کد خبر 433936
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

سرمربی تیم ملی آرژانتین اعتراف کرد قصد نداشته است نام مهاجم پیشین تیم فوتبال یوونتوس را که مسبب پیروزی آرژانتینی‌ها هم شد، در فهرست پنالتی‌زن‌های آلبی‌سلسته برای مصاف با کلمبیا قرار دهد.

به گزارش مشرق، خراردو مارتینو، سرمربی تیم ملی آرژانتین پس از پیروزی تیمش برابر کلمبیا در ضربات پنالتی که در آن آخرین پنالتی آلبی‌سلسته را کارلوس توس زد اعتراف کرد که در ابتدا قصد نداشته به این مهاجم 31 ساله فرصتی برای پنالتی زدن بدهد و در نهایت مجبور به انجام این کار شده است.

توس چهار سال پیش در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای 2011 آرژانتین، در بازی برابر اروگوئه در مرحله نیمه نهایی یکی از پنالتی‌های آلبی‌سلسته را به هدر داد و مسبب حذف آرژانتینی‌ها از گردونه رقابت‌ها شد. مارتینو اعتراف کرد از بیم تأثیر منفی که آن خاطره بر توس، نامش را در میان پنالتی‌زن‌های آرژانتین قرار نداده است، هرچند که تساوی دو تیم در نتیجه‌گیری از ضربات پنالتی در نهایت سرمربی پیشین بارسلونا را مجبور کرد که هفتمین ضربه پنالتی آلبی‌سلسته را به توس بدهد.

مارتینو در کنفرانس خبری پس از بازی به خبرنگاران اظهار داشت: گاهی اوقات فوتبال اینگونه است. من توس را در فهرست اولیه پنالتی‌زن‌های تیم قرار ندادم، چون او در دوره قبلی کوپا آمه‌ریکا پنالتی از دست داده بود. ما سعی کردیم مانع از پنالتی زدن توس شویم اما در نهایت نوبت به او رسید. فوتبال همین است و تیتر روزنامه‌های فردا درباره جبران ناکامی توسط او خواهد بود.

با وجود اینکه آرژانتینی‌ها نتوانستند قدرت خود را به کلمبیایی‌ها تحمیل کنند و این تیم را در وقت‌های معمول بازی شکست دهند، مارتینوی 52 ساله به تمجید از عملکرد شاگردانش پرداخت.

وی افزود: ما 90 دقیقه توپ و میدان را اداره کردیم. فکر می‌کنم با شیوه‌ فشار آوردن‌‌مان به کلمبیا، تاکتیک‌های این تیم را خنثی کردیم. به یاد دارم که کلمبیایی‌ها در یک ضربه کرنر و با ضربه سر یکی از بازیکنان‌شان موقعیت گلزنی داشتند و فکر می‌کنم که آن تنها موقعیت‌شان بود. داوید اوسپینا (دروازه‌بان کلمبیا) بیشترین نقش را در این بازی داشت اما ما در گذشته بازی‌های زیادی مشابه این بازی داشتیم. گاهی اوقات شما بابت تسلط‌‌تان بر بازی آن چیزی را که سزاوار‌تان است، دریافت نمی‌کنید و من نمی‌توانم تصور کنم که اگر ضربات پنالتی به گونه دیگری رقم می‌خورد و ما می‌باختیم حس و حالم چگونه بود.

مارتینو در پایان تأکید کرد: اگر آرژانتین در این بازی یک نمره منفی داشته باشد، فقط به خاطر این بوده است که گل نزد اما این هم بخشی از بازی است. با این حال این حقیقت که ما به شیوه مورد علاقه‌مان بازی کردیم یک نکته مثبت است.

آرژانتین در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا، به مصاف برنده دیدار تیم‌های ملی برزیل و پاراگوئه که بامداد فردا (یکشنبه) با یکدیگر پیکار می‌کنند، می‌رود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس