فیلم‌های سینمایی که در فصل بهار امسال روانه اکران شدند ۱۵ فیلم بودند که نسبت به سال گذشته با افزایش ۵ فیلم در اکران مواجه بودیم اما آمار فروش فیلم‌ها در این فصل نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته با کاهش ۱ میلیاردی روبرو شدیم.

به گزارش مشرق، نمایش فیلم ها برای اکران نوروزی و فصل بهار امسال هم مانند سال گذشته زودتر از موعد مقرر (آغاز فصل بهار) آغاز شد و پنج فیلم اکران نوروزی بخت خود را از 20 اسفندماه آزمودند.  امسال بعد از دو سال  بلیت سینماها با افزایش قیمت مواجه شد و فیلم های نوروزی «ایران برگر»، «رخ دیوانه»، «استراحت مطلق»، «طعم شیرین خیال» و «روباه» در شرایطی اکران شدند که از فروردین ماه بلیت با افزایش 20 درصدی مواجه شد افزایش قیمت سالن داران را نگران کرد تا حدی که بسیاری معتقد بودند افزایش بلیت در کاهش مخاطب موثر خواهد بود که بیراه هم نبود در ماه اول فصل بهار سینماداران از اکران فیلم ها ناراضی بودند زیرا هم قیمت بلیت‌ها افزایش یافته بود و هم آنگونه که در سال گذشته فیلم ها توانسته بود مخاطب را با خود همراه کند فیلم های اکران شده در بهترین فصل سال این توانایی را نداشت به همین جهت «ایران برگر» که پرفروش ترین فیلم این فصل به شمار می آید تنها (به صورت تقریبی) توانست به فروش 5 میلیارد و 200 میلیون تومان دست یابد . این درحالی است که فروش فیلم «معراجی‌ها» 6 میلیاردی بود و سالن داران رضایت مخاطبان بعد از دیدن فیلم های سال ته را مثال می زدند که در فروش فیلم‌های سینما بسیار موثر خواهد بود.

در مجموع فیلم‌های اکران شده در فصل نوروز 9 میلیارد و 700 میلیون تومان بود که بخش اعظم آن مربوط به فروش «ایران برگر» و « رخ دیوانه» بود. فصل بهار در فروش فیلم ها فروش طوفانی که انتظار می رفت نداشت اما نکته مهم این بود که مخاطب به فیلم‌های کمدی اقبال نشان داده است.

با تصمیم شورای صنفی نمایش سینماهای آزادی، کوروش، ماندانا، استقلال ، زندگی و اریکه ایرانیان سرگروه سینماها شدند و دو سینمای قدس و آفریقا  از سرگروهی سینماها حذف شدند. افزایش گروه های سینمایی به 6 گروه و فعالیت گروه هنر و تجربه و گروه آزاد، نگرانی‌هایی را میان دست اندرکاران بوجود آورد و همین امر باعث شد فیلم های تولید شده سالهای قبل هم اکران شود و ما در فصل بهار شاهد اکران 15 فیلم در سینمای ایران بودیم در حالی که در همین فصل در سال گذشته 10 فیلم بودیم. با افزایش سرگروه‌ها این سوال پیش می آید که آیا تا نیمه سال فیلمی از گذشته و امروز باقی خواهد ماند که اکران شود و در شرایط فعلی که ما زیرساخت مناسب نداریم این کار نوعی فیلم سوزی به شمار نمی آید؟  این دغدغه و نگرانی اهالی سینما را باید در فصل پاییز بعد از گذشت سه فصل از سال جست و جو و پاسخ گفت.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس