کد خبر 430495
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

نامشخص بودن تصمیم آمریکا برای افزایش نرخ بهره موجب شد تا نفت خام این کشور با وجود افزایش قیمت برنت، با کاهش قیمت همراه شود.

به گزارش مشرق، در حالی که نفت خام برنت در پایان بازار چهارشنبه (٢٧ خرداد ماه ٩٤) با افزایش قیمت همراه بود، اما به گفته تحلیلگران غیرقطعی بودن تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره موجب شد تا نفت خام این کشور با کاهش قیمت مواجه شود.

بر این اساس،‌قیمت نفت خام برنت با ١٧ سنت افزایش به ٦٣ دلار و ٨٧ سنت در هر بشکه رسید و قیمت نفت خام آمریکا نیز با ٥ سنت کاهش،‌ در قیمت ٥٩ دلار و ٩٢ سنت برای هر بشکه نهایی شد.

این گزارش حاکیست، ‌فدرال رزرو آمریکا اگرچه اعلام کرده است که اقتصاد این کشور قدرت کافی برای حمایت از افزایش نرخ بهره تا پایان سال جاری را دارد، اما همزمان پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی ایالات متحده در سال ٢٠١٥ را کاهش داد.

«فیل فلین»، تحلیلگر موسسه «پرایس فیوچرز گروپ» آمریکا در این باره گفت: فدرال رزرو بار دیگر نگرانی‌های بین‌المللی و رشد پایین‌تر اقتصادی را یادآور شد و امکان به تعویق انداختن افزایش نرخ بهره را فراهم کرد.از سوی دیگر، نگرانی‌ها از مشکلات و بدهی‌های مالی یونان و تاثیرگذاری آن بر تقاضای نفت اروپا نیز موجب فشار بیشتر بر قیمت این حامل انرژی شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس