کد خبر 431885
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳

تعداد افرادی که در 24 روز نخست سال 2015 به ضرب گلوله پلیس آمریکا کشته شدند از شمار افرادی که پلیس انگلیس و ایرلند در 24 سال گذشته کشته اند بیشتر است.

به گزارش مشرق،  مقامات امنیتی و سیاسی آمریکا امیدوار بودند که خشونت پلیس این کشور علیه مردم به ویژه اقلیت ها در سال 2015 کاهش پیدا کند. این مقامات برای این کار دست به نصب دوربین به لباس مامورانَ در برخی ایالت ها زده اند. اما پرسش این است که آیا خشونت پلیس ایالات متحده در سال 2015 کاهش یافته است یا خیر؟

نگاهی به آماری که به تازگی منتشر شده است نشان میدهد که نه تنها خشونت پلیس آمریکا کاهش نیافته بلکه رو به افزایش هم هست. طبق آمار جدید که مربوط به 170 روز از سال جدید میلادی است، خشونت نیروهای پلیس آمریکا تنها در 9 روز قربانی نگرفته است. پلیس آمریکا در سراسر این کشور در هر روز از سال جاری میلادی به جزء این 9 روز حداقل یک تن را کشته است.  از سال 2009 میلادی تا ماه می  سال 2015 در کل سه هزار و 667 نفر در سراسر ایالات متحده  بدست پلیس این کشور کشته شده اند که دو هزار و 85 مورد از این قتل ها قانونی بوده است.

طبق آمار و ارقام بررسی خشونت پلیس که توسط پایگاه «Mic» جمع‌آوری شده است، بعد از مرگ «جیمز بولویر» توسط پلیس دالاس، روزنامه انگلیسی گاردین تخمین زده است که 508 نفر تقریباً از ماه ژانویه تاکنون توسط پلیس آمریکا کشته شده‌اند.

در گزارش روزنامه گاردین آمار جالبی در مورد میزان خشونت پلیس آمریکا آمده است. طبق این آمار، تعداد افرادی که در 24 روز نخست سال 2015 به ضرب گلوله پلیس آمریکا کشته شدند از شمار افرادی که پلیس انگلیس و ایرلند در 24 سال گذشته کشته اند بیشتر است.  تعداد افرادی که هر هفته به دست پلیس آمریکا به قتل می رسند از افرادی که پلیس آلمان در طول یک سال می کشد بیشتر است.

همچنین در گزارش گاردین آمده است که  تعداد گلوله هایی که پلیس شهر پاسکو در ایالت واشنگتن با جمعیتی برابر با 67599 نفر به فردی مظنون و غیر مسلح شلیک کرد بیشتر از گلوله هایی است که پلیس فنلاند با جمعیت 5.4 میلیون نفری در کل سال 2013 شلیک کرده است.

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، در مقایسه با این تعداد بسیار زیاد از شهروندان آمریکایی که در این بازه محدود توسط پلیس کشته شده‌اند، تنها چهار نفر مورد اصابت گلوله پلیس انگلیس در پنج سال گذشته قرار گرفتند.

طبق گزارش گاردین که تمامی تلفات ناشی از خشونت پلیس را دنبال می‌کند، سیاهپوستان و  اسپانیولی زبان‌های آمریکا در مقایسه با سفیدپوستان بیشتر توسط پلیس آمریکا کشته می‌شوند.

بر اساس آمارهای موجود، سیاه پوستان بیشترین تعداد قربانیان خشونت پلیس آمریکا هستند. میزان کشته شدن سیاه پوستان در امریکا بدست پلیس 3.45 نفر به ازای هر یک میلیون نفر است. در اسپانیایی تبارهای مقیم آمریکا این آمار 1.46 نفر به ازای هر یک میلیون نفر بوده و در میان سفیدپوستان این کشور آمار 1.26 درصد به ازای هر یک میلیون نفر ثبت شده است.

نبود آمار دقیق کشته شدگان در آمریکا سبب شده تا فعالان اجتماعی خود دست به کار شوند و با راه اندازی سایتهایی به جمع آوری اطلاعات قربانیانی بپردازند که به ضرب گلوله پلیس کشته شدند. این آمارها نشان می دهد که بطور میانگین (آمار ثبت شده به همراه گزارش های محلی) سالیانه 928 نفر توسط پلیس آمریکا به قتل می رسند این در حالی است که تعداد غیرنظامیان آمریکایی کشته شده در عملیات تروریستی در تمام نقاط جهان در یک سال تنها 16 نفر است که نشان می دهد خطر پلیس آمریکا برای مردم این کشور بیش از خطر تمام گروهکهای تروریستی مانند داعش و القاعده و غیره است.

روزنامه هافینگتون پست هم در مقاله ای با عنوان «کشتار ادامه دارد»، نوشته است که طبق آمارهای دقیق در سه ماه نخست سال 2015 پلیس آمریکا 217 نفر از شهروندان را به قتل رسانده است.

 همانطور که حوادث سال گذشته میلادی در زمینه رفتارهای خشونت‌بار پلیس آمریکا نشان داد، تقریباً تمامی افسران پلیس سفیدپوست که شهروندان سیاهپوست آمریکا را با گلوله کشتند، از تمامی اتهامات قتل تبرئه شدند.

شهر فرگوسن تابستان پارسال پس از آنکه یک افسر سفیدپوست، نوجوانی سیاه‌پوست به نام مایکل براون را به قتل رساند، صحنه تظاهرات‌های گسترده‌ای بود که به سرتاسر آمریکا و حتی دیگر کشورها نیز گسترش پیدا کرد و هفته‌ها ادامه داشت. از آن زمان، خشونت نیروهای پلیس آمریکا به خصوص علیه شهروندان رنگین‌پوست در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

طبق گزارش هایی  سازمان های غیر دولتی و غیر انتفاعی در آمریکا آمار مربوط به قتل سیاه پوستان توسط پلیس بیش از چیزی که نهادهای دولتی و یا پلیس فدرال این کشور اعلام می شوند. طبق گزارش های که «جنبش مردمی ایکس مالکوم» ، یک سازمان ضد نژادپرستی در ماه می 2013 منتشر کرده است، تخمین زده می شود که در سال 2013 در هر 28 ساعت یک آمریکایی توسط پلیس یا نیروهای امنیتی کشته می شوند

 در حالی که طبق گزارش های قبلی این سازمان، تا قبل از جولای سال 2012، هر 40 ساعت یک سیاه پوست در آمریکا کشته می شد. طبق همین گزارش، 41 درصد از کسانی که از سال 2009 تا سال 2013 با اسلحه شوکر پلیس کشته شده اند، سیاه پوست بودند و این در حالی است که سیاه پوستان در این مدت تقریبا 13 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دانند.

پس از آن مقامات آمریکایی تلاش کردند که با راه کارهایی مانند نصب دوربین به لباس ماموران مانع خشونت آنها شوند اما این آمار نگران کننده نشان می دهد که نه تنها قربانیان خشونت بی حد پلیس کاهش نیافته است بلکه با همین روال سال 2015 یکی از پر قربانی ترین سالهای خشونت پلیس خواهد شد.

منبع: دیدبان آمریکا

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    چه ربطی به ما داره

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس