به گزارش مشرق، سرهنگ 'حسين طلايي' روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا با ذکر اينکه قانون تخلفات رانندگي از روز گذشته (10 ارديبهشت) به مرحله اجرا درآمده اضافه کرد: رانندگاني که به صورت وضعيت خلافي خود اعتراض دارند مي توانند به مرکز پليس+10 مراجعه کنند.
وي اضافه کرد: شکايت راننده در مرکز پليس + 10 از طريق سيستم بررسي مي شود و در صورت رد شکايت راننده و قانع نشدن وي از اين تصميم، شخص شاکي مي تواند به شعبه رسيدگي به تخلفات راهنمايي و رانندگي مراجعه کند.
وي گفت: شکايت راننده از صورت وضعيت در اين شعبه که متشکل از يک قاضي که توسط رييس دادگستري معرفي مي شود و يک کارشناس راهنمايي و رانندگي به عنوان مشاور اين قاضي رسيدگي مي شود.
وي افزود: راننده استنادات خود را مبني بر نادرست بودن صورت وضعيت (خلافي) ارائه کرده و چنانچه حقي از او ضايع شده باشد مورد رسيدگي قرار مي گيرد.
وي با بيان اينکه راي اين شعبه قطعي است بيان کرد: در صورت که صحت شکايت راننده مشخص شود مامور راهنمايي و رانندگي که گزارش خلاف واقع ارائه کرده ملزم به پرداخت خسارت وارده به شاکي است.
وي در خصوص اجراي اين قانون اظهار داشت: عوامل راهنمايي و رانندگي در هفته نخست اجراي اين قانون به رانندگان متخلف تذکر داده و بعد از گذشت يک هفته به صورت جدي و قاطع با متخلفان برخورد مي کنند.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي همدان گفت: بر اساس قانون تخلفات رانندگي افسراني که گزارش خلاف واقع دهند تحت پيگيرد قانون قرار گرفته و جريمه مي شوند.