کد خبر 432598
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

هیلاری کلینتون در برخورداری از اقبال رأی‌دهندگان آمریکایی نه تنها با فاصله‌ای زیاد رقبای هم‌حزبی خود را پشت سر گذاشته است، بلکه فاصله قابل توجهی با سه رقیب عمده احتمالی جمهوری‌خواه خود دارد.

به گزارش مشرق، پولتیکو نوشت: تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده به سفارش نشریه وال‌استریت‌ژورنال و شبکه ان‌بی‌سی نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون از نظر اقبال عمومی فاصله‌ای 60 درصدی با نزدیک‌ترین رقیب دموکرات خود داشته و در سطح ملی نیز از رقبای احتمالی جمهوری‌خواه خود پیشی گرفته است.

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که وزیر خارجه سابق آمریکا در رقابت‌های درون حزبی 75 درصد آرا را از آن خود خواهد کرد. نزدیک‌ترین رقیب وی، برنی ساندرس، سناتور ایالت ورمونت است که تنها حمایت 15 درصد دموکرات‌ها را پشت سر خود دراد، در حالی که جیم وِب، سناتور ایالت ویرجینیا و مارتین اُمالی، فرماندار سابق ایالت مریلند کمتر از 5 درصد حمایت پاسخگویان در این نظرسنجی را کسب کرده‌اند. 

این نتایج بیانگر اوج‌گیری دوباره محبوبیت کلینتون است؛ ماه گذشته بود که نظرسنجی‌ها نشان داده بود ساندرس در حال کاهش فاصله بین خود و هیلاری است، هرچند آن نظرسنجی از مجموع افراد بالغ در آمریکا و نه رأی‌دهندگان احتمالی بوده است - و اینکه میانگین نظرسنجی‌ها معمولا شاخص بهتری برای نشان دادن وضعیت واقعی رقابت‌ها (انتخاباتی) است.

نامزد پیشروی دموکرات‌ها همچنین فاصله خوبی با سه رقیب جمهوری‌خواه خود در این نظرسنجی ملی دارد. هیلاری کلینتون در رقابت (مقایسه) فرضی با جب بوش 48 به 40، با اسکات والکر 51 به 37 و با مارک روبیرو 50 به 40 جلو است.

در بین جمهوری‌خواهان نیز جب بوش با دارا بودن 22 درصد حمایت رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه،‌ 5 درصد جلوتر از اسکات والکر است. والکر 17 درصد، روبیو 14 درصد و بن کارسون با 11 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. به غیر از این نامزدها، هیچ کاندیدای جمهوری‌خواه دیگری نتوانسته است بیش از 10 درصد اقبال جمهوری‌خواهان را از آن خود کند.

این نظرسنجی که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شده است، بین روزهای 14 تا 18 ژوئن انجام شده است. این نتایج براساس پاسخگویی 830 تن از واجدین شرایط رأی دادن و با حاشیه خطای احتمالی 3.4 درصد بوده است. در این نظرسنجی 247 هوادار دموکرات و 236 تن حامی جمهوری‌خواهان بوده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس