کد خبر 432046
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی نویشت: رفع فوری تحریم‌ها و ممنوعیت بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی هسته‌ای از تاسیسات نظامی ایران که آمریکا و فرانسه با آن مخالفند از نکات برجسته پیش‌نویس تصویب شده مجلس ایران بود.

به گزارش مشرق، خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در گزارشی پیرامون تصویب پیش نویس لایحه روز یکشنبه (دیروز) در مجلس ایران در زمینه ممنوعیت بازرسی از تاسیسات نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای ایران نوشت: مجلس ایران با اکثریت قاطع اساس لایحه ‌ای را پی ریزی کردند که در صورت مبدل شدن به قانون، شرایط سختگیرانه‌ای را بر هرگونه توافق ایران با قدرت‌های جهانی ایجاد کرده و بالقوه شرایط مذاکرات کنونی را پیچیده می‌کند.

به گزارش رویترز، این پیش نویس باید ابتدا به تصویب مجلس رسیده و سپس در شورای نگهبان مبدل به قانون شود. این پیش نویس روز یکشنبه از سوی ۱۹۹ نماینده از مجموع ۲۱۳ نفر در مجلس ایران تصویب شد.

رویترز در گزارش خود از رفع فوری تحریم‌ها و ممنوعیت بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی هسته‌ای از تاسیسات نظامی ایران که آمریکا و فرانسه اعلام کرده‌اند چنین موردی را قبول نمی‌کنند، به عنوان نکات برجسته این پیش نویس اشاره کرد.

این منبع خبری در خاتمه نوشت: ایران به هدف رسیدن به توافق با قدرت‌های جهانی تا تاریخ تعیین شده ۳۰ ژوئن گفت‌وگوهایی را آغاز کرده و تلاش دارد در عوض کاسته شدن از برنامه هسته‌ایش تحریم‌های بین‌المللی تحمیلی رفع شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    اون سه نفر مخالف کدوماشون بودن؟!! اون پنج نفر که ممتنع دادن چی؟ ای کاش علت امتناع و مخالفتشون رو میدونستیم تا حداقل فکر نکنیم خائنن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس