کد خبر 43404
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۳

به گزارش مشرق، عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران به برنا گفت: در حال حاضر در تهران حدود 180 تا 200 هزار بيمار اعصاب و روان شديد زندگي مي کنند.

سيدکاظم ملکوتي عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران افزود: تصور عموم مردم از بيماران اعصاب و روان اين است که اين افراد کارهاي وحشتناک و فجيعي انجام مي دهند در حالي که اين بيماران به دليل ترسي که دارند از کارهاي خطرناک پرهيز مي کنند.

وي در ادامه با تاکيد بر اين که بايد با فرهنگ سازي نگاه جامعه را به اين بيماران تصحيح کنيم، اظهار داشت: بايد به جاي نام بيمار رواني که بار منفي دارد از اسم خوشايندتري در مورد اين افراد استفاده کنيم.

عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي با اشاره به اين که از هر 100 نفر 20 نفر دچار بيماري هاي اعصاب و روان در رده هاي خفيف مانند اضطراب و استرس و ... هستند تصريح کرد: در حال حاضر در تهران حدود 180 تا 200 هزار بيمار اعصاب و روان شديد زندگي مي کنند.

ملکوتي درباره علل افزايش بيماران اعصاب و روان گفت: در خانواده اي که يک بيمار اعصاب و روان دارد 30 درصد اعضاي خانواده تحت فشارهاي مراقبتي شديدي که از بيمار دارند، به استرس و اضطراب دچار مي شوند و به اين شکل بيماران اعصاب و روان جامعه افزايش مي يابد.

وي راهکار جلوگيري از افزايش بيماري هاي اعصاب و روان را درمان به موقع و درست فرد بيمار خانواده دانست و يادآور شد: بايد شرايطي فراهم شود تا اين بيماران بتوانند از حداقل امکانات زندگي برخوردار شوند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس