کد خبر 433247
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹

قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی ۳ سنت افزایش یافت و به ۶۴ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید.

 به گزارش مشرق، رویترز اعلام کرد: به دلیل امیدواری به تقاضای بالاتر از حد انتظار برای نفت خام آمریکا قیمت نفت امروز افزایش یافت، اما تردیدها در مورد احتمال انعقاد توافق هسته ای در هفته آینده، نگرانی ها از فزونی عرضه را کاهش داد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه اوت پس از افزایش یک دلار و 11 سنتی، معادل 1.8 درصد در جلسه قبل، امروز  با 3 سنت افزایش به 64 دلار و 48 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اوت پس از افزایش 63 سنتی در جلسه قبل، امروز 8 سنت رشد داشت و به 61 دلار و 9 سنت رسید.

تونی نونان، تحلیلگر موسسه میتسوبیشی توکیو در این باره گفت: «قیمت 60 دلار در هر بشکه یک حد طبیعی جدید در چند ماه آینده است.»

به گفته نونان، تحلیلگران موسسه میتسوبیشی پیش بینی می کنند تقاضا برای نفت خام آمریکا در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.4 تا 1.8 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز 9 ژوئن اعلام کرد، تقاضا برای نفت خام آمریکا امسال به 19.41 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که بالاتر از 19.03 میلیون بشکه در روز سال گذشته است.

انستیتوی نفت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که ذخایر نفت خام تجاری آمریکا احتمالا در هفته گذشته 3.2 میلیون بشکه کاهش یافته که بیشتر از رقم پیش بینی شده توسط تحلیلگران بوده است.

آمارهای رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد میزان ذخایر نفت خام این کشور اواخر روز چهارشنبه منتشر می شود.

موسسه فیلیپ فیچرز اعلام کرد: «هرچند ذخایر نفت خام می تواند موجب افزایش قیمت نفت شود، اما ما انتظار داریم که شاهد مقاومتی قوی در سطح 61 دلار و 80 سنت تا 65 دلار برای نفت خام آمریکا و نفت برنت باشیم.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس