کد خبر 433154
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

احمد نجفی - بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون - با انتقاد از برنامه‌های افطار تلویزیون، به این نکته اشاره کرد که دنیا نو شده است، پس باید کارهای تازه کرد.

به گزارش مشرق، احمد نجفی - بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون - با انتقاد از برنامه‌های افطار تلویزیون، به این نکته اشاره کرد که دنیا نو شده است، پس باید کارهای تازه کرد.

وی تاکید کرد: مدیران تلویزیون به فکر باشند و برنامه‌های فاخری را برای ماه مبارک رمضان تدارک ببینند.

این بازیگر و کارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، درباره‌ی اینکه باید چه کرد تا برنامه‌های افطار تلویزیون از حالت کلیشه دربیایند؟ عنوان کرد: اگر قرار است برنامه‌های افطار تلویزیون مثل هر سال در قالب مصاحبه باشند، اصلا برای مخاطب تازگی ندارد و به نظرم حتی لازم است در ارائه‌ی اینگونه برنامه‌ها، ما نگاه‌مان را هم نسبت به تبلیغات دینی تغییر بدهیم و تازه‌تر و به‌روزتر شویم؛ اما متأسفانه ما هر سال خودمان را تکرار می‌کنیم و این تکراری کردن موضوع، مردم را از برنامه‌های تلویزیون دور می‌کند. از طرفی دیگر ما برای تهیه برنامه‌هایی مثل افطار باید از قبل برنامه‌ریزی کنیم و اگر قرار است برای مخاطبمان ارزش قائل شویم باید از عجله و شتاب‌زدگی در ساخت اینگونه برنامه‌ها بپرهیزیم.

نجفی سپس پیشنهاد داد: در زمینه‌ی ارائه ویژه برنامه‌های ماه رمضان و به ویژه برنامه‌های افطار کسانی باید وارد کار شوند که تخصص این کار را دارند، از طرفی هم مدیران تلویزیون باید به فکر باشند تا برنامه‌های فاخرتری را برای ماه مبارک رمضان بسازند. اینکه فقط در برنامه‌هایمان دکور عوض کنیم و به سراغ همان حرف و حدیث‌های قبلی برویم جوابگو نخواهد بود؛ بنابراین باید در ارائه‌ی اینگونه برنامه‌ها یک تغییر اساسی داشته باشیم؛ البته ناگفته نماند که باید ببینیم برنامه‌سازان امسال برای لحظات افطار چه می‌کنند. هنوز زمان زیادی از آغاز برنامه‌ها نگذشته است و نباید قضاوت کنیم، اما آنچه که از سال‌های گذشته در ذهن‌ها باقی است، تکرار سال‌های گذشته بوده و بعضا می‌بینیم حتی گاهی حرف‌ها هم تکراری است، نوع برنامه‌ تکراری است و فقط دکور برنامه را تغییر داده‌ایم. من به عنوان یک مخاطب همیشه در ماه مبارک رمضان منتظرم ببینم برنامه‌سازان چه کار کرده‌اند و چه اتفاقی خواهد افتاد.

او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با ایسنا درباره‌ی تغییر رویکرد تلویزیون و توجه بیشتر به مقوله طنز اظهار کرد: واقعیت، شخصا این نوع طنزها را اصلا طنز نمی‌دانم؛ البته ناگفته نماند که فیلم و سریال سلیقه‌ای است و شاید مردم از این نوع طنزهایی که اکنون روی آنتن تلویزیون است، استقبال می‌کنند اما شخصا طنز این روزهای سینما و تلویزیون را خیلی نمی‌پسندم. ما باید در ارائه کارهای طنز سناریو، فیلمنامه و نگاهمان را تغییر بدهیم؛ چراکه دیگر اینگونه کارهای طنز جواب نمی‌دهد.

وی در ادامه همین مطلب یادآور شد: تهیه‌کنندگان و کارگردانان حوزه طنز باید کارهای تازه انجام بدهند. اینکه مدام چهره‌های تکراری طنز به تلویزیون بیایند و بروند، اصلا نتیجه‌بخش نخواهد بود.

بازیگر نقش «کارآگاه علوی» در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود درباره‌ی حضور جواد رضویان به عنوان مجری ویژه برنامه شبکه یک در ایام رمضان گفت: آقای رضویان بازیگر توانایی است و امیدوارم که در کارش موفق باشد؛ چراکه تاکنون کارهایش بد نبوده اما در زمینه اجرا تا زمانی که مقابل دوربین نرود و کار اجرا را آغاز نکند نمی‌توان قضاوت کرد و نظر داد.

این بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در پایان اعلام کرد که فعلا برای تلویزیون پیشنهادی برای بازیگری ندارد و اکنون مشغول ساخت فیلم سینمایی‌ «من یک ایرانی هستم» است.

نجفی گفت:‌ کارگردانی فیلم «من یک ایرانی هستم» بر عهده خودم است و تا یک ماه آینده به طور کامل کار تصویربرداری‌اش تمام می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس