کد خبر 431573
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

خبر اعطای وام شهریه به خانواده‌ها از سوی سازمان مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش منتشر شد، حال با گذشت چند ماه از اعلام این خبر خانواده‌ها هنوز موفق به دریافت وام نشده‌اند و ادارات آموزش‌ و پرورش از صدور معرفی‌نامه خودداری می‌کنند.

 به گزارش مشرق،‌ اسفند‌ سال گذشته بود که سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از اعطای وام شهریه به خانواده‌هایی که فرزندانشان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند،‌ خبر داد وامی که سقف آن تا 10 میلیون تومان بود و هدف آن حمایت از مدارس غیردولتی و ترغیب خانواده‌ها به حضور فرزندانشان در این مدارس عنوان می‌شد.

مطابق طرح جدید آموزش و پرورش،‌ مقرر شد تا وام قرض‌الحسنه برای ثبت‌نام در مدارس غیر‌دولتی تا سقف مصوب و متناسب با شهریه مدرسه به خانواده‌‌ها پرداخت شود و برای اعطای این وام تفاهمنامه‌‌ای با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقد شد که اگر مؤسسان مدارس غیردولتی حساب‌های خود را در آن بانک متمرکز کنند، خانواده‌ها می‌توانند تا سقف مصوب وام‌ بگیرند.

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 4 اسفند سال 93 در این زمینه گفت:‌ اگر استان، شهرستان و مدرسه‌ای شهریه‌اش 3 میلیون است، تا حد همان 3 میلیون عقد قرارداد کرده‌اند تا با معرفی از طرف مدرسه، وام قرض‌الحسنه به خانواده دانش‌آموزان  پرداخت شود. از هم اکنون مؤسسان مدارسی که تمایل داشته باشند می‌تواند در این خصوص اقدام کنند؛ چرا که بسیاری از خانواده‌هایی که فرزندانشان در این مدارس تحصیل می‌کنند، متقاضی هستند تا شهریه را یک جا پرداخت نکنند.

حالا با گذشت حدود سه ماه از اعلام این خبر، خانواده‌ای از مناطق جنوبی تهران، طی تماس با خبرگزاری تسنیم از مشکلات پیش رو برای دریافت وام شهریه خبر می‌‌دهد.

پدری که با اتکا به خبر پرداخت وام شهریه، فرزند خود را در کلاس سوم مدرسه‌ای غیردولتی در منطقه 19 تهران ثبت‌نام می‌کند.

این پدر امیدوار بود که طبق اعلام مسئولان آموزش و پرورش بتواند از بانک مهر ایران وام شهریه دریافت کند. به همین دلیل، هزینه‌ای دو میلیونی را بابت سرویس فرزندش پرداخت می‌کند به این امید که شهریه مدرسه را با دریافت وام، پرداخت خواهد کرد.

پدر این دانش‌آموز می‌گوید: از سال گذشته تاکنون در تلاش برای دریافت وام شهریه هستم اما هنوز موفق نشده‌‌ام. بانک مهر ایران می‌گوید باید از آموزش و پرورش و مدرسه نامه بیاورید و مدرسه نیز می‌گوید،‌ آموزش و پرورش باید به ما نامه بدهد، به آموزش و پرورش هم که مراجعه می‌کنم، می‌گویند به ما بخشنامه شده است که مدارس اجازه ندارند به جز بانک ملی در بانک دیگری حساب بازکنند.

وی می‌افزاید: بارها به آموزش و پرورش منطقه 19 مراجعه کرده‌ام اما هیچ نامه‌ای را برای دریافت وام از بامک مهر ایران نمی‌دهند و می‌گویند طبق بخشنامه‌های ارسال شده از سوی وزارتخانه اجازه این کار را نداریم حتی آموزش و پرورش منطقه 19 اعلام می‌کند که این طرح به اصطلاح از طرح‌های روی هواست.

پدر این دانش‌آموز ادامه می‌دهد: هزینه‌ای را که برای شهریه مدرسه کنار گذاشته بودم،‌ صرف سرویس فرزندم کرد‌ه‌ام. از 10 خرداد فرزندم تعطیل شده است اما به دلیل این‌که شهریه مدرسه را پرداخت نکرده‌ایم، کارنامه را نمی‌دهند و مدرسه نیز برای سال آینده از او ثبت‌نام نمی‌کند.

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در این زمینه می‌گوید:‌ موضوع افتتاح حساب مدارس در بانک ملی مربوط به مدارس دولتی است.

وی می‌افزاید:‌ سال گذشته تفاهمنامه‌ای را با بانک مهر ایران به منظور اعطای وام شهریه به خانواده‌ها داشتیم اما برای دریافت وام استقبال زیادی نشد، شاید به دلیل این‌که آغاز این طرح بود اما در شهرستان‌های کوچک از این موضوع استقبال بهتری شد. هم‌اکنون در حال بررسی بیشتر هستیم که نتایج آن به زودی اعلام می‌شود و امسال اگر این بانک یا بانک دیگری امکانات مناسبی بدهد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش ادامه می‌دهد: آقای زینی وند مدیرکل مدارس غیردولتی در جریان آخرین جلسه هستند.

تلاش‌های ما برای مصاحبه با مدیرکل مدارس غیردولتی و بررسی آخرین وضعیت اعطای وام شهریه به خانواده‌ها به نتیجه‌ای نرسید این در حالی است که خانواده‌ها همچنان چشم انتظار روشن شدن ابعاد مختلف این موضوع و دلایل عدم اعطای وام شهریه هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس