یک روزنامه آلمانی خشم رئیس جمهوری فرانسه از جاسوسی آمریکا از چندین رئیس جمهوری فرانسه را ریاکاری از طرف فردی دانست که خود از بزرگترین تشکیلات جاسوسی دنیا برخوردار است.

به گزارش مشرق، روزنامه "تاگس اشپیگل" در مطلبی نوشت: جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از روسای جمهوری فرانسه خشم "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فعلی فرانسه را برانگیخته است. البته این تظاهر و ریاکاری از طرف یک مردی است که خود از بزرگترین تشکیلات جاسوسی دنیا برخوردار است.

نویسنده در ادامه تصریح کرد، صادقانه آیا فرانسوا اولاند از این مسئله عصبانی است که آژانس امنیت ملی آمریکا از وی و دو رئیس جمهوری پیشین آمریکا جاسوسی کرده است؟ وی یک جلسه بحران در شورای دفاعی تشکیل داد و وانمود کرد که امنیت کشورش در سایه این جاسوسی‌ها تهدید شده است.

البته برای اولاند نباید از پاییز سال 2013 و زمان افشای این مسئله که آژانس امنیت ملی آمریکا از تلفن همراه مرکل جاسوسی می کرده است ، این مسئله که آمریکا از وی و دیگر سیاستمداران بلند پایه فرانسه هم جاسوسی می کرده است غافلگیر کننده باشد.

این نفاق و ریاکاری از طرف مردی است که خود از یکی از بزرگترین تشکیلات جاسوسی دنیا برخوردار است ومجلس ملی فرانسه اخیرا قانونی را ارائه داده است که دست بازتری را برای جاسوسی های گسترده و ذخیره داده های شخصی به سازمان های اطلاعاتی کشورش می دهد.

دولت فرانسه پس از افشای اسناد مربوط به جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از فرانسوا اولاند و دو رئیس جمهوری قبلی فرانسه اعلام کرد که جاسوسی بین کشورهای متحد غیر قابل قبول است.

اسناد منتشر شده از سوی وبسایت ویکی لیکس نشان می دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا از ژاک شیراک، نیکلا سارکوزی و فرانسوا اولاند سه رئیس جمهور فرانسه جاسوسی می کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس