کد خبر 434318
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴

باند کلاهبرداران اینترنتی با 21 میلیارد ریال کلاهبرداری توسط پلیس فتا استان مازندران شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری نیروی انتظامی مازندران، سرهنگ محمدنژاد رییس پلیس فتا استان مازندران گفت: در پی اعلام شکایت متصدی یکی از واحدهای صنفی تهیه غذا در شهرستان ساری مبنی بر اینکه زنی ناشناس به صورت تلفنی با معرفی خود به عنوان یکی از مسوولان دانشگاه های کشور با دادن سفارش 60 پرس غذا وی رابه پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فریب وی مبلغ 30 میلیون ریال از حسابش برداشت کرده موضوع در دستور کارکارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت .

محمدنژاد افزود : پس از اخذ این مرجوعه قضایی گروه ویژه ای از کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا با موفق شدند کلاهبرداران را که با روشهای متقلبانه اشخاص را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و از حسابشان سرقت می کردند را شناسایی کنند .

رییس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد : با هماهنگی مراجع قضایی سرکرده اصلی این باند بنام ' پ – س' اهل و ساکن استان البرز شناسایی وبا دو نفر دیگر از همدستانش دستگیر شد .

وی خاطر نشان کرد : از این افراد مشخصات و اطلاعات حساب بیش از 700 نفر از کسبه بازار از جمله شماره کارت ، شماره تماس و رمز اینترنتی بانضمام 29 عدد سیم کارت ایرانسل و همراه اول و همچنین گواهینامه راهنمایی و رانندگی و کارت ملی جعلی و تعدادی گوشی تلفن همراه سرقتی کشف و ضبط شد .

محمد نژاد همچنین افزود : متهمان با یادداشت شماره تماس مالباختگان از روی سر در مغاره ها و فروشگاه ها با شگردهای مختلفی از جمله معرفی خود به عنوان مسوول یکی از نهادها ، پس از درخواست کاری از آنان جهت واریز حق الزحمه شماره کارت آنان را دریافت و پس از مدتی به بهانه واریز وجه به حسابشان و دریافت موجودی مالباختگان را پشت دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندی رمز اینترنتی حساب آنان را فعال و پس از چندین انتقال ،سرانجام به حساب های جعلی در اختیار خود واریز می کردند.

رییس پلیس فتا مازندران گفت : متهمان تاکنون به بیش از 17 فقره کلاهبرداری در نقاط مختلف کشور از جمله استان های تهران ، گلستان ، اصفهان و لرستان به مبلغ 21 میلیارد ریال اعتراف کردند .

رییس پلیس فتا مازندران خطاب به شهروندان گفت: اگر قرار است وجهی را دریافت کنید ارایه شماره کارت و یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می کند و نیازی به دادن اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم، CVV2، تاریخ انقضا کارت به فرد نیست، چراکه این اطلاعات مخصوص برداشت از حساب و یا خرید اینترنتی است.

وی ادامه داد: برای واریز وجه به حساب شما احتیاجی به مراجعه حضوری پشت دستگاه ATM عابر بانک نیست.

وی گفت: برای اطمینان از واریز شدن وجه به حساب خود از گزینه نمایش و یا چاپ موجودی استفاده شود و نیازی به ورود به بخش انتقال نبوده بنابراین اگر شخصی ترغیب به وارد شدن به بخش انتقال کرد می تواند کلاهبردار باشد ،پس دقت داشته باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس