کد خبر 432606
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

یکی از صدها سند افشا شده به وسیله ارتش سایبری یمن نشان می‌دهد که عربستان کمیته‌ای برای دخالت عملی در امور داخلی عراق تشکیل داده بود.

به گزارش مشرق، یکی از صدها سند افشا شده از وزارت خارجه، کشور و دفاع عربستان توسط ارتش سایبری یمن منتشر شده که نشان می‌دهد عربستان در امور داخلی عراق دخالت می‌کند.

بر اساس این سند کمیته‌ای برای بررسی وضعیت داخلی عراق تشکیل شده که این کمیته توصیه می‌کند دولت عربستان از گروه‌های سنی فعال و رهبران گروه‌ها و احزاب ملی گرا را در برابر طرح «انوری المالکی» نخست وزیر پیشین این کشور که ادعا شده در راستای ایجاد طائفه گرایی صورت گرفته بود حمایت کند.

دخالت عملی عربستان در امور داخلی عراق+ سند

 

بر اساس این سند دخالت در امور داخلی عراق باید از طریق دو محور صورت بگیرد:

اولا 1- محو قبایل و عشایر که باید عربستان با سران و رهبران عراق دیدار کند و به این ترتیب با دادن رشوه و کمک‌های مالی نظر آنها را به خود جلب کند.

2- تحرک بر اساس محور شخصی،‌ هدف از این اقدام انتخاب افرادی است که آگاهی و هوشیاری لازم برای درک مفهوم مسائل را داشته باشند و تأثیر گذاری فراوانی بر مناطق تمرکز شیعیان عراق داشته باشند تا بتوانند طرز فکر آنها را تغییر داده و از آنچه سقوط این افراد در دام ایران و تحرکات شیعیان خوانده در امان باشند.

دوما دعوت از چهره‌های تأثیر گذار سیاسی، مذهبی، فرهنگی و علمی برای شرکت در مناسبت‌های مذهبی و علمی در عربستان به منظور ادامه ارتباط و ایجاد زمینه بهبود روابط باید در دستور کار قرار بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس