اعضا و کارکنان سازمان بسیج رسانه با خانوداه خبرنگاران شهید «محمدصادق نیلی‌ احمدآبادی» و «محمدعلی بخشی» از شهدای سانحه هوایی «C130» دیدار کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در ابتدای یکی از این دیدارها حسام نیلی‌ احمدآبادی پدر شهید «محمدصادق نیلی احمدآبادی» با تأکید بر این‌که صداقت یکی از ویژگی‌های بارز فرزندش بود، اظهار کرد: شهید در ابتدا دانشجوی دانشکده الهیات بود که بعد از آن نیز وارد عرصه خبر در خبرگزاری فارس شد.

وی یادآوری کرد: در برخی رسانه‌ها اخلاق رسانه‌ای به‌خوبی رعایت نمی‌شود و این موضوع باید حفاظت شود که اخلاق رسانه‌ای به نوعی فرهنگ تبدیل شود.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام نیکویی، معاون آموزش و تربیت سازمان بسیج رسانه با اشاره به این‌که اخلاق در رسانه‌ها باید رعایت شود و در غیر این صورت هرج و مرج رسانه‌ای پدید می‌آید، گفت: البته خبرنگاران با اخلاق رسانه‌ای در کشور فراوان هستند که نمونه بارز آن‌ها همین شهدای رسانه هستند که خبرنگاران دیگر نیز باید از شهدای رسانه الگوبرداری کنند.

وی افزود: خبرنگاران به‌دلیل رسالت خبری، از سخت‌ترین موانع عبور می‌کنند و دشواری‌ها را به جان می‌خرند تا موجب آگاهی‌بخشی و روشنگری و بصیرت در جامعه باشند.

در بخش دیگری این دیدارها اعضا و کارکنان سازمان بسیج رسانه با حضور در منزل خبرنگار شهید «محمدعلی بخشی» با همسر این شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار نیز پروانه رشیدی - همسر شهید محمدعلی بخشی - درباره فعالیت‌های همسرش گفت: محمدعلی تحصیلاتش را در رشته ادبیات و زبان انگیلیسی در دانشگاه شیراز به پایان رساند و پس از انقلاب نیز در بنیاد مستضعفان به مدت دو سال مشغول به فعالیت شد که همزمان نیز به‌عنوان خبرنگار به استخدام نیروی دریایی درآمد.

وی ادامه داد: شهید در کار خود بسیار فعال بود و با بنیاد فارابی نیز به‌صورت پاره‌وقت همکاری می‌کرد که در آن زمان به‌عنوان خبرنگار دریابان شمخانی، فرمانده وقت نیروی دریایی منصوب شد و همچنین در دوران فرماندهی سردار کوچکی نیز این همکاری ادامه داشت که در آن زمان، او مسوول اعزام خبرنگاران برای پوشش اخبار مانور نیروی دریایی شد و نهایتا در سقوط هواپیما همراه همکاران خبرنگارش به شهادت رسید.

رشیدی افزود: محمدعلی توکل بالایی به خدا داشت و بسیار صلح‌جو بود برای همین همواره در اختلافات به‌عنوان میانجی حاضر می‌شد و موجب حل اختلاف می‌شد. همچنین دو کتاب «مردان دریا» و «از تبار آبی‌ها» نیز که درباره چگونگی زندگی در نیروی دریای است توسط همسرم به تألیف رسید.

در ادامه این دیدار، بزرگیان، مدیرروابط عمومی سازمان بسیج رسانه گفت: دیدار از خانواده شهدای رسانه قطعا باعث تذکری برای ما می‌شود تا ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم و تا آنجا که بتوانیم در راستای تکلیف سازمانی و وظیفه اخلاقی به حل مشکلات این خانواده‌ها کمک کنیم.

«محمدصادق نیلی‌ احمدآبادی» و «محمدعلی بخشی» در حادثه سقوط هواپیمای «C130» در سال 84 به همراه سایر خبرنگاران حاضر در این هواپیما به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس