دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه با بیان اینکه دیداری کوتاه با وزیر خارجه ایران داشته، بر اهمیت حصول توافق هسته‌ای تأکید کرد.

به گزارش مشرق، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه گفت رسیدن به توافق هسته‌‌ای در ضرب‌الاجل مقرر، از اهمیت بالایی برخودار است.

وی که با شبکه فرانس 24 گفت‌وگو می‌کرد، از دیدارش با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خبر داد. بان‌کی‌مون در این رابطه گفت: «من توانستم ملاقات مختصری با وزیر خارجه ظریف داشته باشم. ما با هم در یک هواپیما بودیم و من از این فرصت استفاده کردم. ما مقداری در این رابطه صحبت کردیم.»

دبیر کل سازمان ملل افزود: «بسیار مهم است که بتوان تا روز 30 ژوئن (ضرب‌الاجل توافق) به توافقی در این خصوص دست یافت. من وزیر خارجه ظریف، همین‌طور سران کشورهای اروپایی و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی (اتحادیه اروپا) را تشویق کردم که از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و تمام تلاش خود را برای رسیدن به توافق انجام دهند.»

بان‌کی‌مون که به فاصله یک هفته مانده به ضرب‌الاجل توافق هسته‌ای صحبت می‌کرد، ادامه داد: «لازم است تا توافقی کامل با روحیه انعطاف‌پذیری و مصالحه به دست آید تا بتوانیم این موضوع را به طور کامل حل کنیم.»

وی در پاسخ به این سوال که احساسش از دیدار با ظریف چه بود، گفت با وجود روزهای دشواری که از مذاکرات باقی مانده، اما «او بسیار مصمم بود تا مذاکرات را به سرانجام برساند.»

دبیر کل سازمان ملل در نهایت در پاسخ به این سوال که آیا تصور می‌کند طرفین به توافق دست یابند یا نه، گفت: «بله، امیدوارم.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس