ندا هم از رفقا نامردمي ديد هم از رقبا ناجوانمردي تحمل كرد. متاسف هستم بگويم قبل از آنكه بدانند هدف ندا چيست شروع به تهديد و اهانت مي‌كنند.

نباید سوءمديريت‌ها و سوءتدبيرها را با آب تحریم شست/ «ندا» را برای سهم‌خواهی راه‌اندازی نکردیم/ اگر انتقادهای آقای عبدي و عارف از زبان «ندا» بیان شود اصلاح‌طلبان اهانت می‌کنند
گروه سیاسی مشرق - سيدمحمدصادق خرازي رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان طی گفتگویی تفصیلی با روزنامه اعتماد به بیان نقطه نظرات خود پیرامون عملکرد حزب ندا، روند مذاکرات هسته‌ای، هجمه منتقدان به حزب تازه تاسیس ندا و همچنین تبیین خط انحراف در کشور پرداخت.

در ادامه گزیده ای از گفتگوی مشروح خرازی را ملاحظه می‌کنید؛

  • من در همايش تشكيلاتي حزب نداي ايرانيان گفتم كه تلاش ما معطوف به اين است كه انحراف از كشور رخت بربندد. مساله ما شخص احمدي‌نژاد نيست، چرا كه معتقدم احمدي‌نژاد يك بازنشسته سياسي است و نظام به او فرصت بازگشت دوباره به قدرت را نخواهد داد.
  • سوال)  مخالفان‌تان مي‌گويند شما مبتكر نگارش نامه به جورج بوش، رييس‌جمهور وقت امريكا در سال ٢٠٠٣ بوديد. نامه‌اي كه هرگز درباره‌اش توضيحي نداديد؟   بله، من درباره اين نامه و مذاكرات پيرامون آن سكوت كرده‌ام. اين نامه و نقش خود را نه تاييد كرده‌ام و نه تكذيب و هر كس از من گفته‌اي درباره اين نامه نقل كند، درست نيست و خلاف و دروغ بين است وقابل پيگرد حقوقي است. من آنها كه اين نامه يا گفته‌اي درباره آن را به من نسبت دهند، تحت تعقيب قضايي قرار مي‌دهم.
  • من اين دلواپسان را ارجاع داده‌ام به مذاكرات انجام شده در دولت قبل. بروند و متن قول و قرارهاي مذاكره‌كنندگان سابق را بررسي كنند. متن مذاكرات هسته‌اي فعلي هم موجود است و شايد روزي منتشر شود، آن زمان همين دلواپسان شرمنده چنين تهمت‌ها و بهتان‌هايي خواهند شد كه به ناحق به شريف‌ترين فرزندان اين ملت زده‌اند.
  • بازرسي از مراكز نظامي مورد تاييد هيچ‌كس نيست. هم مقام معظم رهبري با آن مخالفت كرده‌اند و هم فرماندهان گفته‌اند اجازه آن را نخواهند داد. تيم مذاكره‌كننده هم گفته كه با آن موافقت نكرده و مذاكره نخواهد كرد. البته گفته‌هاي وزير خارجه امريكا در هفته گذشته كه آنها ديگر درصدد تحقيق پيرامون گذشته برنامه هسته‌اي ايران نيستند، پيام روشني دارد. امريكا ديگر نمي‌خواهد خود را به ادعاهاي ثابت نشده گذشته مشغول كند، بلكه آينده را در نظر مي‌گيرد.
  • نه مي‌توان نقش تحريم‌ها را تنزل داد و نه بايد چنان نقشي به تحريم‌ها داد كه گويي همه مشكلات ما و سوءمديريت‌ها و سوءتدبيرهاي مسوولان همه با آب تحريم شسته شود. از نظر استراتژيك ناديده گرفتن نقش تحريم‌ها يا پررنگ كردن اين عامل، هر دو به يك ميزان به سياستگذاري‌ها لطمه مي‌زند. نمي‌توان همه مشكلات را به گردن تحريم‌ها انداخت و از پاسخگويي درباره ضعف‌ها و سوءمديريت‌ها فرار كرد يا نقش تحريم‌ها را چنان ناديده گرفت كه گويي هر آنچه هست، به خاطر سوءتدبير مسوولان فعلي است.
  •  سوال) شما تمام قد از دولت روحاني حمايت مي‌كنيد؟  حمايت ما از دولت مشروط است؛ تا مادامي كه بر وعده‌هاي خود با مردمي كه حماسه ٢٤ خرداد را خلق كردند، پايبند باشد. چنان كه رييس‌جمهور محترم گفته، دولت وعده‌هايش را فراموش نكرده است؛ پس ما هم قاطعانه از اين دولت كه ميراث‌دار معضلات اساسي است، حمايت مي‌كنيم.
  • سوال)  اين حمايت منتهي به سهم‌خواهي خواهد شد؟  اين را از روز اول تشكيل حزب ندا مي‌گفتند، ادعاي برخي اين بود كه چون من سهمي از دولت نگرفته‌ام، به سمت تاسيس حزب رفتم. كمااينكه حتي به فرض صحت چنين خواسته‌اي، با اصول دموكراسي در تغاير نيست، اما گويندگان هدفي بزرگ‌تر را فداي گرفتن پست و مقام مي‌كنند. من اگر پي كسب پست بودم، اين راهش نبود؛ اگر مي‌خواستم عهده‌دار مقامي شوم، در دوران خانه‌نشيني اصلاحات، يار و همراه سيد اصلاحات نمي‌شدم.
  • در عصر برخورد با اصلاح‌طلبان، تقيه پيشه مي‌كردم، نه اينكه سينه بيمارم را سپر كنم و به ميداني پا بگذارم كه در آن مي‌شد با سكوت، حداقل از گزند اتهام‌ها دور ماند. رسيدن به پست، راه آسان‌تر و مسير هموارتري دارد تا قدم گذاشتن در مسير ايجاد يك تشكيلات مدني. متاسفانه همان كساني كه داراي شان سياسي براي من بودند و به هنگام نياز پاشنه در دفتر و منزل را برداشته بودند تا ديدند ما به دنبال اين هستيم كه جريان جديدي با نگاه اصلاحات سامان بدهيم به بدگويي و ناسزاگويي روي آوردند. ندا هم از رفقا نامردمي ديد هم از رقبا ناجوانمردي تحمل كرد. متاسف هستم بگويم قبل از آنكه بدانند هدف ندا چيست شروع به تهديد و اهانت مي‌كنند.
  • جالب است در بستر انتقاد از عملكرد اصلاحات و اصلاح‌طلبان اگر انتقاداتي كه برادران‌مان عبدي و عارف به صورت صريح دارند از زبان ندا گفته شود موضع مي‌گيرند و اهانت مي‌كنند ولي اگر از زبان اين دوستان باشد زبان تكريم وتاييد به‌كار مي‌گيرند. ما اصلاحات را نه‌تنها قبول داريم بلكه وجود آن را براي كشور ضرورت محض مي‌دانيم منتها حرف‌مان اين است نمي‌توان مدعي اصلاح‌طلبي بود ولي رفتار و هنجارهاي خط‌شكن را توصيه كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ناشناس ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    اگر دکتر احمدی نژاد یک بازنشسته سیاسی است و نظام فرصت دوباره به ایشان نخواهد داد ! پس چرا شما و سایر اصلاح طلبان دائما"درباره ایشان و عملکردشون بدگویی میکنید و از ترس بازگشت دکتر لحظه ای آرام و قرار ندارید .
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    به نظر میرسد حمایت از اصلاح طلبان معتدل از سوی اصولگرایان به عقلانیت نزدیکتر باشد.
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    دکمه سر دست این آقا مال پاریسه؟؟ چند می ارزه؟؟
  • امیرسعید ابوزهرا ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    آدم باید ساده لوح باشد که فکرکند اصلاح طلب معتدل باشد...... مشرق باید بداند که یک رسانه وظیفه دارد مردم را به آگاهی برساند نه اینکه باوضع موجود به دنبال معتدل وغیرافراطی باشد. وضع موجود نیروهای سیاسی کشور را دشمن با نفوذی های خود نظیر بهزادنبوی ومحسن سازگارادرجامعه پدیدآورده اند ونیروهای هوادار انقلاب دنبال معتدل های یک جناح می گردند!!! صفحه ی بازی باید تغییرکند......این آقای خرازی دراین مقطع واردمیدان شده ، صحبت های شورای نگهبان پسند سرمی دهد وسپس چندآدم بهزادنبوی پسند به مجلس نفوذ می دهد ،بعدش هم دنبال ... بازی می رود......توجه کنید دراین کشورهمسایه یک همبرگرفروش تامرتبه ریاست جمهوری ترقی کرد ویهویی ازصحنه سیاست کشورش خارج ش....
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    احمدی نژاد برگرد که ریاست جمهوری مال خودته برگرد تا با هم یه "مرگ بر آمریکا"ی بلند بگیم
  • ناشناس ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    احمدی نژاد خوب گل بلبل ولی بسشه دیگه ۸ سال رییس جمهور بوده.احمدی نژاد خوبی زیاد کرد ولی بدیاشم ببینید نزارید اصلاح طلبا به بهونه احمدی نژاد حرفایی که لایق خودشونه بهتون بزنن.
  • ناشناس ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    دکتر احمدی نژاد یک دامپزشکه که به درد افراد بیماری مثل تو میخوره !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس