رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد که بعید است طرفین مذاکره‌کننده ایران و 1+5 به توافقی پایدار و بامعنی برسند که کنگره آن را قبول کند.

بعید است کنگره توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ را بپذیرد
به گزارش مشرق، «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد با شرایطی که مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در حال پیش رفتن است، بعید است طرفین مذاکره‌کننده به توافقی پایدار و بامعنی که مورد قبول کنگره باشد برسند.

اظهارات رویس بعد از آن مطرح شد که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که آمریکا و دیگر کشورهای مذاکره‌کننده با ایران آمادگی دارند که جدیدترین رأکتورها و تجهیزات پیشرفته‌ هسته‌ای را به ایران تحویل دهند.

رویس ادامه داد، گزارشات جدید نشان می‌دهد که سایت «فردو» برای تولید سوخت ایزوتوپ در ایران استفاده می شود و مقامات ایرانی بازرسی از تأسیسات نظامی تو توقف بلندمدت فعالیت هسته‌ای را رد کرده‌اند و خواستار لغو فوری تحریم‌ها هستند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: این امتیازات ادامه‌دار، موجب جسارت رهبران ایران برای درخواست مطالبات بیشتر می‌شود و در صورت تحقق توافق نهایی با ایران، بعید است که کنگره چنین توافقی را قبول کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، به ایران وعده داده شده که رأکتورهای پیشرفته آب سبک تحویل داده خواهد شد تا آنها را جایگزین رأکتور آب سنگین اراک کند.

ایران و 1+5 در حال مذاکره برای رسیدن به توافق تا مهلت 30 ژوئن هستند اما با اینحال هنوز اختلافات اساسی در خصوص موضوعات کلیدی وجود دارد و به همین منظور زمزمه‌هایی از تمدید مذاکرات مطرح است.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا قرار است روز جمعه وارد وین شود تا به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 بپیوندد و از طرف دیگر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز بامداد روز شنبه عازم وین می‌شود تا با همتایان خود در گروه 1+5 گفت‌وگو کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس