخاطب شما شهروندانی فهیم هستند نه توده ای بیسواد!!!
  • مردم ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    وقتی میزان رای مردم است چرا مشرق فقط میزانش خودرایی خودش است؟!
  • ناشناس ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    چرا کامنتها را چاپ نمی کنید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! رسانه بی مسئولیت
  • نرگس م ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    مشرق جان، انشاالله مسئولانه نوشتن را خط مشی خود قرار دهید!
  • صدیقه ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    کاش از اسلام همین یک چیز رو یاد می گرفتید که مسئول کارها و اعمالتون باشید.
  • زهرا محمودی ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    مشرق نیوز الحق که رسانه جهان سومی برازنده ات هست.
  • زهرا محمودی ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    مشرق نیوز با چاپ این مقاله منافع چه کسی را تامین می کنید؟
  • مریم ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    درست و درمون چاپ کن اگه به چیزی که هستید مطمئنید. واسه چی کامنتهای ما رو یا چاپ نمیکنید یا سانسور شده چاپ میکنید؟!!
  • زهرا ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    رسانه بی مسئولیت از فروید چیزی نمی دانید، مطلب درباره اش ننویسید. خجالت بکشید.
  • زهرا محمودی ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    چرا از چاپ کامنتها اینقدر هراس دارید؟
  • صدیقه ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    راقم گمنام مقاله؛ می فهمد روانکاوی یعنی چه؟
  • راحله ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    ای راقم گمنام از این به بعد خواستی مقاله در مورد روانکاوی بنویسی قبلش دو کلمه بخون؛ اینجوری گند نزنی.
  • دانیال ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    متاسفم برای رسانه ای که می بینه این همه به یک مقاله انتقاد هست ولی حتی یه عذرخواهی هم نمی کنه.
  • زهرا ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    امیدوارم در سال جدید مشمول دعای "حول حالنا به احسن الحال" شوی. آمین یا رب العالمین
  • سوده ر ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    ماشالا تعطیلاتتون خیلی طول کشیده! پاشید بیایید کامنتا رو چاپ کنید!
  • ركسانا روشن ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    چرا كامنت هاي من را چاپ نمي كني مشرق؟!!
  • زهرا محمودی ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    مشرق نییوز اینگونه حرفه ا ی کار کردن را از چه کسی آموخته اید؟
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    مشرق میدانی آنچه انجام داده ای می تواند نشر اکاذیب به حساب آيد؟
  • نرگس م ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    مشرق کامنت ها چه تأثیری در بازخورد شما می گذارد؟!
  • مریم ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    همسایه ما یک زن هفتاد ساله بیسواده. یک مقاله نوشته در مورد فرضیه نسبیت انیشتین. چاپش میکنید؟
  • زهرا محمودی ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    چون خطایی از تو سر زد، در پشیمانی گریز کز خطا نادم نگردیدن، خطای دیگر است
  • مریم ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    خانم زهرا محمودی فکر میکنم که در مورد مشرق نیوز بحث خطا نیست بحث عمد و غرض ورزی ست. چاپ کن مشرق
  • ركسانا روشن ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    0 0
    اين ها چجور جملاتي است كه نويسنده ي بي نام مشرق نيوز پشت سر هم گفته؟ و چرا مشرق نيوز همه كامنت ها را چاپ نمي كند؟
  • نرگس م ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    چرا اجازه نمی دهید فروید واقعی از زبان آنانکه آثار وی را واقعاً مطالعه کرده اند، معرفی شود؟!!
  • آریانا ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    0 0
    زمستان هم گذشت ولی مشرق نیوز هنوز در خواب زمستانیست!!
  • آریانا ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    رسانه ای چنین بی شرم؟؟؟؟!!!!!!
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    آیا با بی شرمی مشکلی ندارید؟
  • آریانا ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    اين مطلب "بي اصل و نسب" را از روي سايتتان برداريد!
  • ناشناس ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    جالب است که مشرق هر چه توضیحات برایش می فرستی منتشر نمی کند ولی وقتی خوانندگان می گویند چرا کامنتهایمان را چاپ نمی کنی، نظراتشان را منتشر می کند! مثلا می خواهی بگویی خیلی دموکراتی؟!
  • ناشناس ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    مشرقی که مغرب است
  • اناهيد ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    مشرق واقعا خجالت نمي كشي؟ اون از مقاله بي اصل و نسبت، اينم از كامنت چاپ كردنت! خجالت هم خوب چيزيه!
  • الهام ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مشرق سانسورگر خوبه همین طور ادامه بدی خودت خودت را به همه معرفی می کنی
  • ركسانا روشن ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    مشرق نيوز، رسانه اي كه مي شود آن را خريد...
  • سارا ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    چیه؟ نکنه با این کامنتهای هر روزه ما امیدوارید آمار بازدید سایتتون رو بالا ببرید!
  • نرگس م ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    مشرق پا فشاری شما برای اینکه فروید رو غیراخلاقی معرفی می کنید برای چیست؟!
  • نرگس م ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    مشرق جان به خودت بیا!
  • زهرا ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    از خوندن کامنتهای بالا متوجه شدم که واقعا چقدر نقش روزنامه ها و بطور کلی رسانه ها در دادن اطلاعات صحیح به مردم اهمیت داره و چه رسالت سنگینی به دوش دارند انشاالله که صاحبان جراید متوجه وظیفه خطیر خودشون باشند. آمین.
  • زهرا ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    چرا کامنتها را منتشر نمی کنید؟!!!!!!!!!!!!!!!!
  • آزیتا ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    شما تمثال یک خیانتکار واقعی هستید!
  • سوده ر ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    ماهی یه بار یه کامنت جاپ کردن واقعا زجر بزرگیه براتون؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
  • زهرا محمودی ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 0
    خدایا به حق ماه رمضان عزت نفس به ما عطا کن تا برای قدرت و پول سرتعظیم فرود نیاوریم!
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 0
    شما تمثال یک خیانتکار واقعی هستید!
  • زهرا ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 0
    شما همون خبر چاپ کنید، تحلیل واسه کساییه که چهارتا مقاله خونده باشن
  • زهرا ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    مشرق نیوز!! اخلاق! اخلاق!
  • ناشناس ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    رسانه بی اخلاق
  • زهرا ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    چرا کامنتها را چاپ نمی کنید؟
  • سیما ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    قریب به یک ماه است که گوشتان می شنود و تاب نمی آورد حتی یک دیدگاه را... خود کرده را تدبیر نیست!
  • دکتر سینا رحمتی ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    1 0
    سلام اینهمه هجمه به نویسنده مقاله برای چیست ؟ گویی یکی دونفر نشسته اند پشت سر هم نظر ارسال میکنند با اسامی مختلف برای محکوم کردن مصنف . اگر حرفی دارید دلیل بیاورید همچون نویسنده مقاله که با ادله سخن می گوید راقم مقاله بندی از متن زیبا و بجایتان تشکر میکنم. بحق و منطقی نگاشته شده
  • نرگس م ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
    0 0
    احتمالا شما بهتر از دیگران به رسالت رسا نه ها واقفید؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس