سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد ممکن است مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ فراتر از ضرب الاجل ۳۰ ژوئن، چند روزی تمدید شود.

به گزارش مشرق، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد ممکن است مذاکرات هسته ای 1+5 فراتر از ضرب الاجل 30 ژوئن، چند روزی تمدید شود.

ارنست در جریان نشست خبری روز پنجشنبه کاخ سفید همچنین افزود که باراک اوباما توافقی را که مبتنی بر بیانیه هسته ای لوزان باشد مورد تایید قرار می دهد و هر گونه توافقی که از بیانیه لوزان عدول کرده باشد مورد قبول رئیس جمهور اوباما نیست.

کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد نامه ای که گروهی از مشاوران ارشد پیشین باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه درباره ایران منتشر کردند، عموما با چارچوب مذاکرات دولت آمریکا که در ماه آوریل اعلام شد، همخوانی دارد.

این مشاوران در نامه مذکور خواستار تحقق یک موافقتنامه هسته ای مستحکم با ایران شدند.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در این باره اعلام کرد این نامه، هیچ گونه فشار مضاعفی را بر مذاکره کنندگان که قصد دارند موافقتنامه را محقق کنند، وارد نمی کند.

مشاوران پیشین اوباما در این نامه، در خصوص امضای موافقتنامه بدون تضمین پادمان های مناسب در خصوص برنامه هسته ای ایران هشدار داده بودند.

سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی عصر پنج‌شنبه با سرگئی ریابکوف همتای روس خود که با فاصله کمتر از یک هفته به وین بازگشته، گفت‌وگو کردند.

این دیدار ساعتی پس از مذاکره معاونان وزیر امور خارجه با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا انجام شد.

قرار است وزیران خارجه ایران و آمریکا تا صبح شنبه به مذاکره کنندگان در وین ملحق شوند.

عراقچی و روانچی از چهارشنبه هفته گذشته برای ادامه نگارش متن توافق جامع در وین به سر می‌برند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس