سخنگوی دولت گفت: تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مجلس در مغایرت با اصل ١٧٦ قانون اساسی است و این در حیطه قوه مقننه نیست و در اختیار شورای عالی امنیت ملی است، اما از این جهت که عنوان شده تصویب این طرح کمک به دولت است، از نمایندگان ملت تشکر می‌کنم.

به گزارش مشرق،محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران، گفت: رشد اقتصادی کشور در سال ٩٣ توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران مثبت ٣ درصد اعلام شده، البته این رشد محدود است و مطلوب دولت نیست، اما اینکه پس از دو سال به رشد مثبت رسیدیم یک عملکرد مثبت تلقی می‌شود.

وی افزود: قیمت گاز سی‌ان‌جی کاهش یافت و از ٦٠٠ تومان به ٥٠٠ تومان کاهش یافت.

نوبخت خاطرنشان کرد: دولت به‌دلیل در پیش بودن مسافرت‌های تابستانی مردم و اینکه ٣میلیون و ٤٠٠هزار سواری و ٣هزار اتوبوس که از گاز سی‌ان‌جی استفاده می‌کنند، بتوانند به‌سهولت اقدام به نقل و انتقال مسافران کنند، این تصمیم را گرفت.

سخنگوی دولت همچنین گزارشی از عملکرد وزارت راه در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

نوبخت تصریح کرد: تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مجلس در مغایرت با اصل ١٧٦ قانون اساسی است و این در حیطه قوه مقننه نیست و در اختیار شورای عالی امنیت ملی است، اما از این جهت که عنوان شده تصویب این طرح کمک به دولت است، از نمایندگان ملت تشکر می‌کنم، اما اصل این مصوبه می‌تواند در تعارض با اصل ١٧٦ قانون اساسی باشد و می‌تواند آثار خاص در اذهان عمومی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: دولت عملکرد مذاکرات هسته‌ای را نه تنها به مجلس، بلکه به همه مراجع قانونی و پیشگاه ملت گزارش می‌دهد.

سخنگوی دولت اظهار داشت:‌ متأسفم که این بحث (مذاکرات هسته‌ای) کف خیابانی و کوچه بازاری شده، اما تردید نکنید ما برخی پاسخ‌ها را به‌دلیل آسیب به تاکتیک‌های مذاکرات صریح بیان نمی‌کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: استیضاح حق نمایندگان مجلس است، اما استیضاح وزیر آموزش و پرورش کمکی به جامعه فرهنگی نخواهد کرد. اینکه چندین طرح استیضاح در مجلس مطرح است نسبت به گذشته بی‌سابقه بوده، اما ما این را ایجاد مانع در کار دولت توسط مجلس تلقی نمی‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • ناشناس ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    یعنی عملا گفتن به مردم هیچ ربطی نداره ما هر کار میکنیم، یعنی گفتن شما چیکاره این!!!!!!
  • مرتضیsk ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    عجب ! این حرف شما غیرقانونی حساب نمیشه و دخالت در کار شورای نگهبان نیست ؟ در ضمن مگه کف خیابان و کوچه بازار جزء مردم حساب نمیشن ؟
  • ناشناس ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    مجلس در راس امور است .
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    اقای نوبخت تشخیص مغایر بودن این مصوبه با قانون اساسی بعهده شورای نگهبان است نه شما.همچنین همین مردم کوچه بازار حافظ انقلابند نه جماعت روشنفکر ماب غربزده
  • مسعود ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    اين روزها كار آقاي سخنگو شده تفسير فقه و قانون اساسي!!!! يك روز تجمعات مردمي در جهت حمايت از مذاكرات عزتمندانه را غير شرعي خوانده و از لحاظ فقهي دچار اشكال مي داند روزي ديگر از جايگاه فقها و كارشناسان شوراي نگهبان به تفسير قانون اساسي پرداخته و تصميم نمايندگان ملت را مغاير باقانون اساسي بر مي شمرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • خ دزفولی ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    آقای نوبخت اگر پنهان کاری در امور مربوط به هسته ای ندارید پس نباید از مصوبه مجلس بترسید
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    "اما تردید نکنید ما برخی پاسخ‌ها را به‌دلیل آسیب به تاکتیک‌های مذاکرات صریح بیان نمی‌کنیم." صريحا و علنا مقام معظم رهبري بيان كردند كه ماچيزي محرمانه نداريم و مشروح مذاكرات بايد به سمع مردم برسد
  • ریاستی ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    ایران 57 انقلاب از کف خیابانها وکفن پوشهای ورامین آغاز شد وبه بیابانها ی کوشک وهویزه منجر شد وکف خیابان دانشمندان ترور شدند. کف این خیابانها مقدس تر از آن است که.......
  • ناشناس ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    از نظر اینا نیاوران و ولنجک به بالا مردم حساب میشن !
  • ناشناس ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    وقتی جنگ بشه همین مردم کف خیابون و کوچه بازار باید برن بجنگن نه کسانی که به بهانه درس و تحصیل فرار میکنین میرین خارج !
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    لزومی ندارد که دولت عملکرد هسته ای در بعد سیاست خارجی را درپیشگاه ملت برای آنها تشریح و تبیین کنند چرا که روز 26خرداد ملت نشان دادکه به همه چیز کماهوحقه آنهم علی رغم فقدان اطلاع رسانی دولت و مکتوم نگه داشتن فحوای فکت شیت لوزان و مذاکرات ژنو که هردو قصه پرغصه هفت گنبدافلاک اند واقف است و حضورمبهوت کننده و معنادارشان در روز 26خرداد تجاوب نسبی به عملکرد ضعیف دولت در دیپلماسی دولت به اصطلاح راستگویان بود
  • سینا ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    حرف آقای نوبخت از منظر حقوقی و سیاسی کاملا درسته زیرا در جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی امنیت ملی یک (نهاد بالادستی، فراقوه ای و فرا بخشی) هست و قوای سه گانه مقننه، مجریه و قضاییه نمی توانند برای شورای مذکور محدودیتی ایجاد کنند. البته شورای محترم نگهبان هم همیشه آن بخش از مصوبات مجلس که در مغایرت با مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده و یا مداخله در حوزه اختیارات و صلاحیت شورای مذکور بوده را با قاطعیت رد کرده است.
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    مغایرت با قانون اساسی وظیفه شورای نگهبانه که اینو تشخیص بده شما بگرد واسه استدلال و توجیه جدید سوتی های دولت
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    الان کجایی عزیزم شما؟
  • امیر تبریز اوغلی ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    خیلی پر رو شدن... خیلی
  • مهدی ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    این تعریف را از کجا اورده ای ؟ شورای عالی امنیتی ملی ،فقط سیاست ها و تدابیر اجرائی و هماهنگی مسائل امنیتی و دفاعی را در محدوده سیاستهای کلی تعیین شده از طرف رهبر نظام پیگیری می کند . در تدوین سیاست های کلی نظام هر سه قوا دخالت دارند . لطفا از خودت چیزی را نگو
  • ناشناس ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    بدون سر و صدا قیمت همه چیز رو چند برابر میکنن، اونوقت نوبخت 100 تومن ارزون شدن CNG رو تو بوق و کرنا میکنه!!!
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    عمل همه چیز را می گوید ما سخن را نمی خواهیم....
  • حسین ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    مذاکره باايران زمانی. شروع شد، که از کره شمالی ناامید شدن. چرا ما نباید آنهارا ناامید کنیم.
  • ناشناس ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    0 0
    همونجایی که شمایی منتها سرور وی پی انم فرق میکنه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس