کد خبر 432914
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۱

سفیر آمریکا در ناتو اعلام کرد که کشورهای عضو این بلوک نظامی قصد دارند افرادی را برای آموزش نیروهای محلی عراق به این کشور اعزام کنند تا با پیشرفت گروه تروریستی داعش مقابله کنند.

 به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: داگلاس لوت اظهار داشت: ناتو در حال کار بر روی ظرفیت سازی دفاعی بنا به درخواست دولت عراق است و پیشنهادات مشخصی را برای کمک به این ظرفیت سازی به بغداد ارائه کرده است.

در اوایل ماه ژوئن حیدر العبادی نخست وزیر عراق، ائتلاف تحت رهبری آمریکا را متهم کرده بود که اقدامات کافی و لازم را برای کمک به دولت عراق برای مقابله با نیروهای داعش انجام نمی دهند.

سفیر آمریکا در ناتو در عین حال افزود که هنوز تصمیمی درباره اینکه آیا این آموزش ها در داخل خاک عراق باشد یا خارج از آ« گرفته نشده است.

علیرغم آنکه دولت عراق ۵ هزار افسر جدید در ارتش این کشور به کار گرفته اما همچنان نتوانسته تا مانع از پیشروی نیروهای داعش در این کشور شود. از سال ۲۰۱۴، نیروهای افراط گرای داعش بخش های مهمی از کشور عراق را تحت کنترل خود در آورده اند. ماه گذشته نیز نیروهای داعش موفق شدند شهر الرمادی مرکز استان الانبار و در ۸۰ مایلی شهر بغداد پایتخت عراق را به اشغال خود در بیاورند.

در حال حاضر ۳ هزار نیروی آمریکایی در عراق مستقر هستند ولی بعد از سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به واشنگتن، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که این کشور ۴۵۰ نیروی دیگر را برای اقدامات مستشاری و آموزش نیروهای عراقی به این کشور اعزام خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    هنوز اين عراقي ها عبرت نگرفته اند از خيانتهاي ناتو وآمريكا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس